فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: شعار ناجا در سال 96 ' آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی' است که سهم و نقش شهروندان در داشتن آرامش بهاری بسیار مهم و موثر است.
کد خبر: ۳۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 12 March 2017
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: عوامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این استان در 11 ماهه سالجاری 12 هزار و 62 سایت را رصد کردند.

به گزارش ایرنا؛ سردار حاجی محمد مهدی نسب در جمع خبرنگاران افزود: پس از رصد و کنترل فضای مجازی 216 پرونده قضایی تشکیل شد.

وی بیان کرد: جرائم فضای مجازی در سالجاری 98 درصد رشد داشته است که مهمترین آنها مزاحمتهای اینترنتی، تهدید و اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب های شخصی است.

به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 175 مجرم اینترنتی از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه در این استان دستگیر شدند. 

سردار مهدیان نسب اضافه کرد: قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از یکماه پیش در همدان تشکیل شده که این قرارگاه هدایت تمامی عملیات های نوروزی را عهده دارد.

وی در ارتباط با چهارشنبه آخر سال یادآوری کرد: سالهای گذشته همدان تبدیل به نقطه بحران در زمینه چهارشنبه آخر سال شده و مواد محترقه دست ساز و مواد منفجره صدماتی را بر شهروندان وارد کرده بود.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هدف پلیس از برخورد با مخلان نظم و امنیت حاکم شدن قانون در جامعه است که این مولفه با همکاری مردم محقق می شود.

سردار مهدیان نسب از خانواده ها خواست با اجرایی کردن طرح محله محوری آئین چهارشنبه آخر سال علاوه بر مدیریت فرزندان از بروز هرگونه اتفاق ناگوار پیشگیری کنند.

وی افزود: خرید، توزیع و فروش مواد محترقه از یکماه پیش شروع شده و پلیس تاکنون موفق به کشف 6 میلیون عدد مواد محترقه شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: بی احتیاطی شهروندان در استفاده از مواد محترقه موجب تبدیل شدن ایام نوروز و شادی به عزا می شود.

مهدیان نسب گفت: با توجه به تاکید مراجع بر حرام بودن استفاده از مواد محترقه، پلیس دنبال این است تا بافعالیت های فرهنگی و اجتماعی حوادث چهارشنبه آخرسال را به حداقل برساند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه رویداد ناگوار و رعایت حقوق شهروندی محدودیت هایی در چهارشنبه آخر سال پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کنند به طور حتم توقیف و تا پایان تعطیلات نوروزی در پارکینگ باقی می مانند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: شعار ناجا در سال 96 ' آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی' است که سهم و نقش شهروندان در داشتن آرامش بهاری بسیار مهم و موثر است.

سردار مهدیان نسب افزود: 6 هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی در 2 نوبت کاری امنیت مردم و مسافران نوروزی را برقرار می کنند.

وی اضافه کرد: برای برقراری امنیت از توان و ظرفیت نگهبان محله، سرایدار، پلیس افتخاری و شبگرد نیز استفاده شده است.

وی اظهارکرد: 480 گشت خودرویی، پیاده و موتوری برای برقراری امنیت در استان فعال شده و 56 ایستگاه پلیس در نوروز دایر می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند سالجاری با تعامل و همکاری نهادهایی نظیر آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس آغاز می شود.

مهدیان نسب در زمینه عملکرد انتظامی همدان در 11 ماه گذشته گفت: بیش از پنج تن مواد مخدر امسال کشف شده که 25 درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است در حالیکه میانگین رشد کشفیات در کشور 15 درصد است.

به گزارش ایرنا وی افزود: 78 باند و شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در همدان منهدم شده و جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر 18 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 963 طرح پاکسازی و کنترل محورهای مواصلاتی انجام شده که 852 قاچاقچی و تهیه و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 2 هزار و 28 معتاد متجاهر به مراکز 15 و 16 معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: 60 هزار فرد در معرض آسیب در این استان توسط پلیس آموزش چهره به چهره دیدندو با مهارت های زندگی آشنا شدند. 

سردار مهدیان نسب بیان کرد: در 11 ماهه سالجاری 486 هزار شهروند با پلیس 110 تماس گرفتند که از این تعداد 261 هزار تماس عملیاتی شده و مابقی تماسها برای دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی اعلام کرد: در آینده نزدیک فوریت های پلیسی 110 در مرکز استان متمرکز شده با این توضیح که تمامی عملیات ها به مرکز اطلاع رسانی شده و در این مرکز برای انجام ماموریت تصمیم اتخاذ می شود.

وی بیان کرد: آمار سرقت در 11 ماهه سالجاری 26 درصد کاهش داشته است در حالیکه میانگین متوسط کاهش سرقت در کشور چهار درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار