ظفری با اشاره به اتمام پرونده مسکن مهر استان همدان یادآور شد: تنها دو طرح مسکن مهرشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیمه‌تمام است که شامل پروژه مسکن مهر مریانج با ۱۷۴ واحد و پروژه قروه با ۲۱۸ واحد است که در مریانج ۱۱۱ واحد و در قروه ۵۸ واحد آماده واگذاری است.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 11 April 2017
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران از افزایش شاخص بهسازی مساکن روستایی خبر داد و گفت: شاخص بهسازی در استان به بیش از ۶۲ درصد رسیده است که این شاخص با هم‌افزایی و همدلی مجموعه به‌دست‌آمده است.

به گزارش تابناک همدانحسن ظفری با اشاره به وضعیت طرح هادی روستاهای استان افزود: عملیات اجرای طرح هادی بالغ‌بر ۵۹۵ روستا در قالب فاز یک آغازشده و طرح هادی ۳۷۴ روستا در استان همدان به اتمام رسیده است.

ظفری بابیان اینکه بالغ‌بر ۱۳ نقطه روستایی در استان به شهر تبدیل‌شده است، در ادامه افزود: پیش‌بینی‌شده در ادامه استفاده از قیر اعتباری در سال ۹۶، یک‌صد روستا به ۵۰ روستایی که در سه ماهه نخست آسفالت می‌شوند، اضافه شود.

وی بابیان اینکه آسفالت و بهسازی بیش از ۱۵۰ روستا امسال به اتمام خواهد رسید، گفت: در طرح هادی روستایی، تاکنون بازنگری ۳۲۵ نقطه روستایی آغازشده است که امیدواریم بالغ‌بر ۳۰ روستا را در برنامه بازنگری به اتمام برسانیم.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان بابیان اینکه درزمینه طرح‌های هادی از سال ۹۱ به ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم درحالی‌که شاخص کشوری ۹۶ درصد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت ما درزمینه طرح هادی بسیار خوب بوده و این در حالی است که برخی از استان‌ها در طرح هادی به شاخص تعیین‌شده نرسیده‌اند.

ظفری با اشاره به اینکه از ۱۷۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان طبق سهمیه سال‌های قبل تا به امروز ۸۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده‌اند، گفت: ۴۹ درصد مساکن روستایی استان نوسازی و بهسازی شده که امیدواریم در افق 1404 این ۴۹ درصد به ۷۵ درصد ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در سطح کشور ۵ میلیون و ۱۲۷ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تا امروز یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد از تسهیلات بهسازی و نوسازی استفاده کرده‌اند که ۴۱ درصد ظفری با اشاره به وجود هزار و چهل‌ویک روستای دارای سکنه در استان، گفت: ۹۴۱ روستای بالای ۲۰خانوار دراستان وجود دارد که ۹۴۰ روستا از تسهیلات بنیاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه درزمینه صدور سند مالکیت در سطح کشور ۳ میلیون و ۹۲ هزار و۳۰۵ فقره سند مالکیت صادرشده است، افزود: در استان از ۱۷۵هزار واحد مسکن روستایی، ۱۴۰هزار فقره پرونده منجر به صدور سند مالکیت شده که ۸۲ درصد را شامل می‌شود.

ظفری با اشاره به اتمام پرونده مسکن مهر استان همدان یادآور شد: تنها دو طرح مسکن مهرشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیمه‌تمام است که شامل پروژه مسکن مهر مریانج با ۱۷۴ واحد و پروژه قروه با ۲۱۸ واحد است که در مریانج ۱۱۱ واحد و در قروه ۵۸ واحد آماده واگذاری است.

وی افزود: سطح تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده و امید می‌رود مردم هرچه سریع‌تر آورده خود را فراهم کنند تا طرح سریع‌تر به‌پایان برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به بهره‌برداری ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر در استان همدان عنوان کرد: تعدادی از واحدها فاقد متقاضی است و قرار شده نسخه ملی برای واگذاری آن تدوین شود.

ظفری از بهره‌برداری ۳۵۶ واحد مسکن حمایتی در استان همدان تا یک ماه آینده، خبر داد و افزود: این تعداد مسکن شامل ۱۸۰ واحد در همدان و ۱۷۶ واحد در ملایر است.

وی با اشاره به اینکه قیمت واحد مسکونی در روستا در حال نزدیک شدن به قیمت واقعی است، عنوان کرد: مسکن روستایی در تولید ناخالص ملی، ارزش خود را پیدا نکرده و نقشی در اقتصاد کلان نداشته اما به‌تدریج این ارزش را پیدا می‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار