مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیکاری را یکی از مشکلات افراد تحت پوشش این سازمان عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۹۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در همدان جویای کار هستند.
کد خبر: ۳۹۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 06 March 2017
ساماندهی گلزار شهدا یکی از راه‌های حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل آینده است.

به گزارش تابناک همدان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش برجسته رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اصحاب رسانه اندیشمندانی هستند که همواره  تلاش‌هایشان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مشهود است.

ناصر عارف بابیان اینکه رفاه و آسایش امروز جامعه ما به برکت خون شهداست، افزود: هم‌اکنون نیز افرادی هستند که در گوشه و کنار کشور و حتی بیرون از مرزها در سوریه با جان‌نثاری از این امنیت دفاع می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه در آستانه روز بزرگداشت شهدا هستیم، گفت: این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی  باهدف تقدیر از جان‌فشانی ایثارگران نام‌گذاری شده تا نگذاریم غبار فراموشی بر سلحشوری شهدا و رزمندگان بنشیند و همواره نامشان را زنده نگه‌داریم.

وی در ادامه با اشاره به  برنامه‌های فرهنگی بنیاد تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی از الویت کاری در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان می‌باشد که برگزاری بیش از ۵۲۰ یادواره شهری و روستایی، برگزاری بیش از ۲۱ مراسم ملی، مذهبی، برگزاری مراسم تجلیل از ۲٬۰۰۰ نفر از والدین معظم شهدا از مهم‌ترین این اقدامات است.

عارف برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی با تلاش و حضور فرزندان شهدا و برگزاری مراسم تجلیل از هزار نفر از آزادگان معزز استان، را از دیگر برنامه‌های بنیاد دانست و افزود: برگزاری بیش از ۷۰۰  برنامه به مناسبت ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت شهدا، تشکیل ۸ جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اعضاء و دستگاه‌های زی ربط از اقدامات مهم این حوزه در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های  آموزشی بنیاد نیز خاطرنشان ساخت: در بحث آموزش عالی و عمومی ۳۲۲۲ دانشجو در دانشگاه‌ها و ۱۰۵۰ نفر دانش‌آموز در مدارس شاهد در سطح استان می‌باشد که ستاد شاهد و ایثارگر در سال گذشته موفق به برگزاری ۱۱۵ جلسه مشترک با حضور و پیگیری بنیاد شهید شده است.

عارف بیان کرد: در راستای حفظ سلامتی ایثارگران در حوزه تربیت‌بدنی ۲۵ تیم با حضور ۲۱ هزار نفر از ایثارگران استان تشکیل‌شده است که  توانسته‌اند ۱۹ مقام کشوری را به‌دست آورند.

وی بابیان اینکه درزمینه فعالیت‌های ورزشی برنامه‌های قابل قبولی اجراشده است، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان با حضور ۱۲۵۷  نفر از ایثارگران با ۳۸ عنوان برنامه و کسب ۳۵ عنوان مدال اعم  از طلا، نقره و برنز توسط ۲۲ نفر از ورزشکاران جامعه هدف استان در رده‌های جهانی و کشوری از دستاوردهای عزیزان ایثارگر همدان بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم باهدف آشنا سازی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر استان در قالب ۲۶ کلاس آموزشی خبر داد و تصریح کرد: در سطح استان با حضور ۴۹۳ نفر و همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم در سه مرحله شهرستان، استان و کشوری در رشته‌های مفاهیم، تفسیر، حفظ و قرائت با حضور ۲۱۲۶ نفر در ۶ رتبه مقام اول تا سومی کسب شد.

عارف درحوزه بهداشت و درمان نیز خاطرنشان ساخت: اقدامات مهم  صورت گرفته در بهداشت و درمان استان همدان در راستای حفظ سلامتی، بهداشت و درمان ایثارگران با تعامل نزدیک با بیمه ایران هستیم و در حال حاضر ۵۴ هزار و ۳۶ نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند وهم چنین ۲۹ هزار و ۷۸۰  نفر نیز بیمه همگانی دارند.

وی افزود: تلاش بر این داریم که ایثارگران بتوانند با سهولت  از خدمات درمانی استفاده نمایند و امسال با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته  ۸۰۰ نفر از جانبازان معزز در کمیسیون‌های مشاوره و ۷۵۶ نفر در کمیسیون پزشکی تعیین درصد و ۳۶۳ نفر در کمیسیون حالت اشتغال شرکت کردند و برای ۲۰۰ نفر از واجدین شرایط دریافت حق پرستاری هم پرونده تشکیل و به بیمه ایران تحویل‌شده است.

عارف  با اشاره به بیانات  بنیان‌گذار انقلاب درزمینه گلزار شهدا گفت: همان‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند همین تربت پاک شهیدان است که تا ابد زیارتگاه  عاشقان و عارفان و دارالشفای دل‌سوختگان است  و مسئولین استان باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی گلزار شهدا داشته باشند.

وی افزود: توجه به این مهم که ساماندهی گلزار شهدا یکی از راه‌های حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل آینده است و خوشبختانه در امر ساماندهی گلزارهای شهدا استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بابیان اینکه امسال  تعداد ۹ گلزار با ۲۶ مزار ساماندهی شده است، افزود: درمجموع  تعداد ۱۱۶ مزار برای ساماندهی باقی‌مانده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات کافی بتوانیم اختتامیه پایان امر ساماندهی گلزارهای  شهدا را در استان همدان اعلام نماییم. 

وی در ادامه با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی مجتمع فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار همدان نیز گفت: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار همدان یکی از برجسته‌ترین بخش‌های مؤثر و کاربردی خدمات‌دهی در راستای خدمت‌گزاری شایسته با توجه به نیاز جامعه هدف می‌باشد.

عارف خاطرنشان ساخت: احداث فاز سوم مجتمع فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار که دارای بخش‌های فرهنگی و رفاهی است با ۹۰% پیشرفت فیزیکی در حال احداث  است که امیدواریم در اردیبهشت‌ماه به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان  در پایان بیکاری را یکی از مشکلات افراد تحت پوشش این ارگان عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۹۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در همدان جویای کار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار