تندیس سیدجمال الدین اسدآبادی روز سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسدآباد رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 15 March 2017
تندیس سیدجمال الدین اسدآبادی روز سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسدآباد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از تندیس سید جمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه همدان همچون نگین می درخشد و وزارت ارشاد در جهت توسعه فرهنگی این استان هرآنچه توان داشته باشد بکار خواهد گرفت، افزود: خدمت به پایتخت تاریخ و تمدن کشور خدمت به فرهنگ غنی ایران زمین است. 

سید رضا صالحی امیری از سید جمال الدین اسدآبادی به عنوان گفتمان فرهنگی و اجتماعی در جهان یاد کرد و افزود: این فیلسوف در دنیای اسلام تاریخ دیرینه دارد و چهره ای ماندگار در جهان اسلام است. 

وی اظهارکرد: در بین نهضت های چند سده اخیر نهضت بیداری سید جمال بسیار مهم است و باید مورد توجه همه نخبگان و فرهیختگان قرارگیرد. 

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه اندیشه سید جمال حداکثر توان وزارت ارشاد را برای انتشار و گسترش تفکر سیدجمال بکار خواهیم گرفت. 

وی بر بازنمایی اندیشه سید جمال الدین اسدآبادی تاکیدکرد و افزود: باتوجه به تحولات امروز دنیای اسلام با بهره گیری از اندیشه سید جمال می توان راهکارهایی برای رهایی از چالش های موجود ارائه کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به همدان در همایش سیدجمال الدین اسدآبادی شرکت می کند سپس با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان دیدار خواهد کرد و در شورای اداری این استان حضور می یابد. 

سید رضا صالحی امیری پس از حضور در اسدآباد برای شرکت در همایش سید جمال الدین اسدآبادی مورد استقبال مسئولان استان همدان قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدا به شهدای این شهر ادای احترام کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار