گودرزی با اشاره به اینکه طب سنتی در حال قانونمند شدن است، جذب داروساز سنتی و داروخانه سنتی را از اولویت‌های کاری ذکر کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به زودی جذب داروساز و راه‌اندازی داروخانه طب سنتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 15 March 2017
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی سلامتکده طب سنتی در همدان خبر داد و گفت: به زودی جذب داروساز و راه‌اندازی داروخانه طب سنتی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی گودرزی در آیین افتتاحیه طرح ورود خدمات طب سنتی به نظام سلامت با بیان اینکه کارگروه طب سنتی در دانشگاه همدان ایجاد شده است، گفت: برنامه‌های آموزش طب سنتی برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه چارت طب سنتی از طریق دانشگاه‌ها اعلام شده و طبق آن حوزه طب سنتی در معاونت درمان دیده شده است به ارائه پایان نامه های طب سنتی به دانشجویان پزشکی اشاره کرد و گفت: اولین دوره آموزش پزشکان عمومی در همدان آغاز شد و بعد از برگزاری دوره مجوزها از طرف وزارت بهداشت صادر می‌شود.

وی استان همدان را یکی از ۹ استان منتخب برای پایلوت برنامه ادغام خدمات طب سنتی در سطح اول نظام سلامت دانست و گفت: سلامتکده طب سنتی برای استفاده مردم از خدمات در همدان ایجاد می شود.

طب سنتی در حال قانونمند شدن است

گودرزی با اشاره به اینکه طب سنتی در حال قانونمند شدن است، جذب داروساز سنتی و داروخانه سنتی را از اولویت‌های کاری ذکر کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به زودی جذب داروساز و راه‌اندازی داروخانه طب سنتی آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه مردم پزشکان را به عنوان مرجع سلامت می‌شناسند و آنها را امین می‌دانند گفت: بوعلی سینا حکیم هزاره‌ها که مدفن وی در همدان است همواره نامش در تاریخ طب جهان می‌درخشد.

جلال الدین امیری با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه ایران در طب سنتی افزود: مدیریت درست طب سنتی فرصتی ارزشمند و نبود مدیریت در این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

امیری با بیان اینکه امروزه در مواردی شاهد اظهار نظرهایی توسط افراد فاقد صلاحیت در طب سنتی هستیم، گفت: باید با آموزش مردم و گسترش طب سنتی برای مدیریت این موضوع تلاش کرد.

تمایل اجتماعی با طب سنتی همخوانی بیشتری دارد

وی با بیان اینکه طب سنتی دارای مزایای ارزشمندی است که با توجه به پایین بودن هزینه‌های آن و در دسترس بودن منابع و مواد مورد نیاز، این طب می‌تواند هزینه‌های سلامت را کاهش دهد، افزود: تمایل اجتماعی با طب سنتی همخوانی بیشتری دارد اما این موارد به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن طب مدرن نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اندوخته بسیاری از کشورها که هم اکنون در زمینه طب سنتی فعالیت دارند کمتر از ما است، ابراز امیدواری کرد: اجرای این برنامه در شهرستان بهار تجربه موفقی برای گسترش طرح در دیگر شهرستانها باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهار نیز با بیان اینکه جای طب سنتی در وزارت بهداشت خالی بود که این امر نیز محقق شد، گفت: مقرون به صرفه بودن استقبال مردم به طب سنتی را فراهم کرده است.

محمد به‌نشان گفت: مدیران باید با برنامه ریزی مناسب اجرای موفق برنامه ادغام خدمات طب سنتی را ممکن کنند تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار پایلوت ادغام طب سنتی در نظام ارائه خدمات سطح اول انتخاب شده است، گفت: این شهرستان دارای ۶۳ هزار و ۸۶۷ جمعیت در روستا و ۶۰ هزار و ۱۶۸ نفر در شهر است و دارای  ۱۷ هزار ۴۰۴ خانوار روستایی و ۱۸ هزار و ۲۳ خانوار شهری است.

وی گفت: ۴۸ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک پایگاه بهداشت و ۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در این شهرستان ارائه خدمات می‌کند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار