مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان بابیان اینکه ۱۶۱ قلیان در این بازدیدها توسط تیم بازرسی مشترک جمع‌آوری و معدوم شده است، اظهار داشت: ۲٬۵۰۴ مورد کارت سلامت یا بهداشت برای متصدیان، کارکنان و شاغلان مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی صادرشده است.
کد خبر: ۴۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 20 April 2017
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه برخورد با مراکز عرضه قلیان در همدان تشدید می‌شود، گفت: قانون و آیین‌نامه‌های برخورد با قلیان توسط همه دستگاه‌ها با وحدت رویه اجرا نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، حسین خالقی مجد اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردین هشت هزار و41 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس، 406 امکنه عمومی حساس و 15 امکنه بین راهی مورد بازدید بازرسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع 15 هزار مرکز تهیه، توزیع و عرضه امکنه عمومی و بین راهی و 203 مرکز عرضه کننده قلیان توسط بازرسان مرکز بهداشت بازدید و کنترل شده است.

خالقی مجد با اعلام اینکه در این زمینه 76 مورد اخطار نواقص بحرانی به مدیران مراکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی صادر شده است، تصریح کرد: 28 مورد اخطار نواقص بحرانی به مدیران اماکن و مجتمع‌های خدماتی-مسافرتی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع از تعداد اخطارهای صادر شده 48 مرکز و امکنه به دلیل عدم رفع نواقص، پلمب و تعطیل موقت شدند، عنوان کرد: در پی بازرسی مشترک با اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان همدان 16 واحد صنفی متخلف شامل باغ رستوران، سفره‌خانه و قهوه‌خانه به دلیل عرضه قلیان به مشتری بعد از انجام بازرسی پلمب شدند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه 161 قلیان در این بازدیدها توسط تیم بازرسی مشترک جمع آوری و معدوم شده است، اظهار داشت: دو هزار و 504 مورد کارت سلامت یا بهداشت برای متصدیان، کارکنان و شاغلان مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی صادر شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 652 مورد کلرسنجی از شبکه‌های آشامیدنی شهری و روستایی انجام شده است، عنوان کرد: بیش از 15 تن مواد غذایی شامل خشکبار، مواد لبنی، روغن‌ها و فراورده‌های پروتئینی فاقد صلاحیت مصرف از سطح عرضه جمع‌آوری شده است.

خالقی‌مجد با اشاره به اینکه 74 مورد بازرسی و نظارت مشترک با مدیریت بازرسی، اتاق اصناف، تعزیرات، سازمان صنعت و معدن و دامپزشکی انجام شده است، گفت: تلاش مرکز بهداشت بر این است تا بتوان وضعیت سلامت را بهبود بخشید.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص کنترل و جلوگیری از عرضه قلیان در مراکز تفریحی و گردشگری شهر همدان نیز گفت: با توجه به حمایت و پشتیبانی خوب و ارزنده شهرستان با اخذ دستور قضایی و ارجاع دستور به نیروی انتظامی برنامه بازدید از مراکز تفریحی شهر همدان با اولویت گنجنامه، بلوار ارم و آرامگاه باباطاهر برای جلوگیری از عرضه قلیان آغاز شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اعلام اینکه در یک هفته اخیر دو نوبت بازرسی مشترک انجام و سبب جمع آوری 104 عدد قلیان شد، گفت: برنامه بازرسی و بازدید از گنجنامه تا ابتدای ماه رمضان انجام می‌شود، با توجه به اینکه بحث اقبال عمومی و استقبال شهروندان در استفاده از فضاهای تفریحی زیاد است این وضعیت ادامه دارد.

وی عنوان کرد: بعد از ماه رمضان نیز دستور قضایی لازم را برای ادامه برنامه در این مناطق انجام می‌دهیم تا بتوان آن منطقه را از عرضه مواد دخانی و قلیان پاک کرد.

خالقی مجد درباره تفاوت برخوردها با عرضه قلیان در شهر همدان در مقایسه با سایر استان‌های گردشگری نیز گفت: قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در مجلس تصویب و در شورای نگهبان تایید شده است که برای اجرا نیز به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش دسترسی به مواد دخانی از جمله قلیان و جلوگیری از کاهش سن استعمال مواد دخانی و قلیان این اقدامات برخوردی انجام می‌شود.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: مسئولیت پاسخگویی اینکه در برخی نقاط کشور قانون به شدت و حدت همدان انجام نمی‌شود با مدیران آنجاست ولی متاسفانه قانون و آیین‌نامه‌های آن توسط همه دستگاه‌ها با وحدت رویه اجرا نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه مصرف کنندگان قلیان نسبت به اقشار مختلف جامعه در اقلیت قرار دارند، عنوان کرد: برخورد با قلیان و مراکز عرضه آن باید واقع‌بینانه و براساس قانون انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار