رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در اجرای فیبر نوری گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است گفت: داشتن شهر الکترونیک هم از بسترهای لازم برای رسیدن به شهر سبز است.
کد خبر: ۳۹۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 13 March 2017
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در اجرای فیبر نوری گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است گفت: داشتن شهر الکترونیک هم از بسترهای لازم برای رسیدن به شهر سبز است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا افزود: امروزه گسترش سریع شهرها ارائه خدمات بهتر برای مدیران شهری را با مشکل مواجه کرده است که برای رفع این مشکلات استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات مدنظر قرارگرفته که می‌طلبد شهرداری از این تکنولوژی و ظرفیت روز استفاده کند.

 تبریزی اضافه کرد: حذف سفرهای درون‌شهری و کاهش ترافیک، عدم ارتباط چهره به چهره و ارتباط از راه دور، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، جلوگیری از فساد مالی، جلوگیری زا تبعیض و رانت، ارائه خدمات آسان و سریع و ... از مزایای بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری است.

وی عملکرد شهرداری همدان در حوزه فن‌آوری الکترونیک را موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: حمایت این بخش بسیاری از مشکلات شهرداری را حل می‌کند و شهرداری باید در سرمایه‌گذاری این حوزه  وارد شود.

تبریزی در ادامه به‌قرار گرفتن در روزهای پایانی سال اشاره کرد و ضمن تشکر از زحمات شهرداری همدان افزود: با تلاش و همت مدیریت شهری خوشبختانه شاهدیم که امسال در وضعیت مالی شهرداری گشایشی ایجادشده و پرداخت قبوض و موارد آخر سال به نسبت سال گذشته بهتر شده است.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ضروری است در امر پاک‌سازی سطح شهر شهرداری با جدیت بیشتری وارد شود چراکه شاهد وجود گردوخاک در سطح معابر شهر هستیم که این امر در سلامت شهروندان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

معاون اداری و مالی و سرپرست سازمان آمار و فناوری شهرداری همدان نیز در این جلسه از برگزاری جلسات کارشناسانه با شرکت ایرانسل جهت سرمایه‌گذاری در بخش طرح فیبر نوری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فیبر نورزی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار تأثیرگذار است بر این اساس باید هر چه سریع‌تر در این زمینه وارد شد.

مهدی مجیدی با اشاره به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی شهرداری همدان در بهمن سال جاری و ارائه سرویس غیرحضوری پرداخت عوارض نوسازی و عوارض خودرو، از استقبال خوب شهروندان از این سیستم خبر داد.

مهدی مجیدی بابیان اینکه پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی شامل تخفیف ۱۰ درصدی است، اضافه کرد: فیش‌های عوارض نوسازی از طریق پست سفارشی برای مالکین ارسال و تأیید دریافت توسط مالک نیز اخذ می‌شود که این فیش‌ها شناسه پرداخت و بارکد داشته لذا مالکین می‌توانند به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

مجیدی اضافه کرد: در چند ماه اخیر با توجه به مصوبه شورا درآمد شهرداری به خوبی حاصل شد به‌گونه‌ای که پرداخت حقوق بروز شده است.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از نامه‌های درخواستی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری ازجمله راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی، ساخت فروشگاه تجاری در حوزه گردشگری و ...  موردبررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار