ربانی‌مهر با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج افزود: این مجمع به عنوان کاری فرهنگی، مردمی و ماندگار در سطح استان می‌تواند در آینده صحبت‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 09 April 2017
معاون فرهنگی وامورجوانان اداره‌کل ورزش وجوانان استان همدان گفت: سایت همسان‌گزینی به آدرس،hamsan.tebyan.net از صبح امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، اسدالله ربانی‌مهر یکشنبه ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران به منظور اجرای طرح همسان‌گزینی ازدواج در استان همدان، با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان در سالی که گذشت موفق به اجرای برنامه‌های مختلفی شد، اظهار کرد: جوانان نیروی قوی، فعال، کارآمد و مهمترین اقشار هر جامعه‌ای به شمار می‌روند از این‌رو ستاد ساماندهی امور جوانان استان به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و ویژه در سال 95 توانست ۸۵ درصد مصوبات مربوط به این حوزه را عملی کند.

وی از دو اقدام مهم که توسط این نهاد در سال گذشته انجام گرفته سخن گفت و افزود: راه‌اندازی خانه جوان در این استان و فعال کردن سمن‌سرای جوانان، برگزاری همایش عکاسی، اجرای ۲۲ برنامه مختلف ویژه هفته ازدواج، برنامه‌های روز جوان، ویژه‌برنامه‌های مبارزه با اعتیاد و ... از دیگر برنامه‌های این اداره بوده که به کمک سمن‌ها در سال گذشته انجام گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اقدامات حوزه فرهنگی را خوب ارزیابی کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی شامل اربعین ورزشکاران شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه جوانان و ورزشکاران در سه سطح، شهرستانی، استانی و کشوری، برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نخستین همایش اخلاق در ورزش توسط این معاونت صورت گرفته است.

ربانی‌‎مهر ادامه داد: 22 نهاد و ارگان در راستای ازدواج و خانواده فعالیت دارند که از این میان برخی دستگاه‌ها به خوبی در این زمینه وارد شده‌اند و برخی دیگر نیاز به فعالیت بیشتر و بهتری دارند، از آنجا که بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ سال اول زندگی و به علت مشکلات اقتصادی و فرهنگی است از این‌رو در حوزه مربوط به فرهنگ که عامل بسیار مهمی است، باید آموزش‌ها و فعالیت‌های جدی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه آموزش با همکاری جهاددانشگاهی، دادگستری و بهزیستی «مرکز دوره‌های آموزشی زوج‌های جوان» را تأسیس کرده است که در آن زوج‌های جوان تحت آموزش کلاس بهداشتی و مهارت‌های بعد از ازدواج قرار می‌گیرند همچنین با همکاری‌های انجام شده با اداره تبلیغات اسلامی استان ائمه جماعات نیز بخشی از منبر‌های خود را به امر ازدواج خواهند پرداخت.

ربانی‌مهر با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج افزود: این مجمع به عنوان کاری فرهنگی، مردمی و ماندگار در سطح استان می‌تواند در آینده صحبت‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مجمع در سال گذشته توانست ۲۵۰ میلیون تومان از طریق کمک‌های خیرین برای زوج‌های جوان جمعآوری کند، اضافه کرد: برگزاری ۳ همایش ازدواج، تأمین ۷۰ جهیزیه و معرفی ۱۳۰ زوج به بانک‌های استان برای دریافت وام ازدواج از برنامه‌های این مجمع در سال اخیر بوده و امسال هم ۱۵ برنامه شاخص برای این مجمع درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری جشنواره پیوند آسمانی و تقدیر از ۳۰۰ زوج جوان، برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان به کمک صندوق کارآفرین و افزایش وام ازدواج از ۱۰ میلیون به ۳۰ میلیون از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حوزه مربوط به ازدواج و خانواده در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بهار زندگی به کمک دانشگاه بوعلی‌سینا در اردیبهشت‌ماه امسال، برپایی نمایشگاه ازدواج، ارائه کارت خدمات ازدواج آسان و دوره‌های TOT ویژه مربیان و مشاوران خانواده از برنامه‌های این نهاد در سال 96 است.

وی اظهار کرد: یک سوم جمعیت استان همدان را جوانان تشکیل می‌دهند که از این میان، ۵۰۰ هزار دارای رنج سنی، ۱۵ تا ۲۹ سال هستند بنابراین طرح همسان‌گزینی با هدف سهولت و دسترسی آسان به همسر مورد علاقه، انتخاب آگاهانه و انتخاب همسری با ایده‌ها و ملاک‌های مورد نظر طرفین از صبح امروز کار خود را در استان آغاز کرده و تنها سایت مورد وثوق و قابل اعتماد در بحث همسرگزینی سایت تبیان است و سایر مراکز همسریابی بدون مجوز و با هدف کلاهبرداری فعالیت می‌کنند.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه پیش از استان همدان، استان‌های تهران، البرز و اصفهان این طرح را اجرا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سایت همسان‌گزینی به آدرس، hamsan.tebyan.net و کد ویژه استان به شماره، ۲۲۶۴۸ از صبح امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد به طوریکه هیچ‌گونه هزینه‌ای از افراد ثبت‌نامی در این سایت دریافت نمی‌شود واطلاعات اشخاص محرمانه و تنها مشاوران مورد تأیید این اداره به آن دسترسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ازدواج در این سایت به صورت دائمی بوده و در صورت توافق طرفین مراسم ازدواج با حضور خانواده‌ها انجام خواهد گرفت،  یادآور شد:  طرح همسان‌گزینی استان همدان تا پایان خردادماه امسال ویژه کارمندان ادارات است از این‌رو اطلاع‌رسانی این طرح به ادارات از طریق ارسال پوستر انجام خواهد گرفت و در مراحل بعدی نیز از طریق ارسال پیامک سپس فعالیت در کانال‌های تلگرامی انجام می شود، نقش پرنگ و موثر رسانه‌ها نیز در این امر بی‌بدیل است و می‌توانند در انتشار این طرح حامی خوبی برای این اداره باشند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار