مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به اینکه قرارداد بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های بخش خصوصی منعقد نشده و تعدادی نیز دارای ایراد ظاهری هستند، افزود: بالغ‌بر ۶۰ تا ۷۰ درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی مشکلات قبلی را ندارند، اما باید به‌مرور بازسازی شوند.
کد خبر: ۴۰۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 15 April 2017
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت:‌ تا چند ماه آینده برنامه‌ای برای افزایش کرایه اتوبوس در همدان نداريم.

به گزارش فارس؛ محمد پوروخشوری در رابطه با افزایش کرایه اتوبوس‌ها اظهار کرد: حداقل تا دو سه ماه آینده برنامه‌ای برای افزایش کرایه اتوبوس در همدان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما همواره به دنبال افزایش کرایه اتوبوس‌ها به این معنا که مشکلات سازمان را حل کند، نبوده‌ایم، گفت: یک سفر شهری در همدان یک‌هزار تومان برای سازمان هزینه‌بر است اما 300 تومان یعنی یک سوم هزینه دریافت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم کرایه اتوبوس را در قیمت پایین نگه داریم چراکه معتقدیم بیشتر، اقشار متوسط به سمت پایین جامعه از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند، افزود: تا چند ماه آینده برنامه‌ای برای افزایش کرایه نداریم و نگاه ما در این زمینه نگاه درآمدی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: حتی اگر 15 تا 20 درصد کرایه اتوبوس افزایش پیدا کند پاسخگوی هزینه‌های ما نخواهد بود چراکه نگاه ما ارائه خدمات اقشار متوسط به پایین جامعه با استفاده از این وسیله نقلیه عمومی است.

پوروخشوری با اشاره به اینکه در خردادماه یا تیرماه امسال در خصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها کار کارشناسی انجام خواهد شد، افزود: در افزایش کرایه به اینکه جامعه کشش این اتفاق را داشته باشد و ما نیز با پول آن خدمات بهتری ارائه دهیم، مورد توجه خواهد بود.

وی گفت: باید به بررسی اینکه برآیند جامعه در افزایش کرایه به چه شکل است و چه کمک‌هایی می‌توان از دولت گرفت تا افزایش کرایه‌ رخ ندهد، بپردازیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درسازمان اتوبوسرانی همدان طی سال گذشته اظهار کرد: با نامگذاری سال95به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» ما نیز در این راستا قدم‌های مهمی برداشتیم.

وی از بازسازی 55دستگاه اتوبوس بخش خصوصی طی سال گذشته خبر داد وگفت: 103دستگاه اتوبوس در دست بهره‌برداران بخش خصوصی بوده که تقریباً نیمی از آنها بازسازی شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به اینکه قرارداد بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های بخش خصوصی منعقد نشده و تعدادی نیز دارای ایراد ظاهری هستند، افزود: بالغ بر60تا 70درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی مشکلات قبلی را ندارند، اما باید به مرور بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه از 103دستگاه اتوبوس بخش خصوصی تقریباً 55دستگاه بازسازی شده و در این زمینه اگر رتبه اول را در کشور نداشته باشیم، در رده دوم یا سوم هستیم، گفت: در بخش دولتی نیز با وجود اینکه سازمان شهرداری متولی خرید اتوبوس نیست و باید یارانه در اختیار قرار گیرد که به خاطر برخی مشکلات این امر محقق نشده است، اما تعدادی اتوبوس خریداری کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار