شهردار قم خبر داد
شهردار قم با اشاره به وضعیت تسویه بدهی‌های شهرداری گفت: تا پایان امسال تلاش داریم تمام بدهی‌های شهرداری را تسویه کنیم.
کد خبر: ۳۹۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹ 28 March 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه 890 میلیارد تومان از بدهی‌ هزار و 600 میلیاردی شهرداری قم با بانک‌ها تهاتر شده است اظهار کرد: رفع این بخش از بدهی‌ها حاصل یک کار دسته جمعی با حمایت علما، مراجع تقلید و نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

وی با اشاره به رفع مشکل بدهی دولت به شهرداری گفت: مشکل دیگر ما پروژه‌های نیمه تمام شهرداری بود که عمده آن‌ها به اتمام رسیده و مابقی نیز تا اردیبهشت تکمیل شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار قم به وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این پروژه هم به دلیل اضافه شدن بخش جدید به زیرگذر امکان افتتاح قبل از عید نبود و تا اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به افزودن 330 هکتار به فضای سبز قم اشاره کرد و گفت: بیش از 450 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر سال گذشته غرس شد.

سقائیان‌نژاد بهسازی ورودی جعفریه، ساماندهی چهل اختران، دروازه ری و... با استفاده از منابع سفر رهبری به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: خط دوم مترو را احیا کردیم و منوریل تا میدان مطهری قرار شد که به اتمام برسد و بقیه مسیر با خط دوم مترو پشتیبانی شود.

وی حرکت برنامه محور شهرداری را یادآور شد و گفت: براساس همین برنامه که سال گذشته به صورت پنج ساله آماده و تصویب شد بودجه سال 96 نیز تدوین شده که بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است.

شهردار قم بیان کرد: البته به این اعتبار مبالغ فاینانس مترو نیز اضافه شده که بالغ بر 500 میلیون دلار است و بودجه 96 شهرداری به بیش از 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی از کلنگ‌زنی 20 پروژه در ایام آغازین سال خبر داد و افزود: رینگ سوم شهری با اتمام پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و به همین خاطر برای تسهیل مسیر تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و تقاطع میدان ولیعصر اجرایی می‌شود.

سقائیان‌نژاد افزایش ماندگاری زائر در شهر قم را ضروری عنوان کرد و گفت: هشت مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را تا اردیبهشت کلنگ‌زنی می‌کنیم و پنج قطعه زمین نیز به سپاه داده شده تا فضاهای فرهنگی و ورزشی بسازند.

وی گفت: کمیته امداد هم یک مجموعه ورزشی را با همراهی شهرداری در منطقه 6 می‌سازد.

شهردار قم احداث باغ پرندگان در حاشیه بلوار شهید آوینی را مورد توجه قرار داد و گفت: آکواریوم شهر نیز در مرحله عقد قرارداد است و سه هتل پنج ستاره نیز در بلوار پیامبر اعظم ساخته می‌شود.

وی آموزش‌های مدیریت پسماند را یادآور شد و گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت مردم در تفکیک پسماند را افزایش دهیم و مدیریت بهتری در این بخش داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: در حوزه دفع پسماند نیز برنامه داریم که با مشارکت بخش خصوصی دفن را حذف کرده و پسماند را تبدیل به انرژی کنیم.

وی با تاکید بر مشوق‌های شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار به شهر قم گفت: برای اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تشویق شود هزینه زمین هتل را نمی‌گیریم و پس از ساخت هزینه‌ها را دریافت می‌کنیم و بخش اقامتی نیز مشمول بخشودگی عوارض می‌شوند.

وی با اشاره به امکانات اسکان فراهم‌شده در شهر قم بیان کرد: سه بوستان تبدیل به کمپ زائر شده است و اجازه ندادیم که در سطح شهر هیچ چادری برپا شود.

شهردار قم با بیان اینکه ماندگاری زائر در قم کمتر از پنج ساعت است افزود: تمام تلاش را داشتیم که آن را به حداقل 48 ساعت برسانیم.

وی اضافه کرد: دست‌فروشان از محدوده حرم و جمکران ساماندهی شدند و فضایی برای استقرار آن‌ها داشتیم که در حال حاضر شاهد فضای بهتری در محدوده حرم مطهر هستیم.

سقائیان‌نژاد تعامل با سازمان‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تعامل با آستان مقدس حضرت معصومه، جمکران، اوقاف و حوزه علمیه داریم تا بتوانیم مشکلات شهر را رفع کنیم.

وی گفت: امسال اطلس نیازمندی مناطق آماده می‌شود، بیش از 180 محله داریم که نیازمندی‌ها احصا شده و به صورت سالانه برنامه‌ریزی ویژه برای هر محل خواهیم داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان 96 تمام بدهی‌های شهرداری تسویه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار