فتحعلی حسینی بابیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی انتخابات نتایج تأیید صلاحیت‌های شورای اسلامی شهر و روستا طبق نظر هیئت‌های نظارت در آخرین ساعات روز ۳۰ فرودین ماه اعلام خواهد شد، گفت: ملاک برای تأیید صلاحیت‌ها قانون است.
کد خبر: ۴۱۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 19 April 2017
 فرماندار رزن هیئت اجرایی را بازوی توانمندی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: افراد هیئت های اجرایی باید امین مردم باشند.  

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی در جلسه هیئت نظارت شهرستان رزن با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات گفت: برگزاری انتخابات در صحت و سلامت کامل یکی از مهم ترین وظایف فرمانداری در کنار تامین امنیت در شهرستان است که در این راستا باید در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم تلاش شود.  

وی با اشاره به اینکه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان رزن بیش از ۶۹۹ نفر ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۷۵ نفر در سه شهر رزن، قروه و دمق و ۶۲۴ نفر در روستاها ثبت نام کرده اند.  

فرماندار رزن اظهار داشت: در خصوص سطح سواد ثبت نام کنندگان بیشترین فراوانی با ۵۹ درصد ثبت نام کنندگان که شامل ۴۱۳ نفر است مربوط به افراد زیر دیپلم و ۴ درصد ثبت نام کنندگان به تعداد ۲۵ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی است.  

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد کاندیداها شامل ۲۳۵ نفر دارای سابقه عضویت در شوراها هستند، یادآور شد: ۱۲ درصد ثبت نام کنندگان شامل ۸۵ نفر شرکت کنندگان در انتخابات شورای شهر و روستا را ایثارگران تشکیل می دهند.

حسینی ادامه داد: یکی از ویژگی های انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته در این است که امسال روستایی که تعداد کاندیداهای آن به حد نصاب نرسیده باشد وجود ندارد و این در حالیست که در دوره قبل در یکی از بخش‌های شهرستان رزن ۷ روستا فاقد کاندیدا بودند.  

وی با بیان اینکه در شهرستان رزن ۹۸ روستا دارای ۳ عضو شورا و ۱۲ روستا دارای ۵ عضو شورا خواهد بود، افزود: در روستاهای ۳ شورایی ۲۹۴ نفر و در روستاهای ۵ شورایی ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد که در مجموع ۳۶۹ نفر در شهرستان رزن به عنوان اعضای شورا در روستاها و شهرها انتخاب خواهند شد.  

فتحعلی حسینی با بیان اینکه طبق برنامه زمانبندی انتخابات نتایج تایید صلاحیت های شورای اسلامی شهر و روستا طبق نظر هیئت های نظارت در آخرین ساعات روز ۳۰ فرودین ماه اعلام خواهد شد، گفت: ملاک برای تایید صلاحیت ها قانون است.  

وی ادامه داد: افرادی که در این مرحله رد صلاحیت می شوند ۳ روز مهلت دارند تا شکایت خود را به هیئت عالی نظارت استان همدان ارائه کنند.  

فرماندار رزن با اشاره به اینکه طبق اصل ۶ قانون اساسی اداره امور کشور با اتکا به آراء عمومی است، اظهار داشت: در شهرستان رزن معمولا ۱۲۳شعبه انتخابیه وجود دارد که امسال ۱۴۶ شعبه به دلیل همزمان بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها پیش بینی شده است 

وی عنوان کرد: تسلط به قوانین از سوی اعضای هیئت اجرایی بسیار حائز اهمیت است و در تسریع امور موثر خواهد بود.  

حسینی با بیان اینکه در انتخاب نماینده فرماندار و رئیس شعبه باید دقت شود و داشتن تجربه از جمله اولویت ها است، افزود: بی طرفی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشت.  

وی در پایان هیئت اجرایی را بازوی توانمند در برگزاری انتخابات دانست و گفت: افراد هیئت اجرایی باید امین مردم باشند.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار