اصلانی با اشاره به اینکه استان همدان ۲۴۸ هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در تأمین اجتماعی دارد، ادامه داد: بر اساس آمار تأمین اجتماعی در اسفند سال ۹۴ در استان همدان ۲۴۴ هزار کارگر وجود داشت.
کد خبر: ۴۰۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 17 April 2017
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تأکید بر اینکه خانه کارگر به دنبال حل مشکلات امنیت شغلی و معیشت کارگران استان است، گفت: قشر کارگری از وضعیت خود راضی نیست چرا که هنوز مشکلات این قشر حل نشده است.

به‌گزارش ایسنا، چنگیز اصلانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خانه کارگر تشکیلات خودجوش صنفی است که وظیفه مطرح کردن مشکلات کارگری را دارد اما حل مشکلات به دست آن نیست بلکه بر عهده مسئولان دولتی است.

وی با بیان اینکه قشر کارگری به میزان دستمزد سال 96 خود معترض است، تصریح کرد: دستمزد سال 96 یک کارگر مجرد 929 هزار و 921 تومان، حق مسکن و خواروبار 40 هزار و 40 تومان، پایه سنوات 51 هزار تومان و کمک هزینه اقلام مصرفی(بن‌کارگری) 110 هزار تومان بوده که در مجموع حقوق یک کارگر مجرد یک میلیون و 120 هزار و 971 تومان است.

وی افزود: حقوق یک کارگرد متأهل دارای یک فرزند نیز یک میلیون و 224 هزار و 41 تومان و حقوق کارگر متأهل دارای 2 فرزنددر مجموع یک میلیون و 316 هزار و 997 تومان است و حق اولاد برای کارگران فقط تا 2 فرزند پرداخت می‌شود این درحالیست که حق اولاد کارمندان دولت بیش از این است.

اصلانی با اشاره به اینکه استان همدان 248 هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در تأمین اجتماعی دارد، ادامه داد: براساس آمار تأمین اجتماعی در اسفند سال 94 در استان همدان 244 هزار کارگر وجود داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان تعداد کارگران بازنشسته استان همدان را 27 هزار نفر دانست و گفت: در سال گذشته 3024 نفر عضو خانه کارگر استان همدان شدند به‌طوریکه تا پایان سال 95 تعداد اعضای خانه کارگر استان 45هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در خانه کارگر، تصریح کرد: در سال گذشته 3723 نفر در رشته‌های مختلف از جمله کامپیوتر، زبان و رشته‌های هنری به صورت رایگان آموزش داده شدند و بیشتر افرادی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، جذب کار می‌شوند.

اصلانی خاطرنشان کرد: 140 نفر در مرکز علمی کاربردی کارگران همدان دانشجو پذیرش شده و اعضای خانه کارگر در این مرکز 70 درصد شهریه را پرداخت می‌کنند.

وی درباره مسکن کارگری در استان نیز عنوان کرد: پروژه 132 واحدی در امیداکباتان همدان، 41 واحدی در شهرک فرهنگیان و 11 واحدی در امام زاده عبدالله و 11 واحدی در صدف احداث و تحویل کارگان شده است و یک پروزه مسکن کارگری 96 واحدی در شهرک بهشتی در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده بتوانیم تحویل بدهیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان بیان کرد: پروژه 24 واحدی در چهارراه شریعتی همدان نیز در حال اجرا بوده که منتظر تأیید نظام مهندسی است.

اصلانی افزود: همچنین یک پروژه 61 واحدی در تویسرکان احداث شده که تا کنون 48 واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده و 13 واحد در شرف واگذاری است.

وی با اشاره به آغاز هفته کارگر از 5 اردیبهشت، خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌ ‎ های متعددی از جمله دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، دیدار با مراجع عظام، حضور کارگران در نمازهای جمعه، گردهمایی شوراهای اسلامی کار، گردهمایی بسیج کارگری و گردهمایی بزرگ کارگران با حضور ریاست جمهور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از کارگران و ابراز حمایت از سلامتی نیروی کار و عیدات از کارگران بستر در بیمارستان‌ها از برنامه‌های هفته کارگر است، یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی کارگران و بازنشستگان، همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری و اهدای شاخه گل به کارگران طی هفته کارگر از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در استان همدان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به برگزاری راهپیمایی کارگران در هفته کارگر، اظهار کرد: قشر کارگری برای ابراز مشکلات در خواست برگزاری راهپیمایی داده است و منتظر اعلام موافقت فرمانداری همدان هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته برگزاری راهپیمایی کارگران مورد موافقت مسئولان امنیتی استان قرار نگرفت، گفت: درست نیست که مانند سال گذشته با برگزاری راهپیمایی موافقت نشود چرا که کارگران براساس قانون می‌خواهند در قالب یک راهپیمایی مشکلات خود را مطرح کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار