زنگنه رئیس شورای شهر ملایر گفت: موج رکود به‌مانند سایر مناطق کشور، ما را نیز احاطه کرده بود ومتعاقب این مسئله، شهرداری و شورای ملایر نتوانستند عملکرد چشمگیری از خود به منصه‌ی ظهور بگذارند وبنده دراین مورد به عملکرد شخصی‌ام نمره‌ی قبولی نمی‌دهم.
کد خبر: ۳۹۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 14 March 2017
 رضا زنگنه رئیس شورای شهر ملایر در خصوص وظایف اعضای شورای شهر گفت: قانون‌گذار موظف است تا با وساطت میان مردم و ادارات در راستای ارتقای سطح آموزش، زندگی اجتماعی و زیست‌فرهنگی شهروندان بکوشد و این امر مستلزم تعامل با شهرداری‌ها، نظارت بر اجرای قانون توسط آنان و دخل و تصرف در تصویب بودجه و عوارض محلی است.

به گزارشتابناک همدان ازملایر؛ رضا زنگنه رئیس شورای شهر شهرستان ملایردر گفتگوی اختاصی با خبرنگار ما در خصوص چشم‌انداز اهداف شورا و تعامل وی با شهرداری گفت: بر این مبنا که اهداف شوراها در قانون اساسی مشخص است، قانون‌گذار موظف بوده تا با وساطت میان مردم و ادارات در راستای ارتقای سطح آموزش، زندگی اجتماعی و زیست‌فرهنگی شهروندان بکوشد و این مهم مستلزم تعامل چشمگیر با شهرداری‌ها، نظارت بر اجرای قانون توسط آنان و دخل و تصرف در تصویب بودجه و عوارض محلی است.

وی در خصوص عملکرد سه ساله‌ی شورا تشریح کرد: موج رکود به‌مانند سایر مناطق کشور، ما را نیز احاطه کرده بود و متعاقب این مسئله، شهرداری و شورای ملایر نتوانستند عملکرد چشمگیری از خود به منصه‌ی ظهور بگذارند و بنده در این مورد به عملکرد شخصی‌ام نمره‌ی قبولی نمی‌دهم.

فرزندشهید محمد زنگنه در خصوص تثبیت مدیریت شهری بابیان این‌که مدیریت شهری مقوله‌ای است که اعضای شوراها اعم از شورای عالی استان‌ها و شورای شهرستان‌ها در پی آن هستند، افزود: با نهادینه کردن مدیریت شهری، می‌توان خدمات بهتری را به شهروندان عرضه داشت. 

وی در خصوص مشکلات این حوزه اذعان داشت: به‌عنوان نمونه مدیریت واحد شهری نداریم که صرفاً" به‌عنوان یک نمونه نمود آن را در مورد کنده‌کاری سطح شهر می‌بینیم که بودجه‌ی آن برای اداره‌ای از شرکت حفاری است ولی در انتها، شهرداری به‌اجبار اقدام به آسفالت کردن این محل‌ها می‌کند و گاهی در مدت کوتاهی بعد، اداره‌ای دیگر تصمیم به حفاری در آن محل می‌گیرد.

زنگنه ضمن بیان این‌که برقراری ارتباط با سایر نقاط کشور و صادرات محصولات این شهرستان می‌تواند منجر به پیشرفت شهر شود، ادامه داد: به‌عنوان‌مثال صنایع مبل و منبت شهر ملایر نه تنها در کشور که در جهان هم حرفی برای گفتن دارد اما متأسفانه رونقی در این مورد مشاهده نمی‌شود ودر بهترین حالت، محصولات خام آماده‌ی فروش برای تکمیل فرآیند ساخت به سایر شهرستان‌ها فرستاده می‌شوند.

هم‌چنین در خصوص محصولات باغاتمان می‌بینیم که تنها انگور را به‌صورت کشمش و یا به شکل تیز آبی به بازار عرضه می‌کنیم و این در حالی است که مابقی ظرفیت‌ها، بلااستفاده می‌مانند. 

وی در همین حوزه بابیان این‌که باید از بابت اصلاح بسیاری از مشکلات زیرساختی، مدیون انقلاب اسلامی باشیم، ادامه داد: متأسفانه در بحث معادن هم عملکرد خوبی نداشته‌ایم به‌طوری‌که دردسر استخراج محصولاتی چون سیلیس برای مردم است اما با خام فروشی آن، حداکثر سود ممکن نصیب مردم نمی‌شود.


تعامل ضعیف نمایندگان ملایر با شوراها/ به عملکردم نمره‌ی قبولی نمی‌دهم


نوه‌ی شهید خدا رحم زنگنه در خصوص نقش شوراها در توسعه‌ی شهری توضیح داد: شوراها چون برآمده از بدنه‌ی اجتماع و از دل مردم هستند، توان کارآمدی بالایی دارند اما این کارآمدی زمانی حداکثر می‌شود که شوراها به بلوغ برسند و به شرح وظایف خود به‌طور کامل آگاه باشند. البته در این خصوص لایحه‌ای هم تقدیم شورای عالی استان‌ها کرده‌ایم بدین ترتیب که پیش از انتخابات شوراها، از افرادی که کاندید عضویت در شورا شده‌اند، در خصوص اطلاع ایشان از شرح وظایف اعضای شورا آزمونی به عمل آید. 

وی در خصوص جلسات علنی شوراها گفت: بنده معتقدم که حق مردم است تا در خصوص عملکرد نمایندگان شوراها اطلاع حاصل کنند و در این راستا، جلسات شورا در روزهای یکشنبه به شکل علنی برگزار می‌شد.

وی درخصوص تعامل شورا با نمایندگان ضمن اظهار تأسف بابت این مسئله که در چهار دوره‌ی نمایندگی خودبا عدم پذیرش شوراها ازسمت نمایندگان مواجه شده است ادامه داد: وظیفه‌ی نماینده‌ی مجلس قانون‌گذاری ونظارت براجرای قوانین است درحالی‌که رسالت شوراها، رسیدگی به امور شهری، ایجاد رابطه با شهرداری و پیگیری مشکلات مردم است اما متأسفانه نمایندگان مجلس به اعضای شوراها به چشم هووی خود می‌نگرند.

در پایان وی در خصوص ارتباط میان حرفه‌ی خود و نمایندگی در شورای شهر توضیح داد: به طبابت علاقه‌ی بیشتری دارم اما با تجربیات و دانشی که در امور شهری کسب کرده‌ام، علاقه‌مندم تا در این راستا نیز خدمتگزار مردم شهر باشم.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحیم بقالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
ایشان فردی منظبت و معتقدم و بر سر مسائل ومشگلات شهری و مشکلات شهروندان با احدی معامله نمیکند د فقط حفظ آبروی خود و شورا برای ایشان از اهم موضوعاتست و درین رابطه بسیار هزینه بالایی پرداخت کرده بشخصه مرید ایشان هستم و درس خوبی دراین کلاس ازایشان آموختم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار