وی یادآوری کرد: طبق گزارش دریافتی از ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون ۱۶۶ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود که صبح امروز به حدود ۱۳۶ میکرون تقلیل یافت و هم‌اینک به کمتر از ۱۰۰ میکرون رسیده است.
کد خبر: ۳۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 14 March 2017
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بارش باران الهی وضعیت کیفی هوای همدان را از حالت هشدار خارج کرد.

به گزارش ایرنا؛ عادل عربی افزود: وضعیت کیفی هوای همدان از ظهر یکشنبه در حالت هشدار قرار گرفت و در نیمه شب گذشته به حالت اضطرار نیز رسید.

وی یادآوری کرد: طبق گزارش دریافتی از ایستگاه های پایش آلودگی هوا ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون 166میکروگرم بر مترمعکب رسیده بود که صبح امروز به حدود 136 میکرون تقلیل یافت و هم اینک به کمتر از 100 میکرون رسیده است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: وضعیت کیفی هوا با نزدیک شدن به ظهر دوشنبه مطلوبتر شد و با بارش باران الهی از میزان گرد و غبار موجود در هوا کاسته شد.

عربی توضیح داد: گرد و غبار شامل ذرات معلق در هوا است که با بارش باران و برخورد و ترکیب قطرات آب با گرد و غبار، آنها سنگین شده و همراه با قطرات آب بر روی زمین می نشینند.

وی گفت: وضعیت کیفی هوای همدان توسط پنج ایستگاه پایش آلودگی هوا واقع در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان ثبت می شود.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: فاکتورهایی نظیر میزان دی اکسید نیتروژن، مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق و ازن، زمان پایش وضعیت کیفی هوا سنجیده می شود.

عربی تاکید کرد: آلودگی هوای همدان منشا خارجی دارد و ریزگردهای از مناطق غربی استان همدان از جمله کشور عراق وارد کشور می شوند.

شهر همدان در 11 ماه گذشته 68 روز آلودگی را تجربه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار