معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به اینکه شناسایی انبارها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که باید انبارهای آن شناسایی شود، انبارهای اصناف است.
کد خبر: ۴۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 20 April 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: سیستم کدینگ بار از قاچاق کالا جلوگیری و باعث تقویت تولید داخلی می‌شود.

به گزارش فارس از همدان، حمیدرضا متین در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه از رؤسای اتحادیه تقاضای ثبت واحدهای صنفی در  سامانه کدینگ را انجام دهند، اظهار کرد: سیستم کدینگ بار از استان سمنان به صورت پایلوت در کشور آغاز شده که در آن وانت بارها نیز باید بارنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بارنامه کد نداشته باشد در پلیس راه متوقف می‌شود، افزود: سیستم کدینگ بار از خرداد ماه اجرا خواهد شد چرا که دولت در حوزه جلوگیری از قاچاق به شدت وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای سیستم کدینگ باعث جلوگیری از قاچاق کالا و در نتیجه حمایت از تولید ملی خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم در سال تولید و اشتغال بتوانیم اقدامات لازم را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی تولیدی توسط دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها استان همدان در حوزه تولید و اشتغال رشد داشته اما مشکلات زیادی در این بخش‌ها وجود دارد.

* انبارهای اصناف در سامانه الکترونیکی ثبت شود

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به اینکه شناسایی انبارها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که باید انبارهای آن شناسایی شود، انبارهای اصناف است.

مصطفی اسدی با بیان اینکه 60 هزار واحد صنفی در سطح استان داریم، افزود: هدف ما واحدهای صنفی است که برای کالاهای آنها بارنامه صادر و بر اساس آن جابجا خواهد شد و ثبت همه واحدهای فاقد انبار در سامانه شناسایی انبارها ضروری نیست.

وی با اشاره به اینکه آهن فروشان و لوازم خانگی از جمله اتحادیه‌هایی هستند که باید در سامانه انبارها ثبت شوند، تصریح کرد: باید تا پایان خرداد ماه بانک اطلاعاتی انبارهای واحدهای صنفی تکمیل شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از حمل و نقل بارنامه‌ای که اطلاعات واحدهای صنفی آن در سامانه ثبت نشده باشد، توسط پلیس جلوگیری می‌شود، ادامه داد: پس ضروری است که برای جلوگیری از بروز مشکل، اتحادیه‌ها نسبت به ثبت واحدهای صنفی واجد شرایط در سامانه بارنامه اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسائل ایمنی در اتحادیه‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای صنفی باید در شهرک‌های صنفی مستقر شوند.

اسدی تأکید کرد: شرکت شهرک‌ها آمادگی کامل برای همکاری‌ با اتحادیه‌ها در راه استقرار واحدهای صنفی در شهر‌ک‌های صنفی آمادگی دارد.

وی گفت: البته وظیفه اصلی ساماندهی صنوف بر عهده شهرداری است، اما به دلیل مشغله‌کاری شهرداری‌ها مجوز لازم برای ساماندهی صنوف برای شرکت شهرک‎های صنعتی صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار