نهمین جشنواره زمستانی همدان در حالی برگزار شد که ضعف تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در آن مشهود بود، عدم توجه کافی و همکاری مسئولین دستگاه‌های مربوط با بخش خصوصی که مجری متولی برگزاری این آیین بود باعث اجرای به‌اصطلاح چراغ خاموش این جشنواره شد.
کد خبر: ۳۸۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 27 February 2017

امروزه گردشگری و ورزش‌های زمستانی به‌عنوان یکی از پردرآمدترین برنامه‌ها در دنیا به شمار می‌رود و اکثر کشورها با ایجاد جاذبه‌های مختلف سعی در به‌دست آوردن جایگاه بهتری در عرصه دارند.

به گزارش تابناک همدان؛ خوشبختانه استان همدان دارای پتانسیل‌های خوبی درزمینه‌های گردشگری زمستانی است؛ این استان دارای شرایط  مناسبی برای ایجاد جاذبه‌های توریستی زمستانی بوده که نیازمند همفکری و بودجه کافی برای اجرا است و باید مسئولین توجه بیشتری به این مهم داشته باشند؛ باید گفت امسال بعد از یک سال وقفه نهمین سال جشنواره زمستانی برگزار شد.

جشنواره سال ۹۵ تا حدودی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود زیرا برای اولین بار بخش خصوصی متولی برگزاری شد و انتظار این بود سازمان میراث فرهنگی بهتر پای‌کار می‌آمد و با بخش خصوصی همکاری می‌کرد. از سوی دیگر بخش‌های خصوصی گردشگری دیگری همچون مجتمع‌های تفریحی گردشگری گنج‌نامه، عباس‌آباد و شرکت علی‌صدر و تله‌کابین گنج‌نامه و دیگر مجموعه‌ها نقش پررنگ‌تری در اجرای جشنواره زمستانی عهده‌دار می‌شدند.

جشنواره زمستانی امسال می‌توانست با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع مانند جنگ‌های شادی، مسابقه آدم‌برفی، مسابقات اسکی، یخ نوردی و یا نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و یا مسابقه آشپزی و پخت غذاهای مخصوص فصل سرما که طرفداران خاص خود را دارد، موفق عمل نماید و با عنایت به اینکه برخی از این برنامه‌های برگزار شد لیکن به دلیل تبلیغات ناکافی و به‌موقع نتوانست مخاطبان مناسبی به خود جلب کند و به‌قول‌معروف جشنواره زمستانی همدان علیرغم زحمات زیادی که بخش خصوصی کشیده بود چراغ خاموش برگزار شد.

همچنین باید گفت زمانی که قرار است برنامه‌ای در راستای ارتقا سطح گردشگری استان اجرا شود باید بخش دولتی همپای بخش خصوصی وارد عمل شده  و با تعیین اهداف مشترک برای ارتقای کیفی آن قدم بردارند تا نتیجه خوبی عاید استان شود.

نهمین جشنواره زمستانی با همه نقاط ضعف و نقاط مثبتی که داشت به‌پایان رسید و متأسفانه در بخش اختتامیه این جشنواره در مراسم ضیافتی که در تالار تشریفات شال برگزار شد صندلی‌های خالی این سالن می‌تواند نشان از بی‌تفاوتی و بی‌مهری نسبت به جشنواره زمستانی باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار