معاون فرهنگی ارشاد استان همدان با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: احادیث رضوی سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، کرامات و فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و غیره) محورهای این جشنواره در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۴۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 17 April 2017
معاون فرهنگی ارشاد استان همدان از میزبانی همدان در برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی خبر داد و گفت: ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.

به گزارش تسنیم؛ مجید فروتن اظهار داشت: چند سال است که استاندار همدان نام‌گذاری را با توجه به شروع سال برای استان همدان در نظر می‌گیرند و امسال نیز همدان سال جدید را به نام شاعر دوبیتی‌ها "باباطاهر" آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه همدان برای چهارمین سال متوالی میزبان جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی است بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره به حمایت و هماهنگی سایر نهادها نیاز داریم که با توجه به تعاملات خوب بین دستگاه‌های مختلف این جشنواره به شایستگی برگزار می‌شود.

فروتن زمان برگزاری جشنواره سراسری رباعی و دوبیتی رضوی را هشتم مردادماه امسال در همدان اعلام کرد و افزود: 15 تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ منور رضوی در جامعه، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی است.

معاون فرهنگی ارشاد استان همدان با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: احادیث رضوی سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، کرامات و فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) و جلوه های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم ، شفا ، مهربانی وغیره) محورهای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

فروتن افزود: اطلاع‌رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی hamedan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار