رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان گفت: در این دور از رقابت ها 'شهرام کندی' از همدان رتبه دوم کشور را در زمینه بافت و مرمت و دیگر شرکت کننده همدانی رتبه چهارم بافت کشور را کسب کردند.
کد خبر: ۳۸۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 26 February 2017
رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان گفت: همدان رتبه دوم المپیاد دانشجویی و دانش آموزی فرش دستباف کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا؛ احمدعلی بابایی یادآوری کرد: المپیاد استانی فرش دستباف 2 ماه پیش در همدان برگزار شد و از بین شرکت کنندگان هفت تن شامل سه دانشجو و چهار دانش آموز موفق به کسب حداکثر نمره و دریافت جواز حضور در المپیاد ملی فرش شدند.

وی بیان کرد: راه یافتگان به المپیاد ملی فرش دستباف در مقطع دانشجویی در چهار گرایش رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت و در مقطع دانش آموزی در سه گرایش رنگرزی، طراحی و بافت به رقابت پرداختند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان اضافه کرد: در این دور از رقابت ها 'شهرام کندی' از همدان رتبه دوم کشور را در زمینه بافت و مرمت و دیگر شرکت کننده همدانی رتبه چهارم بافت کشور را کسب کردند.

بابایی تاکید کرد: یکی از ضرورت های کسب جایگاه و مقام برتر در المپیاد فرش دستباف، حمایت از آموزش این صنعت با تقویت هنرستان ها است.

وی تصریح کرد: برخی از هنرستان ها و حتی تنها دانشگاه تازه تاسیس فرش همدان به ابزار و وسایل کارگاهی مورد نیاز برای آموزش فرش دستباف مجهز نیستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان اظهار کرد: باید امکانات مورد نیاز را در اختیار هنرجویان رشته فرش قرار داد.

بابایی گفت: المپیاد ملی فرش دستباف با رویکرد ایجاد انگیزه و شناسایی استعدادها و معرفی آنها به حوزه های تولید فرش دستباف هفته گذشته در شیراز برگزار شد.

وی با ذکر اینکه همدان آمادگی لازم برای میزبانی المپیاد ملی فرش را دارد افزود: برگزاری این المپیاد در توسعه و ترویج صنعت قالی بافی بسیار حائز اهمیت است.

یازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور سه شنبه هفته گذشته در شیراز آغاز شد و تا پنجشنبه پنجم اسفندماه جاری ادامه داشت.

طبق آخرین آمار ارائه شده تا پایان سال 94 شمار فعالان در صنعت فرش 58 هزار نفر بوده که این افراد سال گذشته افزون بر 50 هزار متر مربع فرش بافتند.ش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار