رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه ملایر به‌عنوان شهرستان واقفان خیراندیش درکشور مطرح است گفت: خدمات مجمع خیرین سلامت ملایر درطول چهارسال گذشته بسیار ارزشمند است وازجمله مهم‌ترین آنها بازسازی، تکمیل بخش‌های سی سی یو، آی سی یو، دیالیز و تجهیزات پزشکی در حوزه بهداشت و درمان مراکز بیمارستانی و درمانی بوده است.
کد خبر: ۴۰۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 12 April 2017
اولین دستگاه《سی تی آنژیوگرافی》غرب کشور طی هفته آینده به سمت همدان می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت  امید زندگی در ایران به ۷۸ سال رسیده است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر؛ حبیب‌الله موسوی بهار در چهارمین همایش خیرین سلامت ملایر در این شهرستان با اشاره به برگزاری همایش خیران سلامت ملایر بابیان اینکه این جشن چهارسال است به‌صورت منسجم همزمان بامیلاد فرخنده حضرت علی(ع) برگزار می‌شود گفت: این زمان بهترین زمان برای تجلیل از خدمات کسانی است که با اقتدا به حضرت امیر مؤمنان علی(ع) راه انفاق و کار خیر را پیش‌گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: کار خیران سلامت در کمک به امر سلامت میزان و اندازه ندارد شاید کسی برای خرید یک ویلچر کمک کند و فرد دیگری هزینه ساخت یک بیمارستان را متقبل شود، مهم‌ترین چیزی که در این زمینه مهم است قدمی است که در این راه برداشته می‌شود.

موسوی بهار تصریح کرد: کار خیر خیران باید دیده شود و برای سایر افراد به‌عنوان یک الگو و خدمت بزرگ اجتماعی مطرح شود،  بسیاری از این خیران نمی‌خواهند که نامشان مطرح شود اما باید کار خیر و نقاط مثبت و فعالیت‌های اجتماعی این افراد نمود بیشتری پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به‌عنوان شهرستان واقفان خیراندیش در استان و کشور مطرح است افزود: مجمع خیرین سلامت ملایر در طول چهار سال گذشته خدمات ارزشمندی داشته که مهم‌ترین آن بازسازی، تکمیل بخش‌های سی سی یو، آی سی یو، بخش دیالیز و کمک و تجهیزات پزشکی از سوی خیران در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان به مراکز بیمارستانی و درمانی ملایر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته، بیشتر این خدمات از ناحیه طرح تحول سلامت بوده و این طرح از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر وامید برای مردم بوده است.

وی ادامه داد:  تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ما در بسیاری از حوزه‌های بهداشتی و درمانی دچار مشکلات فراوانی در کشور بودیم، تا قبل از اجرای این طرح فضا و امکانات کشور شایسته  توان و تخصص نبود و امید زندگی در کشور بین ۴۰ تا ۴۵ سال بود که خوشبختانه امروز امید زندگی در کشور به ۷۸ سال رسیده است.

وی بیان کرد: باید بگویم تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت سیستم درمان کشور دارای مشکلاتی بود که با اجرای طرح این مشکلات اصلاح شد و امروز شاهد رضایت مردم از اجرای این طرح هستیم.
وی با اشاره به اینکه کم شدن هزینه‌های درمانی و پرداختی مردم مهم‌ترین رهاورد طرح تحول سلامت در کشور بود تصریح کرد: کم شدن هزینه‌های پرداختی به خاطر یارانه سلامتی بود که در این طرح لحاظ شد و هزینه‌های پرداختی مردم کاهش پیدا کرد.

موسوی بهار اظهار داشت: با اجرای برجام  گشایش‌های مالی فراوانی برای حوزه بهداشت و درمان به‌دست آمد و بسیاری از تجهیزاتی که حتی شاید فکرش را نمی‌کردیم امروز در مراکز درمانی و بیمارستانی آورده شده و به مردم خدمات‌دهی می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: ای طی هفته‌های آینده اولین دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» غرب کشور از گمرک به سمت همدان  می‌آید و یکی از مراکز درمانی همدان به دستگاه مجهز می‌شود این مهم از خدمات ارزشمند طرح تحول سلامت در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه از افتتاح چندین بیمارستان جدید در نقاط مختلف استان همدان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این بیمارستان‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان ۹۰۰ تخت بیشتر خواهد شد.

وی  تجهیز بیمارستان‌ها به آمبولانس‌های جدید، تجهیزات و دستگاه‌های استاندارد و به‌روز  بیمارستانی، اضافه شدن تجهیزات جدید ازجمله دو دستگاه ام آر ای در مراکز دولتی استان و...... را  دیگر اقدامات ارزشمند طرح تحول سلامت دانست و اعلام کرد: در حال حاضر ۲۹۱ پروژه بهداشتی در سطح استان در دست اجرا است که از این تعداد ۷۹ مورد آن در شهرستان ملایر می‌باشد.

وی در این خصوص گفت: طبق آمارهای اعلام‌شده از این تعداد پروژه در دست اجرا ۱۱۰ پروژه در اردیبهشت‌ماه امسال آماده افتتاح است.

موسوی بهار در ادامه با اشاره به عملیاتی شدن پرونده‌ها الکترونیکی بیماران تصریح کرد: تعداد پرونده ۱٫۵ میلیون نفر در استان همدان به‌صورت الکترونیکی شده و همه‌کاره‌ای بیماران به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

۷۹ پروژه بهداشتی، درمانی در ملایر در حال اجرا است

عبدالعظیم رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: در سال گذشته ۷۹ پروژه بهداشتی، درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برای شهرستان ملایر رقم خورد که  در حال حاضر این پروژه‌ها در حال اجرا و تعدادی از آنها در آستانه افتتاح است.

رضایی در چهارمین همایش خیران سلامت ملایر ضمن گرامیداشت سالروز میلاد فرخنده مولی متقیان علی (ع) عنوان کرد: همه رفتار و منش حضرت علی (ع) برای ما درس است.

وی عنوان کرد:  در جامعه و نظام جمهوری اسلامی که نظامی دینی است باید خود را بیشتر به بزرگان و ائمه نزدیک کنیم و در امورات زندگی فردی و اجتماعی از آنها الگو بگیریم. 

وی تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین الگوهای رفتاری ائمه اطهار الگو گیری از انفاق و بخشش آنها بوده است، خیران در این زمینه پیش‌قدم هستند و با ادامه راه ائمه و انجام کار نیک که در قرآن به آن اشاره‌شده است، باقیات و صالحات را برای خود رقم می‌زنند.

وی در ادامه بابیان اینکه شهرستان ملایر با داشتن خیران بزرگ و خیراندیش همیشه در امورات خیر پیشگام بوده افزود: مجمع خیران سلامت ملایر طی چهار سال گذشته توفیقات زیادی را به‌دست آورده که حاصل کمک‌های بی‌شائبه خیران در بخش سلامت شهرستان بوده است.

رضایی تأکید کرد:  هیچ معامله‌ای پرسودتر از معامله با خداوند نیست و خیران سلامت با ورود به این کار توانسته‌اند خدمات ارزشمندی را به بیماران و مردم ملایر داشته باشند.

فرماندار ملایر بیان کرد:  در سال گذشته ۷۹ پروژه بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برای شهرستان ملایر رقم خورد که در حال حاضر این پروژه‌ها در حال اجرا است و تعدادی از آنها در آستانه افتتاح است.

رضایی الکترونیکی شدن پرونده‌های بیماران در استان  را اقدامی ارزشمند از طرح تحول سلامت برشمرد.

وی بابیان اینکه دولت به‌تنهایی قادر به تأمین همه هزینه‌ها نیست گفت: امیدواریم خیران سلامت با مساعدت بیشتر برای ارتقا بخشی به کیفیت خدمات گام برداشته و روزبه‌روز شاهد پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان در شهرستان باشیم.

در ادامه محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گذشت، انفاق و بخشش از بزرگان و ائمه برای ما به یادگار مانده اظهار داشت: خیران نیز با ادامه این راه امروز باعث خدمات ارزشمندی در شهرستان هستند. 

 وی گفت: مهم‌ترین انگیزه سفر وزیر بهداشت و درمان به ملایر افتتاح طرح‌های خیر سازی بود که خیران سلامت ملایر در این شهرستان داشتند.

کاظمی  طرح تحول سلامت را یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت تدبیر و امید خواند و افزود: در بحث تأمین بودجه این طرح مشکلاتی وجود داشت که با  تدابیر دولت خوشبختانه این طرح به خوبی اجرا شد  و مجلس نیز با اصلاح قانون در سال گذشته کمک‌های خوبی برای بهتر اجراشدن طرح داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان به‌عنوان خدمتگزار در همه امور کنار مردم هستند، ما نیز همه تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف و حوزه بهداشت و درمان خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار