رئیس پلیس راه استان همدان بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن سرعت مجاز، انحراف به چپ ناگهانی و رعایت نکردن حق تقدم را از مهمترین علل بروز سوانح برشمرد.
کد خبر: ۳۹۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 26 March 2017
رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: سوانح جاده‌ای این استان از زمان آغاز طرح نوروزی ۲۵ اسفندماه تا روز ۴ فروردین منجر به کشته شدن هشت تن و مجروح شدن ۵۸ نفر شده است.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ رضا عزیزی افزود: هشت تن در هشت سانحه جاده ای از 25 اسفند سال گذشته تا پایان چهارمین روز فروردین 96 جان باختند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته 10 تن بوده است.

وی اضافه کرد: 58 تن در 36 سانحه جاده ای در این مدت زمان مجروح و مصدوم شدند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته 36 فقره سانحه رانندگی با 52 مجروح بوده که این رقم گویای بالا بودن شدت تصادفات در سال جاری است.

وی گفت: بروز 2 سانحه در ملایر که منجر به مجروح شدن هفت و پنج تن شده بود منجر به افزایش آمار میزان مجروحان شد.
رئیس پلیس راه استان همدان مثال زد: راننده پراید در جاده ملایر نهاوند بدون رعایت حق تقدم اقدام به دور زدن کرده که در این حین خودرو ریو با پراید برخورد و هفت تن مجروح می شوند.

سرهنگ عزیزی افزود: همچنین رعایت نکردن سرعت مطمئنه در راه روستایی 'مرویل' واقع در جاده ملایر - اراک منجر به واژگونی پراید و مجروح شدن پنج تن می شود.

وی بیان کرد: خودروی پراید با 33 درصد و وانت پیکان با 17 درصد بیشترین سهم را در بروز سوانح جاده ای، از آغاز طرح نوروزی تاکنون داشته اند.

رئیس پلیس راه استان همدان بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن سرعت مجاز، انحراف به چپ ناگهانی و رعایت نکردن حق تقدم را از مهمترین علل بروز سوانح برشمرد.

سرهنگ عزیزی افزود: با توجه به حضور نداشتن پلیس در راه های روستایی و مجهز نبودن این راه ها به دوربین کنترل سرعت، رانندگان در این مسیرها اقدام به تردد با سرعت غیر مجاز می کنند.

وی اظهارکرد: 40 درصد از مجروحان و متوفیان ناشی از سوانح جاده ای استان همدان غیر بومی و مسافر و مابقی بومی منطقه هستند.

وی بیان کرد: 29 اسفند سال گذشته پرتلفات ترین روز در طرح نوروزی امسال بوده است به گونه ای که در این روز 2 تن فوت و 24 نفر نیز مجروح شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار