سرپرست گمرک ملایر استقرار و راه‌اندازی سامانه ارسال از راه دور، تشویق صادرکنندگان و اخذ نکردن هزینه بابت صادرات کالا از گمرک ملایر را ازجمله عوامل مؤثر در افزایش میزان صادرات کالا از گمرک این شهرستان برشمرد.
کد خبر: ۴۰۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 17 April 2017
سرپرست گمرک ملایر گفت: در سال 95 میزان صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان از نظر دلاری 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافت.

به گزارش ایرنا؛ نعمت فتحی اظهار کرد: انواع کالاهای صادراتی به وزن 300 هزار تن در سال گذشته از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد.

وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 70میلیون دلار و از نظر ریالی 2 هزار و 240 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کشورهایی همچون افغانستان، عراق، کویت، اوکراین، ازبکستان و روسیه مقصد کالاهای صادراتی از گمرک ملایر بوده اند.

وی ادامه داد: انواع کشمش، لبنیات، سیمان، پارافین جامد، وازلین بهداشتی و صنعتی، پارچه و منسوجات نبافته از جمله کالاهای صادراتی است که در یک سال گذشته از گمرک ملایر صادر شد.

فتحی بیان کرد: سال 95 انواع کشمش به وزن بیش از 2 هزار تن به ارزش 42 میلیون دلار بیشترین حجم صادرات را از نظر دلاری و سیمان با وزن 272 هزار تن و ارزش 10 میلیون دلار بیشترین حجم صادرات را از نظر وزنی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا از گمرک ملایر در سال گذشته از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال 94 رشدی معادل 210 درصد داشته است.

سرپرست گمرک ملایر استقرار و راه اندازی سامانه ارسال از راه دور، تشویق صادرکنندگان و اخذ نکردن هزینه بابت صادرات کالا از گمرک ملایر را از جمله عوامل موثر در افزایش میزان صادرات کالا از گمرک این شهرستان برشمرد.

به گزارش ایرنافتحی با اشاره به صنعت مبل ومنبت ملایر تاکید کرد: برای افزایش بیشتر میزان صادرات نیاز است اداره صنعت و معدن صادرکنندگان مبل و منبت را برای صادرات کالاهای خود از گمرک ملایر تشویق کند، در حالیکه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

ملایر پس از همدان دومین شهرستانی است که دارای گمرک است و سالیانه بیش از300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر به صادر نقاط جهان صادر می شود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر300 هزار نفر در75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار