ترکاشوند بابیان اینکه در حال حاضر کار ساخت این پروژه‌ها شروع‌شده و تعدادی از آنها نیز در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد، در ادامه با اشاره به ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین ملایر (ع) گفت: این اورژانس با توجه به نیاز ملایر در چهار طبقه به ۸ هزار و ۵۰۰ متر با کمک و حمایت‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در راستای نیت ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 17 March 2017
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از فعالیت پنج داروخانه در ایام تعطیلات نوروز در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛ محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول  سلامت در کشور اظهار کرد: این طرح از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید بود که با قدرت کار خود را ادامه می‌دهد.

 وی با بیان اینکه طی 15 روز گذشته منابع مالی خوبی از طرح تحول سلامت برای حوزه بهداشت و درمان ملایر تامین شده است، گفت: در این زمینه میزان زیادی از مطالبات ما توسط بیمه‌ها به حوزه بهداشت و درماان پرداخت شد که توانستیم مطالبات پرسنل را که چند ماهی عقب بود پرداخت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و ملایر با بیان اینکه این طرح رضایتمندی بالایی را بین مردم داشته است افزود: قبل از طرح تحول سلامت مردم باید بالای 35 درصد از جیب خود پرداخت می‌کردند که در بخش خصوصی این رقم حتی بیشتر از 35 درصد بود اما امروز به جایی رسیده ایم که مردم تنها 6 درصد را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات طرح تحول سلامت گفت: یکی از خدمات ارزنده رایگان شدن زایمان طبیعی بوده که در سال 95 تعداد یک‌هزار و 787 مورد زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان مهر انجام شده است.

ترکاشوند در ادامه رهاورد طرح تحول سلامت در ملایر را از ابتدای طرح تاکنون 50 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد : این اعتبار بر اساس مطالبات ما بوده که در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 95 سفر وزیر بهداشت و درمان را به ملایر داشتیم، گفت. این سفر با پیگیری نمایندگان انجام شد که یکی از مهمترین رهاوردهای این سفر گرفتن مجوز آنژیوگرافی برای این شهرستان بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و ملایر با بیان اینکه در حال حاضر در حال گرفتن مجوزهای آنزیوگرافی در بخش‌های مختلف هستیم اظهار کرد: امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم آنژیوگرافی ملایر را راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از خدمات ارزنده و بی‌نظیر در بیست  سال گذشته درحوزه بهداشت و درمان ملایر توجه ویژه به خانه‌های بهداشت بود گفت: در این زمینه از 105 میلیارد تومان اختصاص یافته به استان 33 میلیارد تومان که معادل 30 درصد بود برای ملایر جذب شد که در زمینه تجهیز و ساخت هفت پایگاه بهداشتی، 27 خانه بهداشت، 18 محل زیست پزشک، 17 پایگاه آموزشگاه بهورزی و... خواهد  بود.

ترکاشوند با بیان اینکه در حال حاضر کار ساخت این پروژه‌ها شروع شده و تعدادی از آنها نیز در سال 96 افتتاح خواهد شد، در ادامه با اشاره به ساخت اورژانس بیماررستان امام حسین ملایر(ع) گفت: این اورژانس با توجه به نیاز ملایر در چهار طبقه  به 8 هزار و 500 متر با کمک و حمایت‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در راستای نیت ساخته می‌شود.  

وی در ادامه به سایر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان ملایر اشاره کرد و گفت: غربالگری سرطان ملایر بیمارستان مهر ملایر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و کلینیک تخصصی فخریه از پروژه‌های در حال انجام است کلینیک تخصصی فخریه طبق قول پیمانکار در نیمه اول سال آینده آماده شده و احتمالا در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و ملایر همچنین به ساخت بیمارستان خیرساز 96 تختخوابی روان پزشکی و سوختگی روستای جوراب اشاره کرد و گفت: این بیمارستان نیز بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تهیه نقشه ها و مجوزهای آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی در بخش‌های مختلف یکی دیگر از خدمات طرح سلامت بوده است؛ گفت: در این راستا 140 نفر در مراکز، پایگاه‌های بهداشتی و سایر حوزه‌های درمانی طی دو سال گذشته با توجه به نیاز مراکز جذب شده‌اند.

ترکاشوند در ادامه با اشاره به اینکه در بخش فوریت‌ها نیز دو آمبولانس جدید با 900 میلیون تومان به ملایر اختصاص یافته است، گفت: جذب 21 بهورز نیز در اسفندماه امسال شروع شده که بعد از گذراندن دوره‌های بهورزی جذب تیم بهداشت و درمان شهرستان می‌شوند.

وی همچنین به بحث حوزه الکترونیک در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: 50 تا 60 درصد مراکز ما به اینترنت وصل هستند که امیدواریم تمام سیستم ما به حوزه الکترونیک و اینترنت مجهز شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و ملایر با بیان در حال حاضر یکصد پزشک عمومی، 80 پزشک متخصص  30 دندانپزشک، 25 داروساز و پنج آزمایشگاه و یک پزشک فوق تخصص در ملایر داریم گفت: 20 پزشک متخصص در طرح تحول سلامت جذب شده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت‌های این اداره در نوروز اشاره کرد و افزود: در این زمینه دو بیمارستان مهر و امام حسین(ع) به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به بیماران و مردم و مسافران هستند.

ترکاشوند تصریح کرد: درمانگاه‌ها و مراکز ما نیز در شهرهای بزرگ و تعدادی از روستاهای بزرگ ملایر و مرکز فوریت‌ها فعال هستند و خدمات را به مردم در ایام تعطیلات نوروز به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه پنج داروخانه نیز در ایام تعطیلات فعال است گفت: از داروخانه‌ها سه داروخانه، شبانه‌روزی است و دو داروخانه دیگر نیز برای ارائه خدمات به مردم در این ایام فعال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و ملایر با اشاره به اینکه در راستای سلامت مردم نیز طرح بهداشت محیط 45 روزه از اول اسفندماه شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، گفت: در این زمینه گشت‌های مشترک با ادارات ذیربط داریم و با هر نوع تخلف و عوامل غیر بهداشتی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را با سامانه 1490 در میان گذاشته تا مسئولان و اکیپ‌های ما به تخلفات گزارش شده در اسرع وقت رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار