رسولی گفت: ۲۰ هزار و ۴۵ مراقبت فعال از واحدهای صنعتی و سنتی پرورش طیور به‌منظور رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد انجام‌گرفته است.
کد خبر: ۴۰۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 09 April 2017
مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه در سال ۹۵ ۲۰ هزار مراقبت فعال برای رصد آنفلوانزای پرندگان از واحدهای طیور در همدان انجام شد گفت: ۱۶۵ مورد پلمب بعد از بازرسی از مراکز و واحدهای عرضه مواد خام دامی انجام شده است.

به گزارش تسنیم؛ محمود رضا رسولی با اشاره به اقدامات شاخص اداره کل دامپزشکی همدان در سال 95 اظهار داشت: میزان کانون بیماری‌های دامی در این سال نسبت به سال 94 به میزان 42 درصد کاهش یافت.

رسولی با اشاره به کاهش کانون‌های بیماری تب برفکی به میزان 62 درصد در مقایسه با سال 94 بیان کرد: در حوزه اخذ نمونه و انجام آزمایش سرمی برای پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به تعداد 12 هزار و 743 نمونه گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه واکسیناسیون نیز 8 میلیون و 166 هزار و 999 نوبت سر دام بر علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله تب برفکی، تب مالت، تیلریوز، آبله، آنتروتوکسمی، قانقریا، آگالاکسی و شاربن و غیره انجام گرفته است.

رسولی گفت: 20 هزار و 45 مراقبت فعال از واحدهای صنعتی و سنتی پرورش طیور به منظور رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به کشتارگاه‌های فعال در همدان عنوان کرد: راه‌اندازی سالن‌های پیش سرد در کشتارگاه‌های دام شهرستان‌های نهاوند، کبودراهنگ، بهار و ملایر شامل شهرهای همدان، بهار، اسدآباد، لالجین، صالح آباد و قروه سنندج است.

رسولی افزود: در حوزه بسته‌بندی آلایش و ضمایم خوراکی دام در کشتارگاه‌ دام شهرستان بهار، درج جنس و نوع دام در لیبل‌های روی لاشه‌های استحصالی در کشتارگاه‌های دام نیز از جمله اقدامات خوب در سال 95 بوده است.

وی عنوان کرد: انجام 93 هزار و 666 مورد بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی که طی آن 2 هزار و 216 مورد نمونه‌برداری انجام گرفته است.

رسولی بیان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد 15 هزار و 590 مورد تخلف بهداشتی شناسایی شد که منجر به 417 مورد ارجاع قضایی و  165 مورد پلمب گردید.

وی اظهار داشت: در نتیجه بازرسی‌های انجام گرفته مقدار 346 تن مواد خام دامی توقیف شده و مقدار 297 تن معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان عنوان کرد: در مجموع عملیات بازرسی مواد خام و کشتارگاه‌های دام و طیور استان مقدار 684 هزار و 399 کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار