رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اقدامات حوزه زیرساخت سلامت،از افتتاح ۱۰۰پروژه در اردیبهشت‌ماه خبر داد و عنوان کرد: بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین ساخت‌وسازها در حوزه بهداشت در استان تا پایان دولت افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 25 April 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آمار انجمن‌های پزشکی از هر ۴ انسان، یک نفر دچار نوعی مشکل و بیماری روانی است.

به گزارشتابناک همدان،سید حبیب‌الله موسوی بهار ریشه بسیاری از مشکلات، عقب تحصیلی، فرار از کار و از هم پاشیدن خانواده‌ها نشأت‌گرفته از افسردگی دانست و افزود: بر همین اساس تأکید ما افزایش شادی و نشاط در جامعه است که در همین راستا به‌طورقطع مسئولان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند که کافی نیست.

موسوی بهار با اعلام اینکه ۱۶درصد زنان و ۱۰درصد مردان دچار افسردگی هستند، ادامه داد: طی ۲سال گذشته و طرح سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، ایران ۴ برنامه به ۹ برنامه سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با بیماری‌های روانی و کنترل افسردگی اضافه کرده است. 

وی بابیان اینکه شعار سازمان جهانی بهداشت «بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم» است، ادامه داد: این شعار در کشور به‌صورتی مطرح‌شده که برای عامه قابل‌درک بوده و تکیه‌بر مسائل روحی و روانی جامعه و مقابله با افسردگی و گوشه‌گیری ناشی از بیماری‌های روانی است.

وی با اشاره به ۱۵اردیبهشت‌ماه و سومین سالگرد اجرای طرح سلامت، عنوان کرد: هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه با شعار «زندگی سالم بانشاط و امید» آغازشده است. 

موسوی بهار در ادامه با اشاره به ۴هدف برنامه کنترل و پیشگیری در ایران اظهار داشت: با اجرای این برنامه‌ها شاهد کاهش۲۵درصدی خطر مرگ بیماری‌های واگیردار هستیم که۱۰ درصد کاهش در مصرف الکل، ۲۰درصد شیوع فعالیت بدنی ناکافی،۳۰درصد کاهش مصرف نمک،۳۰درصدمصرف دخانیات و۲۵درصد کاهش سنی شیوع فشارخون بالا راشامل می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اقدامات حوزه زیرساخت سلامت، از افتتاح ۱۰۰پروژه در اردیبهشت‌ماه خبر داد و عنوان کرد: بزرگ‌ترین وگسترده‌ترین ساخت‌وسازها در حوزه بهداشت در استان تا پایان دولت افتتاح خواهد شد. 

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: ۲۹۱ پروژه در حال انجام، ۶ پروژه بیمارستانی با ۸۰۰ تخت که به افزایش ظرفیت پذیرش و بستری تخت‌های استان کمک می‌کند، شامل فاز دوم بیمارستان ۶۴ تختخوابی اسدآباد،۵۰ تختخوابی سوانح و سوختگی در بیمارستان بعثت، ۸۴ تختخوابی آیت‌الله بهاری، ۱۸۴ تختخوابی بیمارستان آیت‌الله قدوسی نهاوند، ۱۶۴تختخوابی همدان و۳۰۰ تختخوابی اکباتان تا اواخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

موسوی بهار درادامه با اشاره به تشکیل پرونده‌های الکترونیکی در همدان گفت: تاکنون اطلاعات یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار نفر همدانی در سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ثبت‌شده است.

وی افزود: باقی‌مانده افراد ثبت‌نام نشده از جمعیت یک میلیون و۸۰۰ هزارنفری استان همدان نیز هنوز نسبت به ارائه اطلاعات خود اقدام نکرده‌اند که درحوزه شهرهای بزرگ استان هستند.

موسوی بهار خاطرنشان ساخت: تاکنون از جمعیت ثبت‌نام‌شده در سامانه پرونده الکترونیکی سلامت، ۶ میلیون و ۶۳۵ هزار مورد خدمات دریافت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به مزایای ایجاد پرونده الکترونیکی، تصریح کرد: ثبت اطلاعات پزشکی افراد در سامانه باعث خدمات‌دهی بهتر به بیمار و شناخت لازم از علائم بیماری وی در تمامی اقصی نقاط ایران توسط پزشکان خواهد شد.

موسوی بهار با اشاره به طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان ساخت: ۷۰۰  هزار همدانی در دولت تدبیر و امید از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در سه سال گذشته سه میلیون مورد در کلینیک ویژه دانشگاه ویزیت تخصصی و فوق تخصصی‌شده‌اند و بخشی از هزینه‌ها توسط یارانه سلامت پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت در سه سال گذشته ۱۱۰ هزار مورد زایمان انجام شد که ۶۰ هزار مورد طبیعی و به‌صورت رایگان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان افزود: در راستای اجرای طرح هتلینگ بیمارستان‌ها ۶۰ هزار مترمربع بازسازی در ۱۶ بیمارستان انجام و تمامی تجهیزات لازم در بیمارستان‌ها نوسازی و بهسازی شده است.

موسوی بهار هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با هتلینگ بیمارستان‌ها همراهان بیماران می‌توانند تمام‌وقت و انرژی خود را صرف مراقبت از بیماران خودنمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار