مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه باوجود ۱۷۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان طبق سهمیه سال‌های قبل تا به امروز ۸۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده‌اند، گفت: ۴۹ درصد اماکن روستایی استان نوسازی و بهسازی شده که امیدواریم در افق ۱۴۰۴ این ۴۹ درصد به ۷۵ درصد ارتقا یابد و سریع‌تر به برنامه هدف‌گذاری دست‌یابیم.
کد خبر: ۴۰۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 09 April 2017
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامي در استان همدان از آغاز عملیات آسفالت‌ريزي بالغ بر 50 روستا در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: فاز یک طرح هادی 374 روستا در استان همدان به اتمام رسیده است.

به گزارش فارس، حسن ظفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از قیر اعتباری سال 95 کار خوبی بود که در لایحه بودجه سال گذشته تدوین شد، اظهار کرد: در سال 94، 95 روستا از قیر و آسفالت و در سال گذشته نیز 115 روستا از قیر در راستای معابر روستایی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه با همدلی، هم‌افزایی و مشارکت مردم شاهد آغاز عملیات آسفالت‌ریزی بالغ بر 50 روستا در سه ماهه نخست امسال خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه قیر در استان تامین شده، اقدام مهمی در حال پیگیری است.
 
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان خاطرنشان کرد:شاخص بهسازی در استان قریب به 62 درصد است که این مهم رخ نداد جز با هم‌افزایی و همدلی مجموعه.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم عملیات اجرای طرح هادی بالغ بر 595 روستا در قالب فاز یک آغاز شده است، گفت: فاز یک طرح هادی 374 روستا در استان همدان به اتمام رسیده است.

ظفری با اشاره به اینکه بالغ بر 13 نقطه روستایی در استان به شهر تبدیل شده است، در ادامه سخنانش افزود: پیش‌بینی شده در ادامه استفاده از قیر اعتباری در سال 96، یکصد روستا به 50 روستایی که در سه ماهه نخست آسفالت می‌شوند، اضافه شود.

وی با بیان اینکه آسفالت و بهسازی بیش از 150 روستا امسال به اتمام خواهد رسید؛ گفت: در طرح هادی روستایی، تاکنون بازنگری 325 نقطه روستائی آغاز شده است که امیدواریم بالغ بر 30 روستا را در برنامه بازنگری به اتمام برسانیم.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با بیان اینکه در زمینه طرح‌‌های هادی از سال 91 به صد درصد رسیده‌ایم در حالی که شاخص کشوری 96 درصد است، خاطرنشان کرد: ورود ما به بازنگری اتفاق افتاده و این گام روبه جلو است در حالی که برخی از استان‌ها در طرح هادی به شاخص خود نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مسکن روستایی توفیقات خوبی در سال 95 به دست آمد و مبتنی بر فرمان امام (ره) واحدهای نیمه‌تمام که مالکان قادر به تملک مسکن خود نبودند با پرداخت تسهیلات بهره‌برداری شد، افزود: 508 مسکن نیمه‌تمام روستایی مبتنی با طرح حمایت مسکن 100 امام (ره)، با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 730 میلیون تومان در استان بهره‌برداری شد.

ظفری با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 805 میلیارد تومان در قالب تسهیلات با ظرفیت 10 هزار سهمیه به استان همدان تعلق گرفت، گفت:‌ تاکنون بیش از 8 هزار و 812 فقره پرونده از متقاضیان واجد شرایط، در سامانه واحد روستایی تکمیل و آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به 3 هزار فقره پرونده برای ارسال به بانک آماده شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 600 فقره پرونده عقد قرارداد شده که پیش‌بینی می‌شود با ابلاغ 10 هزار فقره سهمیه، تا پایان فصل کاری در همدان بیش از 4 هزار واحد آماده بهره‌برداری و استفاده شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه با وجود 175 هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان طبق سهمیه سال‌های قبل تا به امروز 85 هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده‌اند، گفت: 49 درصد اماکن روستایی استان نوسازی و بهسازی شده که امیدواریم در افق 1404 این 49 درصد به 75 درصد ارتقا یابد و سریع‌تر به برنامه هدف‌گذاری دست یابیم.

ظفری تصریح کرد: در سطح کشور 5 میلیون و 127 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تا امروز یک‌میلیون و 570 هزار واحد از تسهیلات بهسازی و نوسازی استفاده کرده‌اند که 41 درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 41 روستای دارای سکنه در استان، گفت: 941 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که 940 روستا از تسهیلات استفاده کرده‌اند و می‌توان گفت برخی از افراد صد درصد از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه صدور سند مالکیت در سطح کشور 3 میلیون و 92 هزار و 305 فقره سند مالکیت صادر شده است، افزود: در استان از 175 هزار واحد مسکن روستایی، 140 هزار فقره پرونده منجر به صدور سند مالکیت شده که 82 درصد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل اینکه برای برخی از واحدها سند مالکیت صادر نشده این است که یا اوقافی بوده یا مالکان در روستا نیستند و اقدام به صدور سند نکرده‌اند.

ظفری با بیان اینکه 86 درصد جمعیت روستایی از مزیت اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در 444 روستای بالای 20 خانوار که 14 درصد را شامل می‌شوند، طرح هادی در آنها آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تولید مسکن روستایی به حمایت از زوج‌های جوان پرداخته‌ایم، بیان کرد: در 120 روستا یک‌هزار قطعه زمین تملک شده که در حمایت از زوج‌های جوان آنها را توزیع خواهیم کرد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به معرفی افراد به بانک برای دریافت تسهیلات تا سقف 18 میلیون تومان در ساخت این زمین‌ها، گفت: امسال یک‌هزار قطعه زمین واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی در جاسازی 20 میلیون تومان است، افزود: اگر مالکی اقدام به تخریب مسکن خود کند و در همان محل مسکن جدیدی را بسازد از 20 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد بهره‌مند می‌شود اما اگر زمین ارائه کند 18 میلیون تومان تسهیلات می‌تواند دریافت کند.

ظفری با بیان اینکه مالک دو سال مهلت ساخت مسکن دارد که با پرداخت اقساط 15 سال این اقدام طول می‌کشد، گفت: متاسفانه در حاشیه شهر همدان زمین تملک نشده که اقدام به ساخت شود.

وی در رابطه با پروژه‌های مسکن مهر بیان کرد: پروژه‌ها به اتمام رسیده است، اما دو پروژه نیمه‌تمام در مریانج و قروه درجزین وجود دارد که  برای تکمیل آنها تسهیلات به 40 میلیون تومان ارتقا یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به اینکه در شهر مریانج 174 واحد مسکن مهر وجود دارد که 111 آماده واگذاری بوده و در قروه درجزین نیز از 217 واحد 58 واحد آماده واگذاری است، افزود: امیدواریم آورده مردم به موقع واریز شود تا بتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 700 فقره مسکن مهر در سطح استان بهره‌برداری شده که تعدادی از این واحدها فاقد متقاضی موثر است، گفت: قرار است تعیین تکلیف ملی برای این پروژه‌ها اعلام شود.

ظفری با بیان اینکه امروز  به دنبال این هستیم مقاوم و پایدار در راستای تامین امنیت مالی و جانی روستایی گام برداریم، افزود: بالغ بر 350 واحد مسکن حمایتی آماده بهره‌برداری و واگذاری است که در واقع یک پروژه در همدان و یک پروژه در ملایر وجود دارد.

وی گفت: برای برخی از روستاهای واجد ارزش با وجود عدم ابلاغ به برنامه 6، توانسته‌ایم طرح توجیهی تصویب کنیم که تا به امروز طرح توجیهی 20 روستا به تصویب رسیده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان افزود: به واسطه حمایت‌ها خوشبختانه مسکن روستایی در استان به جایگاه اقتصادی و قیمت واقعی خود رسیده و می توان گفت مسکن روستایی در اقتصاد کلان و از قدیم نقش نداشته که اکنون به جایگاه خود می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار