دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از وجود ۲۴۸ هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در استان همدان خبر داد و گفت: کارگران به میزان دستمزد سال ۹۶ خود معترض هستند و باید امنیت شغلی آنها تأمین شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 19 April 2017
کارگران یکی از قشرهای زحمت‌کش و بااهمیت درهر جامعه‌ای هستند که باوجود ارزشمندی، معمولاً قدرآنان چندان‌که بایدوشاید دانسته نمی‌شود وهمواره بیشترین زحمت وکمترین بهره‌مندی‌ها متعلق به این قشر ازجامعه است وباید به این موضوع اذعان داشت که در جامعه امروزی تصور پیشرفت وتوسعه یک کشور بدون حضور قشری به نام کارگر محال است. 

به گزارش تابناک همدان، باتوجه به ارزشمندبودن مقام کارگر درجامعه جهانی، هرساله برنامه‌های مختلفی به مناسبت این روز در راستای اهمیت دادن وارتقاءجایگاه کارگران درسراسرجهان برگزار می‌شود.

دراستان همدان نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی درزمینهٔ پاسداشت مقام کارگر برگزار می‌شود وبه مناسبت فرارسیدن هفته کارگر دبیر اجرایی خانه کارگر همدان در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین خواسته کارگران در حال حاضر امنیت شغلی است.

چنگیز اصلانی با اشاره به مشکلات پیش روی کارگران افزود: حل مشکلات کارگران با اجرای صحیح قوانین از سوی مسئولین امکان‌پذیر است و خانه کارگر فقط مشکلات را مطرح و اطلاع‌رسانی می‌کند و دولتی‌ها طبق ضوابط موظف به اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر یک تشکیلات خودجوش صنفی است، یادآور شد: این تشکل به همت کارگران به وجود آمده است، بنابراین به خود می‌بالم که یک کارگر هستم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از وجود۲۴۸هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در استان همدان خبر داد وگفت: کارگران به میزان دستمزد سال ۹۶خود معترض هستند و باید امنیت شغلی آنها تأمین شود.

اصلانی تعداد کارگران بازنشسته استان همدان را۲۷ هزار نفر دانست وگفت: در سال گذشته ۳۰۲۴نفر عضو خانه کارگر استان همدان شده‌اند به‌طوری‌که تا پایان سال ۹۵ تعداد اعضای خانه کارگر استان همدان درمجموع به ۴۵ هزار نفر رسید.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تأمین شغل و معیشت کارگران در شرایط نامناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس رشد تورم امسال باید به کارگران ۲میلیون و ۴۳۰هزار تومان پرداخت شود و این در حالی است که فقط ۹۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

اصلانی بابیان اینکه هرساله بر اساس افزایش ناچیز دستمزد طبق ماده ۴۱ قانون کار، با توجه به نرخ تورم، توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که فقط ۱۴درصد از آن پرداخت می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر در استان گفت: پنجم اردیبهشت اولین روز از هفته کارگر است که با تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز می‌شود.

وی افزود: روز دوم بانام «کارگران، سلامت و تأمین اجتماعی» و روز سوم «کارگران، ایمنی و حوادث»نام‌گذاری شده است ودیدار بانمایندگان دولت ومراجع عظام وهمچنین دیدار از کارگران بیمار بستری در بیمارستان تأمین اجتماعی وبرگزاری مسابقه دو جهت افزایش  روحیه و نشاط در بین کارگران از دیگر برنامه‌های این هفته در استان محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر در استان همدان دیدار با استاندار و طرح خواسته کارگران را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود:در روز چهارم هفته کارگر،حضور کارگران درنماز جمعه وبرنامه پیاده‌روی در نظر گرفته‌شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه روز پنجم با عنوان «کارگران، توسعه اقتصادی، اجتماعی وزنان کارگر سرپرست خانوار» نام‌گذاری شده است، یادآور شد: در این روز از زنان سرپرست خانواری که فعال هستند تجلیل به عمل می‌آید.

اصلانی با تأکید براینکه در ششمین روز ازهفته کارگر به دنبال برگزاری مراسم راهپیمایی هستیم، خاطرنشان کرد: این خواسته قانونی است که هر صنف در یک روز که مختص به آن است خواسته خود را مطرح کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان همدان یک استان زرخیز است، یادآور شد: این استان در بخش کشاورزی، معدن و گردشگری حرف برای گفتن دارد به همین دلیل باید زمینه داخلی و خارجی را برای این استان فراهم کرد تا در آن سرمایه‌گذاری شود.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار