مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: به‌منظور حفظ جان و امنیت افراد، بازرسان استاندارد، آن دسته از تجهیزات شهربازی که پس از اخطارهای لازم و مهلت کافی نسبت به رفع نقص آنها اقدام نشده باشد را پلمب می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 16 April 2017
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طي سال گذشته، 186 وسيله بازي در استان همدان به خاطر عدم اخذ تأییدیه استاندارد، پلمب شد.

به گزارش فارس؛ محمد مددی اظهار کرد: طی سال 95، در پی بازرسی‌های انجام شده از تجهیزات شهربازی‌های استان و در راستای اهمیت استانداردسازی آنها، 186 وسیله بازی به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد و خطرآفرین بودن، پلمب شده است.

وی گفت: اداره کل استاندارد در راستای وظایف نظارتی و کنترلی و به منظور تامین ایمنی استفاده‌کنندگان از وسایل بازی، با هدف جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از ادامه استفاده از تجهیزات بازی غیراستاندارد جلوگیری کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: به منظور حفظ جان و امنیت افراد، بازرسان استاندارد، آن دسته از تجهیزات شهربازی که پس از اخطارهای لازم و مهلت کافی نسبت به رفع نقص آنها اقدام نشده باشد را پلمب می‌کنند.

وی افزود: در پنج شهر بازی استان، از ادامه استفاده تجهیزاتی شامل چرخ و فلک، کشتی، سرسره فلزی، سازه بادی، استخر توپ، گیم، تکان دهنده، مری گورانت، سرسره بادی، ترامپولین، استخر توپ، قطار کودک، قایق دستی، ماشین شارژی و استخر توپ غیر بادی به تعداد 42 تجهیز جلوگیری شده است.

مددی بیان داشت: همچنین تمام جهیزات 15 شهر بازی استان، به دلیل غیراستاندارد و نا ایمن بودن جمعا به تعداد 144 تجهیز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات شهربازی شامل الکتریکی، مکانیکی، وسایل بازی سبک و سنگین، تجهیزات ساده پارکی و... مشمول استاندارد اجباری هستند، تاکید کرد: هر گونه بهره برداری و استفاده از تجهیزات فاقد گواهی ایمنی مغایر با قانون بوده و در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی ضمن اینکه دفاتر بیمه هیچ گونه تعهدی برای پرداخت خسارت به این گونه تجهیزات نخواهند داشت عواقب حقوقی و قانونی آن به عهده بهره‌بردار تجهیزات تفریحی خواهد بود.   

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اجرای طرح نرم‌افزاری شدن فرآیند نظارت بر اجرای استانداردهای مراکز تفریحی، خاطرنشان کرد: مردم از طریق سامانه استانداردسازی وسایل تفریحی به آدرس http://isad.isiri.gov.ir  می توانند از تجهیزات تفریحی که در سطح کشور ایمن‌سازی شده، اطلاع حاصل کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند نام استان، شهر و نوع محلی که وسیله تفریحی در آن نصب شده را وارد کنند تا لیست مکان‌هایی که وسیله تفریحی در آن نصب شده، مشخص شود.

مددی با اشاره به اینکه با انتخاب مکان مورد نظر خود، لیست تجهیزاتی را که در شرایط ایمن و استاندارد قرار دارند؛ مشاهده خواهند کرد، از شهروندان خواست در صورت شناسایی شهربازی‌هایی که نام آنها در این سامانه ثبت نشده، با بهره‌گیری از امکانی که در این سامانه برای ارائه گزارشات مردمی پیش بینی شده، موضوع را به بازرسان اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار