نیک‌بخت در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان در موارد مختلف در سطح کشور دارای رتبه‌بندی خوبی است، تصریح کرد: استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان وضعیت خوبی ندارد که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات سهولت داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 13 March 2017
استاندار همدان گفت: با اقدامات صورت گرفته راه‌آهن همدان- تهران تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش ایسنا،محمدناصر نیک‌بخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با انتقاد از عدم حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جلسات استانداری، اظهار کرد: هر زمان بحث مهمی است ایشان به جلسه نمی‌آید، در صورتی‌که یک‌بار دیگر حضور نداشته باشد نمی‌گذاریم در استان بماند بنابراین در جلسه‌ای دیگر باید به مسأله اوقاف، شرکت شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی پرداخته شود. 

وی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال و سرمایه‌گذاری هر کدام از مدیران و مسئولان تلاش کنند، دعای خیر مردم پشت سر آن‌ها است، افزود: پرونده‌های متقاضیان در بانک‌ها به گونه‌ای بررسی شود که علاوه بر پرداخت تسهیلات، امید به بازگشت سرمایه بانک ایجاد شود. 

نیک‌بخت در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان در موارد مختلف در سطح کشور دارای رتبه‌بندی خوبی است، تصریح کرد: استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان وضعیت خوبی ندارد که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات سهولت داشته باشند. 

وی در ادامه به نامه رئیس جمهور خطاب به  وزیر کشور گفت: دکتر روحانی در این نامه خواهان تشویق استان همدان به علت عملکرد خوب در به ثمر رسیدن پروژه‌ها شده است. 

نیک‌بخت با ابراز رضایتمندی از عملکرد بانک‌های استان، بیان کرد: از عملکرد چند بانک خصوصی که در حوزه اشتغالزایی ورود نکرده، رضایت نداریم. 

وی در پایان از راه‌اندازی پرواز همدان- تهران در روز چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: راه‌آهن همدان- تهران نیز با اقدامات صورت گرفته تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده تکمیل می‌شود.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه در ستاد تسهیل تا کنون 119 جلسه تشکیل شده است، گفت: در این جلسات 336 مصوبه اجرایی شده و 268 مصوبه در حال پیگیری است. 

رضا قیاسی افزود: 91 مصوبه در شرف انجام بوده و از محل مصوبات ستاد 172 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده و در کل  558 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به صورت مستقیم و در بخش رونق تولید پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه مزرعه قرخلر بدهی‌های زیادی به بانک‌های مختلف داشته است، گفت: مبلغ 400 میلیون تومان به بانک کشاورزی بدهی دارد و مسأله گاوداری قباق‌تپه نیز نیاز به سرمایه در گردش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی و بازرسی از روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل بازررسی انجام داده‌اند، گفت: در این راستا 92 مورد بازرسی از محل مصوبات اجرا شده به عمل آمد. 

حمیدرضا متین خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بازرسی نهادهای نظارتی از محل اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، 655 نفر اشتغال بیمه‌شده ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار