زمانی به رشد ۴۷ درصدی گردشگران استان در نوروز ۹۶ اشاره و اعلام کرد: طبق آمار تعداد بازدیدکنندگان نوروز، ۳۶۷ هزار بوده است که نسبت به تعداد ۲۴۷ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش داشته‌ایم.
کد خبر: ۴۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 19 April 2017
معاون عمرانی فرماندار همدان از رشد 47 درصد گردشگران همدان در نوروز 96 خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ رضا زمانی در جمع خبرنگاران، به گردشگری به عنوان محور توسعه همدان اشاره و بیان کرد: باید بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه در شهرستان همدان، برش شهرستانی و استانی را به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در 2 سال گذشته در راستای معرفی استان به عنوان پایلوت گردشگری، اظهار کرد: در گذشته همدان مقصد گردشگری نبود اما در سال‌های اخیر کارهای انجام شده با هدف معرفی مقصد گردشگری انجام شده تا از سفر نفعی به همدان عاید شود.

زمانی به رشد 47 درصدی گردشگران استان در نوروز 96 اشاره و اعلام کرد: طبق آمار تعداد بازدیدکنندگان نوروز،367 هزار بوده است که نسبت به تعداد 247 هزار نفر در سال 95 افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس افق 1404 ایران باید جزء 10 کشور برتر در حوزه گردشگری باشد، افزود: بر همین اساس در استان نیز تعریف‌هایی شده که توسعه‌یافتگی بر این بنا باشد.

زمانی عنوان کرد: بحث گردشگری مجازی و پذیرش مسافران از این طریق، گردشگری زمستانی و استفاده از ظرفیت پیست اسکی همدان و همراهی بخش خصوصی با بخش دولتی از موارد تأثیرگذار در این امر است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در سال 95 با هدف معرفی ظرفیت‌های همدان عنوان کرد: ثبت جهانی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، حضور در برنامه خندوانه، برگزاری هفدهمین کنوانسیون راهنمایان جهانی گردشگری، ساخت سریال علی‌البدل که توانست گردشگران بسیاری را به سمت همدان هدایت کند و همچنین در بحث زیرساخت‌ها احداث 11 هتل در استان از جمله اقدامات بوده است.

زمانی در پایان به استفاده از بحث هدف‌های گردشگری برای دیگر موضوعات این حوزه نیز اشاره و بیان کرد:‌ می‌توان با آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی به سمت ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات توسط خود روستائیان، حرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار