سلطانی راد به نوسانات قیمت گروه‌های کالایی در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار گروه غلات۱٫۶درصد کاهش، بخش شیمیایی و پتروشیمی (لاستیک)۳٫۸درصد افزایش، خواروبار ۰٫۷درصد افزایش، مواد غذایی لبنی ۴٫۳درصد افزایش داشت که درمجموع نوسان قیمتی در کل اقلام مصرفی خانوار پنج درصد بوده است.
کد خبر: ۴۰۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 17 April 2017
معاون فرماندار شهرستان بهار با بيان اينكه قیمت مرغ و تخم مرغ به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان کاهش داشت، گفت: این در حالی است که هیچ کانون مثبتی از آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان بهار مشاهده نشده است.

به گزارش فارس، علی‌اکبر سلطانی‌راد در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار اظهار کرد: در راستای رفاه حال عموم مردم و کنترل بازار بازرسی‌های مستمر در شهرستان بهار در طول ماه‌های اسفند سال گذشته و فروردین امسال انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهار یک‌هزار و 168مورد بازرسی در اسفندماه انجام شده و 60 پرونده به ارزش ریالی200 میلیون و 109 هزار ریال تشکیل شد، گفت: در فروردین ماه نیز 724 مورد بازرسی انجام شد و 37 پرونده با57 میلیون و 410 هزار ریال تشکیل شد.

معاون فرماندار شهرستان بهار اضافه کرد: بازدیدها و گشت های مشترک ادارات از واحدهای صنفی، نانوایی‌ها، اماکن و رستوران‌های بین راهی نیز در ایام نوروز تشدید شد.

وی افزود: طبق سیاست‌های تنظیم بازار 45 تن برنج هندی توسط مباشران در شهرستان بهار جذب و بین مردم توزیع شد و به دلیل عدم اختلاف قیمت با بازار آزاد اقلام دیگری به جز برنج در شهرستان جذب و توزیع نشده است.

سلطانی‌راد اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های متخلف ارسالی به تعزیرات حکومتی 27 مورد درخصوص گرانفروشی بوده و بقیه پرونده‌های تخلف به دلیل تقلب، کم‌فروشی، عدم رعایت اصول بهداشتی، عرضه خارج از شبکه، قاچاق، تعطیلی غیر مجاز، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش  به تعزیرات حکومتی شهرستان بهار ارسال شده است.

وی اعلام کرد: طبق آمار دریافتی از ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت، در اسفندماه گذشته 153 مورد و در فروردین 68 شکایت تلفنی و کتبی در سامانه ثبت شده که به ترتیب در ماه‌های اسفند و فروردین، 12 و 5 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

معاون فرماندار شهرستان بهار اظهار داشت: با وجود افزایش تقاضا در دو ماهه اخیر، کمترین نوسان قیمت‌ها را شاهد بوده‌ایم و تنها افزایش قیمت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان بهار با 133 درصد محسوس بوده که در حال حاضر روند نزولی یافته است.

 وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان کاهش داشت، گفت: این در حالی است که هیچ کانون مثبتی از آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان بهار مشاهده نشده است.

سلطانی‌راد به نوسانات قیمت گروه‌های کالایی در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار گروه غلات 1.6 درصد کاهش، بخش شیمیایی و پتروشیمی (لاستیک) 3.8 درصد افزایش، خواروبار 0.7 درصد افزایش، مواد غذایی لبنی 4.3 درصد افزایش داشت که در مجموع نوسان قیمتی در کل اقلام مصرفی خانوار پنج درصد بوده است.

در ادامه حمید شهبازی مدیر تعاون روستایی شهرستان بهار با بیان اینکه 14 مرکز توزیع میوه در شهرستان بهار شهرها و روستاهای شهرستان را زیر پوشش قرار داد، اظهار کرد: میوه‌های توزیعی با کیفیت مناسب در سطح شهرستان توزیع شد به طوری که 30 تن و 400 کیلو پرتقال جنوب، 56 تن و 570 کیلو پرتقال مصری صادراتی و 39 تن سیب عرضه کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: هر ساله قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در شهریورماه طبق مصوبه شورای اقتصاد تعیین می شود ولی این ارقام در اسفندماه سال گذشته اعلام شد.

هوشنگ کرمی افزود: قیمت تضمینی برای خرید گندم یک‌هزار و 300 تومان، جو یک‌هزار و 30 تومان، سیب‌زمینی بهاره 423 تومان و سیب زمینی بهاره 412 تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام قیمت تضمینی، خرید از کشاورزان از طریق مباشران و بورس انجام می‌شود و دولت مستقیما در این وادی وارد نمی‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته 4 هزار مورد حواله برای کشاورزان شهرستان بهار برای ارائه محصول به مباشران خرید و جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌گران صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار