رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار گفت: امسال نیز اعضای جمعیت هلال‌احمر؛ مسافرین را برای شرکت در کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» دعوت می‌کنند که این کمپین باهدف کاهش تلفات ناشی از رانندگی ناصحیح اجرا و از رانندگان خواسته می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات سفری ایمن داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 07 March 2017
ریس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار از اجرای طرح نوروزی هلال‌احمر در شهرستان بهار از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از بهار؛ مهدی حمزه با اشاره  به آمادگی هلال‌احمر این شهرستان در ایام نوروز اظهار کرد: همه‌ساله طرح نوروزی هلال‌احمر با همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های از اواخر اسفندماه شروع  می‌شود و تا نیمه اول فروردین‌ماه سال بعد ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال‌احمر بهار با عنوان طرح «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی» از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده گفت: این طرح امسال با حضور 250 نفر روز از نیروهای هلال‌احمر و کانون جوانان دانشگاه های شهرستان وکانون های روستای وهمچنین داوطلبان و مشارکت گروه‌های دانشجویی عضو هلال‌احمر در راستای طرح ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی به‌منظور فراهم‌سازی سفری ایمن وسالم، تأمین امنیت روانی وکاهش تلفات انسانی مسافران صورت می‌گیرد،خاطرنشان کرد: جوانان امدادگر به‌عنوان عوامل اصلی این طرح درزمینه ارتقای سطح آگاهی وتغییر نگرش شهروندان فعالیت‌های مختلفی را خواهند داشت.

ریُس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار از استقرار سه پایگاه و چادر هلال‌احمر در میادین ورودی شهرهای بهار(میدان نیاش)،صالح‌آباد و لالجین خبر داد و افزود در این پایگاه‌ها و چادرها خدمات مختلفی را به مسافرین نوروزی ارائه می‌دهند که علاوه بر آن چادرهای ویژه کودکان نیز بابرگزاری مسابقه نقاشی«آشتی آشتی»،«فراخوان قصه‌گویی»،«سیاره مهربانی»با نصب پوسترهای آموزشی با عنوان آشنایی با مفاهیم امدادی و صلح‌دوستی شرکت در جشنواره، برپایی ایستگاه  سلامت  و چادر ویژه اقامه نماز را از دیگر برنامه‌ها در ایام تعطیلات برشمرد.

وی برپایی ایستگاه‌های سلامت، توزیع بسته‌های فرهنگی، نقشه راهنما، بروشورهای امدادی پاسخگویی به سؤالات مسافرین، برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم بشردوستی، برگزاری جشنواره ایده‌ها و خلاقیت اعضا و... را از خدمات نیروهای امدادی هلال‌احمر به مسافران نوروزی در این طرح دانست.

حمزه  تصریح کرد: در طرح امسال علاوه بر چادرهای ثابت طرح نوروزی این جمعیت، پست سیار «سحاب» نیز باهدف راهنمایی مسافران به‌صورت سیار شامل خدمات امدادی در بوستان، مکان‌های گردشگری و تفریحی و... فعالیت می‌کند.

وی افزود: همچنین در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی امسال هلال‌احمر از طرح به رفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) باهدف کاهش مشکلات ترافیکی توسط رانندگان و رفع مشکلات رونمایی خواهد شد.

ریُس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار گفت: امسال نیز اعضای جمعیت هلال‌احمر؛ مسافرین را برای شرکت در کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» دعوت می‌کنند که این کمپین باهدف کاهش تلفات ناشی از رانندگی ناصحیح اجرا و از رانندگان خواسته می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات سفری ایمن داشته باشند.

وی همچنین به فعالیت پایگاه شهید علی‌اصغر شایانی شهر صالح‌آباد در محور همدان – سنندج در طرح نوروزی اشاره کرد وخاطرنشان کرد: نیروهای امدادی  که در دوره‌های بازآموزی و تخصصی شرکت نموده‌اند در پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان خدمات امدادی مختلف را به مسافران ارائه خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار