حجه الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر گفت: هم‌اکنون منافع زیاده‌خواهی های آمریکا در منطقه به خطر افتاده و به همین دلیل شروع به اقدامات خصمانه و بهانه‌تراشی کرده است.
کد خبر: ۴۰۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 08 April 2017
حجت‌الاسلام برقراری در خطبه‌های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر گفت: آمریکا از ابتدا با انقلاب اسلامی ایران که تهدیدی بزرگ برای آنها به شمار می‌رود، مشکل دارد و باوجوداینکه خود از تروریست حمایت می‌کند، ایران را حامی تروریست می‌داند.

به گزارش تابناک همداناز ملایر؛ وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری ایران به روسیه و تحرک‌های آمریکا در این زمینه عنوان کرد: سفر دکتر روحانی به روسیه در راستای مبارزه با تروریست، ثبات امنیت در منطقه و تبادل اقتصادی بود که بلافاصله بعدازاین سفر، حمله‌های تروریستی را در روسیه انجام دادند.

وی تصریح کرد: آنها با این اقدامات می‌خواستند هم تأثیر سفر رئیس‌جمهوری ایران به روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهند و هم از تأثیرات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن و دفاع روسیه از مردم بی‌گناه سوریه بکاهند.

خطیب جمعه ملایر بابیان اینکه این حرکت‌ها نمی‌تواند روسیه را از دفاع از مردم سوریه و مظلومان پیشمان کند افزود: روسیه با عقلانیت وارد مبارزه با تروریست و دفاع از مردم بی‌گناه سوریه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اقدامات خصمانه ایران، این اقدامات ایران در راستای دفاع از محرومان است و اقدامات خصمانه علیه هیچ کشوری ندارد.

وی در ادامه بیان کرد:  فرارسیدن ۲۰ فروردین‌ماه سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا و روز ملی فناوری هسته‌ای است که به‌واسطه قطع رابطه با آمریکا ایران به یک موقعیت علمی بین‌المللی رسیده و در عرصه غنی‌سازی اورانیوم به یکی از کشورهای مهم زنجیره هسته‌ای تبدیل‌شده است.

امام‌جمعه ملایر با تأکید بر اینکه روز ۲۰ فروردین را باید جشن بگیریم عنوان کرد: این استقلال و بومی شدن فناوری هسته‌ای حاصل خون دانشمندان جوان کشور و مقاومت و ایثار شهدای هسته است که بستر تحول عظیمی را در عرصه‌های مختلف مهیا کردند.

حجت‌الاسلام برقراری در ادامه گفت: ایران مصمم به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای تا سال ۲۰۲۰ و تولید برق هسته‌ای است، این توانمندی و کارایی فناوری هسته‌ای موجب شده تا دشمنان علیه ایران بهانه‌تراشی کرده و تحریم‌ها را اعمال کنند.

حجه الاسلام برقراری ادامه داد: پس از برجام آمریکا ۵۰ مورد تحریم جدید را علیه ایران اعمال کرد و به‌تازگی نیز شرکت‌های جدید را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

وی افزود: این در حالی است که آمریکا آزمایش موشکی ایران را که در راستای توانمندسازی دفاعی است، نقض برجام می‌داند، درحالی‌که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به معنای نقض برجام است.

وی بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جدید تأکید کرد و گفت: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم کالاهای خارجی که همان محصول هم در داخل کشور تولید می‌شود، باید حرام دانسته شود و در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی تحریم کالاهای خارجی را یک فتوای تاریخی دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکوفا شود، باید این حکم تاریخی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اجرایی شود و عمل به این فتوا باید ابتدا از سوی مسئولان و سپس از سوی مردم به مرحله اجرا برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار