ملکی با اشاره به اینکه پس از شناخت حوزه‌های گردشگری نوبت به تبلیغ داشته‌هاست که در این خصوص نیز ضعیف عمل کرده‌ایم تأکید کرد: باید با حضور در دنیای مجازی و در شبکه‌های آنلاین و صداوسیما قابلیت‌های استان را درزمینهٔ گردشگری به تصویر بکشیم.
کد خبر: ۳۹۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 14 March 2017
معاون گردشگری شرکت علیصدر همدان با بيان اينكه عدم استقبال سرمایه‌گذار با وجود معافیت مالیاتی به این معناست که حمایت‌ها کافی نیست و باید نوع حمایت‌ها را افزایش داد، گفت: رونق گردشگری استان با وجود تاکید استاندار فقط در حد شعار باقی مانده است.

به گزارش فارس؛ مسعود ملکی با بیان اینکه استاندار همدان شعار گردشگری را در استان داده است اما این باور هنوز در مسوولان و مردم ایجاد نشده است اظهار کرد: متاسفانه توسعه و رونق گردشگری در این استان در حد شعار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه باید باور کنیم که چاه آب کشاورزی استان فروکش کرده و امیدی به مصرف آب به مانند سال‌های گذشته نیست، افزود: تنها راه گریز استان از مشکلات، رونق حوزه گردشگری است چراکه این حوزه هم اشتغالزاست و هم درآمدزا.

معاون گردشگری شرکت علیصدر همدان با بیان اینکه وجود آثار تاریخی و همچنین پدیده های طبیعی و بکر در استان همدان آن را به منطقه‌ای پرظرفیت تبدیل کرده است، ادامه داد: آب و هوای خوب یک نعمت خدادادی برای استان همدان است که خیلی از استان‌های دیگر از این نعمت محروم هستند، بنابراین باید باور کنیم که گردشگری تنها راه نجات استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های این حوزه نسبت به صنایع دیگر در همدان بیشتر است گفت: اگر بخواهیم موانع رونق گردشگری را در استان نام ببریم یکی از این موانع عدم باور مردم و مسوولان به نجات‌دهندگی حوزه گردشگری است.

ملکی اضافه کرد: توجه به حوزه علمی و تحصیلکردگانی که می‌توانند در زمینه توسعه گردشگری استان مشاوره خوبی ارائه دهند نیز تاکنون مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی در خصوص شناخت عمیق پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل گردشگری استان نیز اظهار کرد: وجود یک دهکده بسیار زیبا در کنار امامزاده محسن(ع)؛ یعنی همراه شدن پتانسیل مذهبی در کنار پتانسیل طبیعی می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب گردشگری برای همدان باشد که متاسفانه تاسیسات گردشگری به مانند رستوران هتل و مهمانسرا برای جذب گردشگر در آن نقطه گردشگری نزدیک به صفر است.

معاون گردشگری شرکت علیصدر همدان ادامه داد: اگر این پتانسیل گردشگری در یک کشور خارجی واقع شده بود میلیاردها تومان درآمدزایی و سرمایه‌گذاری برای این مکان دیدنی انجام می‌شد اما متاسفانه تاکنون هیچ توجهی به این مکان گردشگرپذیر نداشته‌ایم.

ملکی با اشاره به اینکه پس از شناخت حوزه‌های گردشگری نوبت به تبلیغ داشته‌هاست که در این خصوص نیز ضعیف عمل کرده‌ایم تاکید کرد: باید با حضور در دنیای مجازی و در شبکه‌های آنلاین و صدا و سیما قابلیت‌های استان را در زمینه گردشگری به تصویر بکشیم.

وی در مورد حمایت جدی از سرمایه‌گذار در استان نیز تصریح کرد: یکی از حمایت‌های جدی ما برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد معافیت مالیاتی شهرداری برای هتل سازان بوده که استقبالی در این خصوص تاکنون صورت نگرفته است.

معاون گردشگری شرکت علیصدر همدان یادآور شد: عدم استقبال سرمایه‌گذار با وجود معافیت مالیاتی به این معناست که حمایت‌ها کافی نیست و باید نوع حمایت‌ها را افزایش داد تا سرمایه‌گذار در استان جذب کنیم.

وی به بزرگترین نقطه ضعف گردشگری در همدان اشاره کرد و گفت: بزرگترین ضعف ما نوع خدمات‌دهی جامع در حوزه گردشگری برای ایام غیر پیک و پیک مسافر است که به صورت مجزا تعریفی بر ای آن نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار