مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: مر مت بنای آرامگاه بوعلی سینا سال آینده انجام می شود.
کد خبر: ۳۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 14 March 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: مر مت بنای آرامگاه بوعلی سینا سال آینده انجام می شود.

به گزارش ایسنا، علی مالمیر در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان نوروز 96، در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت مرمت بنای آرامگاه بوعلی سینا، عنوان کرد: مرمت هایی انجام شده اما با تامین اعتبار لازم برای مرمت اساسی در بنای آرامگاه بوعلی در سال 95، به علت برودت هوا در فصل زمستان، نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و بازدید گردشگران نوروزی، در سال آینده مرمت بنای آرامگاه بوعلی سینا انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری 176 برنامه شاد و متنوع  در قالب آئین های بومی و محلی خبر داد و بیان کرد: آئین نوروز به عنوان میراث ملی ثبت جهانی شده و مورد وثوق کشورهای فارسی زبان بوده و به علت نقش اثرگذار در فرهنگ مردم و برگزاری جشن و آئین برای آن، نیازی به تبلیغات ندارد.

وی افزود:در ایام نوروز از دوم تا هفتم فروردین برنامه های نوروزگاه در مرکز استان و شهرستان در اماکن تاریخی و گردشگری با تاکید بر برگزاری برنامه های بومی و محلی، تدوین دانشنامه نوروز، مستند سازی آداب و رسوم خاص استان به عنوان جاذبه گردشگری برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اعلام رشد 12 درصدی میزان صادرات صنایع دستی از مبدا گمرک استان، تصریح کرد: صادرات صنایع دستی در سال گذشته 8 درصد بوده که در 10 ماه ابتدای سال 95 افزایش خوبی داشته است.

مالمیر با بیان اینکه این سازمان در سال 95 در حوزه آموزش صنایع دستی آغاز به برگزاری دوره های مدون کرده است، افزود: این دوره های آموزشی شامل آشنایی با فضای کسب و کار، آشنایی با قوانین گمرک، مالیات، نمونه سازی تولید سفال، بازاریابی، مهارتی و تخصصی است.

وی از پیشنهاد 2 شهر در حوزه منبت با هدف کسب عنوان شهر ملی خبر داد و گفت: 2 شهر ملایر و تویسرکان برای کسب عنوان  شهر ملی منبت پیشنهاد شده است که امیدواریم با توجه به ظرفیت ها و بر اساس شاخص های ملی، یکی از شهرها عنوان شهر ملی منبت را کسب کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و بهره برداری از 10 هتل در دست ساخت در سال 96، از افزایش 2 و نیم برابری ظرفیت تخت های استان خبر داد و بیان کرد: با بهره برداری از این هتل ها منهای هتل هما، 576 اتاق و 2000 تخت به ظرفیت تخت استان اضافه می شود.

مالمیر با اشاره به پیش بینی ظرفیت اقامت در نوروز  روزانه در سطح استان، گفت: 65 هزار و 500 نفر ظرفیت اقامت پیش بینی شده به طوریکه 13 هزار و 500 تخت ظرفیت تخت روزانه است.

وی به فرآیند پیگیری و اختصاص بودجه یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای روند ساخت و بهره برداری از مخزن موزه منطقه ای اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 23 هزار شیء موزه ای در استان داریم، با بهره برداری از مخزن این موزه در نگهداری و حفظ اشیاء استفاده خواهد شد.

وی به تشویق و ترغیب بخش خصوصی در حوزه موزه ها اشاره و گفت: از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کمک به تکمیل و مرمت موزه دبیرستان ابن سینا، کمک به موزه آمادای دنشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بوده و امیدواریم با همکاری مجموعه داران خصوصی و تمایل بانک سپه، بتوانیم موزه سکه در استان داشته باشیم.

مالمیر به اقدامات دیگر میراث فرهنگی در سال 95 اشاره کرده و ادامه داد: در سال 95 و با کمک بخش خصوصی در حوزه تبلیغات اقداماتی مانند حضور در برنامه خندوانه، پخش کلیپ های معرفی همدان، معرفی روز همدان با کمک صدا و سیما، حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری، چاپ سررسید گردشگری استان، اجرای برنامه پیش تور در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، برپایی سفره ایرانی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار