استاندار همدان با بیان اینکه در اوایل اردیبهشت قطار به همدان خواهد رسید، تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور 300 طرح بزرگ و کوچک افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 20 April 2017
ستاندار همدان گفت: 8 هزار و 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان همدان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه استان همدان از ارز 7 تومن، 500 تومانی، 700 تومانی استفاده نکرد در حالی که استان‎های دیگر از این ظرفیت برای ساخت خود استفاده کردند، اظهار کرد: در استان‎ همدان جاذبه‌هایی چون دهکده تفریحی توریستی قرار دارد که به خوبی معرفی نشده و باید تبلیغات مناسب انجام شود و برای این کار تنها به دولت چشم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز از آقای خرم به دلیل ساخت مجتمع تفریحی عباس‌آباد، تقدیر می‌کنند، افزود: تا یک ماه آینده مستندی از همدان به روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

استاندار همدان با بیان اینکه مجموعه دهکده گنجنامه بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 8 هزار و 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده و در آینده مشکلات اشتغال در استان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌های صورت گرفته مشکلات کشور برطرف خواهد شد، ادامه داد: در آبان ماه سال 92 که وارد استان شدم، 21 هزار شاغل در نیمه دوم سال 92، بیکار شدند.

نیکبخت با بیان اینکه در پایان سال 92، 6 هزار شغل در استان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: با اعلام یارانه‌ها، واحدهای تولیدی به دلیل افزایش حامل‌های انرژی متضرر می‌شوند اما قرار شد 30 درصد از محل یارانه‌ها به واحدهای تولیدی داده شود که هرگز رخ نداد و باعث شد واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت 600 واحد تولیدی تعطیل شده بود، گفت: 824 واحد تولیدی را  با پرداخت تسهیلات به چرخه کار برگرداندینم.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز در هر ماه بین 800 تا یک هزار شغل بر اساس آمار تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در سال 84، نرخ رشد اقتصادی مثبت 6 درصد و تورم 12 درصد بوده است در سال 92، نرخ رشد اقتصادی 6.7 درصد منفی و تورم به 43 درصد می‌رسد این در حالی است که در هشت سال عمر دولت نهم و دهم 800 میلیارد دلار درآمد کشور از محل فروش نفت بود.

وی با اشاره به اینکه 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ خورده نیز بر روی دست دولت یازدهم باقی مانده بود، افزود: در آغاز به کار دولت تدبیر وامید، خزانه خالی، برای چهار هفته نیز ذخیره گندم نداشتیم و برای سامان دادن به اوضاع معجزه نیاز بود.

نیکبخت با بیان اینکه در این شرایط دولت طرح تحول سلامت را اجرا کرد، تصریح کرد: در این طرح تاکنون 500 میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحبوحه سال‌های پیش از دولت یازدهم نرخ ارز لحظه‌ای ثابت نبود، ادامه داد: در آغاز به کار دولت یازدهم تحریم‌ها گریبان کشور را گرفته بوده که دولت وارد تعامل با دنیا شد و به کمک واحدهای صنعتی آمد.

استاندار همدان با بیان اینکه کشور شامل بند هفت شورای حکام شده بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان رئیس جمهور چهره صلح‌طلبی از ایران نشان می‌دهد و هشدار لازم را برای تروریست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری نقش تعیین کننده‌ای در این روند داشت، گفت: سرداران دیپلماسی نیز با استفاده از این ظرفیت‌ها و حمایت مردم در این عرصه حاضر شدند و مذاکرات را به نتیجه می‎رساند و قطعنامه‌ها یکی پس از دیگری لغو می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه قطعه‌نامه‌های ظالمانه منعقد شده بود، اظهار کرد: امروز امریکا دستور تمدید لغو تحریم‌ها را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم که نفت به قیمت بالایی فروخته می‌شد، راه آهن هم در دست اجرا بود، افزود: از درآمد کلان نفتی، اعتباری نصیب راه آهن همدان و سایر مناطق کشور نشد اما دولت یازدهم پس از برجام به دنبال تأمین ریل رفت.

استاندار همدان با بیان اینکه در اوایل اردیبهشت قطار به همدان خواهد رسید، تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور 300 طرح بزرگ و کوچک افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همدان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور می‎شود، ادامه داد: در استان همدان 14 مگاوات نیروگاه خورشیدی به صورت یکجا افتتاح شد.

نیکبخت با بیان اینکه هجمه علیه دولت زیاد است، خاطرنشان کرد: البته مردم هوشیار بوده و به خوبی مسائل را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 84، 200 هزار نفر در عسلویه مشغول کار بودند، گفت: این در حالی است که در سال 92 تنها 5 هزار نفر مشغول کار بودند.

استاندار همدان با بیان اینکه هم‌زمان شش فاز از پارس جنوبی توسط رئیس جمهوری افتتاح شد، اظهار کرد: با این اقدام میزان استخراج گاز از میادین مشترک از  270 میلیون متر مکعب گاز ما به 570 میلیون متر مکعب رسید و میزان برداشت ما از شریک دیگر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه پس از برجام 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم، افزود: نوسازی ناوگان فرسوده هوایی از آورده‌های برجام بوده و به دلیل حمایت مردم است و اگر این حمایت ادامه پیدا نکند، وضعیت به مانند سابق بر می‌گردد.

نیکبخت با تأکید لزوم تقویت گردشگری توسط شهرداری و شورای شهر، تصریح کرد: همدان دروازه تمدن ایران است و هر فردی نمی‌تواند استاندار، شهردار و عضو شورای شهر آن باشد و افراد باید لایق این مسؤولیت باشند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان همواره در معادلات کشور تأثیرگذار بودند، ادامه داد: اصناف همدان از متدین‌ترین افراد هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه بازاریان به مصرف‌کنندگان توجه ویژه داشته باشید، خاطرنشان کرد: از بازاریان می‌خواهیم که در انتخابات حضور گسترده داشته باشند و می‌دانیم که بهترین انتخاب را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یک ایستگاه قطار در شهر همدان ایجاد خواهد شد، گفت: قرار شد که هر 6 خیابان اصلی منشعب از میدان اصلی پیاده راه شود که یک سوم هزینه آن توسط استان، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم آن توسط شهرداری تأمین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار