استاندار همدان گفت: رئیس جمهور در نامه خود به وزارت کشور ضمن درخواست تقدیر از مسئولان استان برای پیشبرد راه‌آهن همدان - تهران، اعلام کرده به محض آماده شدن طرح برای افتتاح، برنامه‌ریزی برای سفر او به همدان انجام شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 15 March 2017
استاندار همدان گفت: رئیس جمهور در نامه خود به وزارت کشور ضمن درخواست تقدیر از مسئولان استان برای پیشبرد راه‌آهن همدان - تهران، اعلام کرده به محض آماده شدن طرح برای افتتاح، برنامه‌ریزی برای سفر او به همدان انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در شورای اداری استان همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به حضور وزیر ارشاد در همایش سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی، نشست با اصحاب فرهنگ هنر و هنر استان همدان و افتتاح تالار قرآن، عنوان کرد: توفیقات حاصل شده در استان نتیجه انسجام و وحدت موجود بین دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان و همراهی مردم علاقمند به توسعه انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات استان در حوزه کشاورزی و اجرایی شدن 135 درصد از 100 درصد شاخص‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: در حوزه خدمات 100 درصد شاخص‌ها انجام شده و در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز 85 درصد به بالا محقق شده است.

نیک‌بخت به قرار گرفتن 81 درصد اراضی آبی استان تحت آبیاری مدرن اشاره کرد و افزود: در استفاده مناسب از آب‌های زیرمینی دو هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و 220 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای 25 هزار هکتار گلخانه است، افزود: با مشارکت کشور هلند گلخانه‌های گل رز ایجاد شده و برای نخستین‌بار در کشور پساب فاضلاب شهری تصفیه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

نیک‌بخت به 25 حلقه چاه بسته شده در نیروگاه مفتح که در ساخت بدجا بوده اشاره کرد و گفت: با آزادسازی چاه‌ها مابقی پساب‌ها به منطقه اقتصادی جهان‌آباد منتقل خواهد شد.

وی در حوزه صنعت و معدن به بازگشت 400 واحد تعطیل شده به چرخه تولید اشاره و عنوان کرد: از سال 93 تا کنون 700 تا هزار نفر شغل جدید در همدان ایجاد شده است.

نیک‌بخت به پرداخت 574 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بانکی به واحدهای صنعتی و کشاورزی با هدف احیا و افزایش ظرفیت اشاره کرد و افزود: بیمه بیکاری در سال 95 به 100 تا 500 کاهش یافته و دولت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و زمینه سازی به این امر کمک کرده است.

وی ادامه داد: هشت هزار و 600 میلیارد تومان در 3 سال در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان داریم که طرح‎‌ها به بهره‌برداری رسیده یا نزدیک به بهره‌برداری هستند.

نیک‌بخت با تأکید بر برکات برجام تصریح کرد: همدان با سرمایه‌گذاری انگلیس و آلمان به قطب تولید و احداث نیروگاه‌های خورشیدی تبدیل شده و زیرسازی راه‌آهن با تأمین ریل‌ها صورت گرفته و در حال حاضر راه‌آهن 51 کیلومتر تا همدان فاصله دارد و امیدواریم تا یک‌ماه دیگر قطار در همدان باشد و قرارداد پتروشیمی ابن‌سینا نیز با شرکت شل بسته شده است.


استاندار همدان گفت: رئیس جمهور در نامه خود به وزارت کشور ضمن درخواست تقدیر از مسئولان استان برای پیشبرد راه‌آهن همدان- تهران، اعلام کرده به محض آماده شدن طرح برای افتتاح، برنامه‌ریزی برای سفر او به همدان انجام شود.

وی با بیان اینکه بنا بر نامه ارسالی رئیس جمهور به وزارت کشور به محض آماده شدن راه‌آهن همدان- تهران به استان سفر خواهد کرد، ادامه داد: اگر راه‌آهن یک‌طرفه باشد 50 روز دیگر و اگر دو طرفه باشد تا 25 روز دیگر قطار به همدان می‌رسد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده از برکات برجام، هدایتگری‌های مقام معظم رهبری، خون شهیدان و عقلانیت دولت تدبیر و امید است، عنوان کرد: با اقدامات انجام شده کشور ایران در برابر همه کشورها ایستاده و نشان داده که در پی جهانی به دور از خشونت است و با این اقداکات و جایگاه صحیح نیست خودزنی کنیم.

وی به اعلام آمار بانک توسعه صادرات در زمینه مراودات بانکی با هشت کشور اشاره و با اعلام مراودات کنونی با 80 کشور غیر از آمریکا، تصریح کرد: اگر نبود هنر دیپلماسی نمایندگان ایران شرایط فرق می‎‌کرد و توفیق استان نتیجه تعامل و برازندگی دولت است.

وی به افزایش 300 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال 95 و  154 میلیارد تومان وام پرداخت شده اشاره و تأکید کرد: در بحث طلاق در استان 2 درصد کاهش ایجاد شده است و از هر دو دانشجو که ازدواج کرده‌اند، یکی مشغول به کار می‌شود.

نیک‌بخت با تأکید بر گردشگری به عنوان ریل و معبر توسعه استان، افزود: در ایام عید در بحث پذیرایی، اسکان، رسیدگی به بازار، تأمین ارزاق عمومی و ... نظارت‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه همدان دارای تاریخی کهن‌تر از شهرهای تاریخی دیگر در کشور است، گفت: استان همدان در حوزه گردشگری شایسته است و باید استان اول گردشگری باشد اما نتوانسته‌ایم آن را به عنوان مقصد تعریف کنیم.

وی به آمادگی استان در فراهم آوردن هزینه‌ها از طریق گردشگری اشاره و اعلام کرد: چهارشنبه 25 اسفندماه پرواز تهران- همدان انجام می‌شود به طوریکه استقبال مردم به استمرار پروازها کمک خواهد کرد.

نیک‌بخت به فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره و عنوان کرد: هر زمان مردم در انتخابات با اقتدار حضور پیدا کرده‌اند، انتخاب‌ها به خوبی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار