غلامی خجسته با اشاره به اینکه ۵ فرهنگسرا و سالن فرهنگی آماده افتتاح هستند، افزود: افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتسال شهرک الوند، از پروژه‌هایی است که روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۹ فرهنگ‌سرا نیز در حال ساخت بوده که فرهنگ‌سرای آیت‌الله آخوند همدانی ازجمله این مجموعه‌ها است.
کد خبر: ۳۹۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 14 March 2017
رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری همدان گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر ارشاد به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، رضا غلامی خجسته در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت واقع در محله خضر همدان اظهار داشت: در این ایام 28 پروژه فرهنگی به بهره‌برداری رسیده و آماده افتتاح است که از این تعداد 4 پروژه امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: در سال 90 فقط 6 فرهنگسرا در همدان فعال بود که از آن سال تا به امروز با حمایت شورا شهر، معاونین و معاونت‌ فرهنگی 401 هزارو 318 متر زمین برای احداث مجموعه‌های فرهنگی اختصاص داده شده است.

غلامی خجسته با اشاره به اینکه 5 فرهنگسرا و سالن فرهنگی آماده افتتاح هستند، افزود: افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتسال شهرک الوند، از پروژهایی است که روزهای آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد و 9 فرهنگ‌سرا نیز در حال ساخت بوده که فرهنگ‌سرای آیت‌الله آخوند همدانی ازجمله این مجموعه‌ها است.

وی عنوان کرد: 15 زمین به ارگان‌ها، نهادها و مساجد هدیه شده است و اهدای زمین برای ساخت حوضه‌ی علمیه خواهران با متراژ 12 هزار مترمربع و اهدای زمینی به متراژ هزارو 411 مترمربع برای احداث مسجد اعظم در فرهنگیان از جمله اقدامات است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، بیان کرد: این مجموعه که از سال 92 کلنگ‌زنی شده است دارای2 هزارو 160مترمربع زمین است که درشش فاز پیش‌بینی‌شده و فاز اول این مجموعه چهار طبقه، فاز دوم سالن کشتی در زیرزمین، فاز سوم زمین چمن فوتسال و فاز چهارم زمین والیبال و بسکتبال است که زورخانه و تعمیر و تجهیز سالن قدیمی که در حیاط این مجموعه قرار دارد.

غلامی خجسته با بیان اینکه برنامه‌های مختلف برای این فرهنگ‌سرا پیش‌بینی‌شده است که با کمک معاونت فرهنگی انجام می‌شود گفت: این برنامه‌ها از قبیل راه‌اندازی کتابخانه، سرای محله و سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسات اتاق مطالعه، اتاق مشاوره کارگاه‌های آموزشی سلامت و زبان خارجه هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ما در این مجموعه برای خانواده‌های یعنی راه‌اندازی واحد اشتغال با مشکل مالی مواجه است، گفت: در این مکان دارقالی، چرخ‌خیاطی، کامپیوتر وغیره برای ایجاد اشتغال زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست وجود دارد که پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی در این مکان به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت مدرک معرفی می‌شوند و ما به این افرادی وامی برای خوداشتغالی در منزل اهدا می‌کنیم.

غلامی خجسته با اشاره به اینکه فردا بیست وسومین مجموعه فرهنگی و ورزشی در همدان افتتاح می‌شود، افزود: فاز اول این مجموعه که فردا افتتاح می‌شود دارای 800 نفر ظرفیت و فاز دوم آن دارای هزار و 200 نفر ظرفیت است که اجرای این طرح از شورای دور دوم آغاز شده و زیربنای این مجموعه 14 هزار مترمربع و در غرب کشور بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین مجموعه فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، اظهار داشت: حدود 95 درصد این فرهنگ‌سراها و کانون‌های ورزشی در حاشیه‌ شهر هستند و 5 درصد آن نظیر تالار قران و پارک پرواز بقیه در مرکز شهر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار