بهروز کارخانه‌ای با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان در برخورد با فعالیت تنها داروخانه هلال‌احمر در استان اظهار داشت: پنج داروخانه هلال‌احمر در سطح کشور ازجمله همدان برای ادامه فعالیت دچار چالش شده‌اند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی رفتار غیر بشردوستانه نسبت به فعالیت این داروخانه دارد.
کد خبر: ۳۹۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 13 March 2017
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در جمع خبرنگاران از تعطیلی قریب‌الوقوع داروخانه هلال‌احمر خبر داد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی مجوز hix را به داروخانه هلال‌احمر ندهد به‌زودی این داروخانه تعطیل می‌شود.  

به گزارش تابناک همدان؛ بهروز کارخانه‌ای با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان در برخورد با فعالیت تنها داروخانه هلال‌احمر در استان اظهار داشت: پنج داروخانه هلال‌احمر در سطح کشور ازجمله همدان برای ادامه فعالیت دچار چالش شده‌اند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی رفتار غیر بشردوستانه نسبت به فعالیت این داروخانه دارد.

وی بابیان اینکه این اقدام غیر بشردوستانه است و انتظار می‌رود متولی سلامت نگاه خاصی به‌سلامت مردم داشته باشد، افزود: متأسفانه مشکل فرهنگی در جامعه وجود دارد و متوجه نیستیم که جمعیت هلال‌احمر خدمت بشردوستانه انجام می‌دهد و مسئولین هنوز درگیر بوروکراسی‌های اولیه اداری هستند.

کارخانه‌ای در ادامه با تشریح برنامه‌های نوروزی خاطرنشان ساخت: در طرح خدمات نوروزی که از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آتی ادامه خواهد داشت که در این  مدت ۲ هزار و ۱۶۰ نفر امدادگر فعال خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به طرح ایمنی سلامت نوروزی که توسط معاونت جوانان هلال‌احمر انجام خواهد شد، افزود: ۳۰ پست ثابت و ۸ پست سیار در ایام نوروز فعالیت خواهند داشت.

وی یادآور شد: در طول نوروز ۱۵ آمبولانس در پایگاه‌ها مستقر هستند و در طول این ایام ۱۵ آمبولانس نیز به‌صورت پشتیبان فعال خواهند بود.

کارخانه‌ای با اشاره به شکل‌گیری تیم واکنش سریع به جمعیت هلال‌احمر در مواقع بحرانی، گفت:  این طرح در کشور اجرایی شده که در استان همدان ۱۵ نفر در مواقع بحرانی در قالب تیم واکنش سریع وارد عمل خواهند شد.

وی از برپایی ۵ خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و افزود: ایجاد فضای دوستدار کودک و برپایی ۱۰ ایستگاه سلامت و همچنین راه‌اندازی سایت اینترنتی در راستای ارائه خدمات نوروزی و برگزاری چهارمین جشنواره ملی فیلم در خصوص مسائل بشردوستانه، زیست‌محیطی، ارتقای فرهنگی ترافیکی و... از دیگر برنامه‌های ایام نوروز است.

کارخانه‌ای با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان رحمت» نیز افزود: در این طرح کمک‌های نقدی افراد به‌صورت بسته‌های ۱۰۰ هزارتومانی در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت که تاکنون ۷۴۰ بسته کمکی تهیه‌شده که در بین  خانوار بی‌بضاعت توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر موسسه دولتی و غیرانتفاعی است که در راستای خدمت به نیازمندان قدم برمی‌دارد، بیان کرد:‌ نگاه بشردوستانه بسیار نکته قابل‌توجهی است که خوشبختانه در  میان تمام استانداران کشور، استاندار همدان  بشردوستانه‌ترین استاندار معرفی‌شده است.

کارخانه‌ای با اشاره به میزان بودجه عمرانی جمعیت هلال‌احمر گفت: سالی که به‌عنوان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان انتخاب شدم، بودجه عمرانی مجموعه ۲۶۰ میلیون تومان بود که امسال به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و ۶۱۰ میلیون تومان آن تا به امروز محقق شده است.

وی بابیان وضعیت بودجه عمرانی و درآمد جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: امسال یک میلیارد و چهارصد و بیست‌وهفت میلیون تومان بودجه عمرانی استانی با ۶۱۰ میلیون تومان تخصیص و ۱٬۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان بودجه ملی با ۵۷۵ میلیون تومان تخصیص به جمعیت هلال‌احمر استان همدان اختصاص داده‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: میزان درآمد پیش‌بینی‌شده در هلال‌احمر استان یک میلیارد و صد و نود میلیون تومان بوده است که ۸۲۵ میلیون تومان از این رقم تاکنون حاصل‌شده است.

وی افزود: درمجموع بودجه کل پیش‌بینی‌شده برای جمعیت هلال‌احمر استان همدان در امسال ۱۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون ۸۷ درصد این بودجه معادل ۱۰ میلیارد تومان محقق شده است.

کارخانه‌ای با اشاره به عملکرد امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ابتدای امسال تاکنون بیان کرد: تیم‌های امدادگر هلال‌احمر استان در راستای تماس با سامانه ۱۱۲ در ۶۵۴ حادثه حضور یافتند که تعداد عملیات‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه حوادث جاده‌ای ۲۵ درصد کاهش داشته است، افزود: ۴۹۷ حادثه جاده‌ای در استان همدان امدادگران هلال‌احمر حضور داشتند که ۲۷۳ مورد از حوادث واژگونی خودرو بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: میزان حوادث کوهستان در استان همدان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است و وقوع ۳۴ مورد حادثه گزارش و اقدام لازم برای نجات کوهنوردان انجام‌شده است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار