رئیس اتاق اصناف همدان گفت: مالیات کمر اصناف را شکسته است هرچند مسائل مالیاتی اصناف توسط مدیران استان همدان پیگیری می شود.
کد خبر: ۴۱۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 20 April 2017
رئیس اتاق اصناف همدان گفت: مالیات کمر اصناف را شکسته است هرچند مسائل مالیاتی اصناف توسط مدیران استان همدان پیگیری می شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا فرسایی‌وحید در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه ۵۵ هزار واحد صنفی در استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: در مرکز استان ۲۵ هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه رادیو اصناف برای نخستین بار در کشور در همدان راه‌اندازی شد، گفت: پس از آن سیمای اصناف در شبکه استانی راه‌اندازی شد که در آن مسائل مربوط به حوزه اصناف مطرح می‌شود.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه انتخابات اتحادیه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود از عضویت استان همدان در مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی خبر داد و گفت: مالیات کمر اصناف را شکسته است هرچند مسائل مالیاتی اصناف توسط مدیران استان همدان پیگیری می شود.

اصناف بامشارکت حداکثری در انتخابات شرکت خواهند کرد

فرسایی‌وحید همچنین بابیان اینکه اصناف بامشارکت حداکثری در انتخابات شرکت خواهند کرد، گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر نباید جناجی وارد شد چراکه هنوز آمادگی لازم در جامعه برای ورود حزبی و جناحی در انتخابات مختلف ایجاد نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با تأکید بر اینکه از روسای اتحادیه ها درخواست شده تقاضای ثبت واحدهای صنفی درسامانه کدینگ را انجام دهند، گفت: سیستم کدینگ بار از استان سمنان به صورت پایلوت در کشور آغاز شده که در آن وانت بارها نیز باید بارنامه داشته باشند.

حمیدرضا متین با بیان اینکه اگر بارنامه کد نداشته باشد در پلیس راه متوقف می‌شود، افزود: سیستم کدینگ بار از خرداد ماه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سیستم کدینگ باعث جلوگیری از قاچاق کالا و در نتیجه حمایت از تولید ملی خواهد شد، افزود: ارزیابی تولیدی توسط دستگاه‌های نظارتی ر دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان صنایع کوچک فروش محصولات واحدهای تولیدی است، افزود: مجوز اس‌پی‌ایکس (مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی) برای همدان در حالی صادر شد که قرار نبود همدان در سال جاری در این حوزه قرار گیرد.

نخستین شهرک صنفی کشور در استان همدان ایجاد شده است

کیوان گردان بااشاره به اینکه نخستین شهرک صنفی کشور در استان همدان در زیر مجموعه شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است، عنوان کرد: واحدهای مستقر در شهرک‌های صنفی زیر مجموعه قوانین شهرداری‌ها نیست و از مزایای مالیاتی استفاده خواهند کرد.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۵۰ قطعه زمین به اتحادیه لوازم خانگی تحویل شده تا در شهرک صنفی همدان مستقر شوند، افزود: انسجام واحدهای صنفی از جمله سیاست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به اینکه شناسایی انبارها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار واحد صنفی در استان همدان وجود دارد.

مصطفی اسدی با بیان اینکه آهن فروشان و لوازم خانگی از جمله اتحادیه‌هایی هستند که باید در سامانه انبارها ثبت شوند، عنوان کرد: باید تا پایان خرداد ماه بانک اطلاعاتی انبارهای واحدهای صنفی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی باید در شهرک‌های صنفی مستقر شوند، گفت: وظیفه اصلی ساماندهی صنوف بر عهده شهرداری است اما به دلیل مشغله‌کاری شهرداری‌ها مجوز لازم برای ساماندهی صنوف برای شرکت شهرک‌های صنعتی صادر شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار