موسوی بهار بابیان اینکه تعطیلی این داروخانه نقشی در درآمدزایی و افزایش کارانه مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان ندارد و طرح این موضوع از سوی هلال‌احمر در رسانه‌ها کذب محض است، گفت:‌ سازمان هلال‌احمر برای ادامه فعالیت خود باید کد hix را دریافت کند و چون مدارک و مستندات ارائه نکرده، ظاهراً نتوانسته مجوز بگیرد.
کد خبر: ۴۰۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 15 April 2017
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه اقدام خودسرانه هلال احمر در تعطيلي داروخانه خود اقدامي غير قانوني است، گفت: دانشگاه علوم پزشكي هيچ نقشي در تعطيلي اين داروخانه ندارد.

به گزارش فارس؛ حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه متاسفانه داروخانه هلال احمر طی چند روز گذشته به صورت خودسرانه و غیر قانونی اقدام به تعطیلی داروخانه خود کرده است، اظهار کرد: این سازمان طی اخباری اعلام کرده‌ که دانشگاه علوم پزشکی همدان مقصر این قضیه هست در حالی که چنین موضوعی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون تاسیس و اداره داروخانه‌ها، هیچ داروخانه‌ای اجازه‌ ندارد خودسرانه نسبت به تعطیلی داروخانه اقدام کند، گفت: در صورت تمایل به انجام چنین اقدامی باید دلیل و مستندات ارائه شود تا کمیسیون مربوطه تصمیم لازم را در این رابطه بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سازمان هلال احمر همدان با تعطیلی داروخانه خود کاری غیر قانونی انجام داده است، گفت: مصاحبه‌هایی که مسؤولان این سازمان با رسانه‌ها داشته‌‌اند و علیه دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده، کذب محض است زیرا دانشگاه علوم پزشکی همدان هیچگونه نقشی در تعطیلی داروخانه هلال احمر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق روال چند ساله به داروخانه هلال احمر سهمیه دارویی داده شده است، تصریح کرد: بیشترین سهمیه دارویی بعد از داروخانه دانشگاه علوم پزشکی متعلق به هلال احمر است و با وجود اینکه مجوز رسمی و قانونی ندارند اما چون سالها خدمت می‌کنند به خاطر نوع و تیپ خدمت آنها دانشگاه علوم پزشکی مزاحم کار آنها نشده، بلکه کمکشان نیز کرده است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه تعطیلی این داروخانه نقشی در درآمدزایی و افزایش کارانه مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان ندارد و طرح این موضوع از سوی هلال احمر در رسانه‌ها کذب محض است، گفت:‌ سازمان هلال احمر برای ادامه فعالیت خود باید کد hix را دریافت کند و چون مدارک و مستندات ارائه نکرده، ظاهراً نتوانسته مجوز بگیرد.

سازمان هلال احمر می‌خواهد با جوسازی کد hix دریافت کند

وی اظهار کرد: سازمان هلال احمر همدان قصد دارد با جوسازی و فشار موفق به دریافت کد شود در حالی که دریافت این کد نیاز به طی مراحل قانونی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دانشگاه طبق قانون باید بر کار هر نهاد، سازمان، فرد و خیریه‌ای که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند، نظارت و کنترل داشته باشد و آنها را کمک کند، گفت: کمک‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از هر سازمان و نهاد دیگری برای هلال احمر به دلیل تیپ مردمی بودن آن، انجام شده است.

وی مشکل فعلی را از جانب هلال احمر دانست و با اشاره به اینکه این سازمان با نشر اکاذیب به  دنبال تشویش اذهان عمومی است، اظهار داشت: مسؤولان نظارتی استان در جریان تخلفات این سازمان هستند.

موسوی‌بهار با اشاره به اظهارات مسوولان هلال احمر همدان مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان داروهای شیمی‌درمانی و خاص را در اختیار ما قرار نمی‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ در رابطه با داروهای شیمی درمانی و خاص چون مساعدت دارویی از سوی ما صورت می‌گیرد در این رابطه نمی‌توان داروها را در اختیار آنها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با تخفیفات دارویی که در نظر می‌گیرد به بیماران کمک کرده است، افزود: اگر سازمان هلال احمر نیز قول مساعدت و تخفیف را بدهد، دارو در اختیار آنها قرار خواهیم دهد.

موسوی‌بهار با بیان اینکه ما خود مساعدت دارویی را از وزارت بهداشت دریافت کرده و بین کسانی که داروهای شیمی‌درمانی و خاص خریداری می‌کنند، توزیع می‌کنیم، گفت: اگر این مساعدت از دست ما خارج شود و در اختیار داروخانه‌هایی نظیر هلال احمر که نمی‌خواهند مساعدت دارویی کنند، قرار گیرد، به نفع بیمار نخواهد بود.

وی بیان کرد: اگر جمعیت هلال احمر خود مایل به ارائه تخفیف دارویی از اعتبارات خود است، اعلام کند که در این صورت می‌توان دارو در اختیار آنها قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه باید قانون را بپذیرند، گفت: حتی برای اعتراض نیز قانون راهی را پیش‌بینی کرده و نمی‌توان به صرف تصور اینکه حقمان ضایع شده، در این رابطه احساسی برخورد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار