مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت ۳۲ پژوهشسرای دانش آموزی در این استان خبر داد و بر نهادینه کردن تفکر پژوهشی در پژوهشسراهای دانش آموزی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 25 February 2017
محمد محسن بیگی در همایش مدیران پژوهشسرا های دانش آموزی استان با بیان اینکه کار پژوهشی در راستای خلقت انسان قرار دارد گفت: هنگامی که خداوند بشر را خلق کرد، ظرفیت های مختلفی در اطراف او قراد داد تا با تفکر، انتخاب و حرکت، زمینه استفاده از این ظرفیت ها را فراهم سازد.

وی قدرت تفکر، اختیار و انتخاب را مهمترین وجه تمایز انسان با سایر موجودات دانست و افزود: بشر از ابتدا تا پایان خلقت نیاز به پیشرفت دارد و باید با تحقیق، پژوهش، خلاقیت و نوآوری از ظرفیت خدادادی اطراف خود برای توسعه، پیشرفت و رفاه خود استفاده کند.

محسن بیگی بر تقویت قدرت پرسشگری و مطالبه گری در دانش آموزان  تاکید کرد و گفت: دانش آموزان را باید به تفکر واداریم تا از ظرفیت ها و استعدادهایی که خداوند در وجود آنها قرار داده استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دیدن همه افراد در یک آینه ضعف سازمانی و عمومی است، تصریح کرد: خداوند استعداد های متفاوت و مختلفی را در وجود انسان قرار داده و قضاوت افراد برای شکوفایی این استعداد ها باید بر اساس تفاوت های فردی باشد.

محسن بیگی شناسایی استعداد های دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در پژوهشسراهای دانش آموزی را ضروری دانست.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که دانش آموزان امور زندگی خود را با تفکر، تعقل و انتخاب درست انجام دهند، زیرا تقلیدپذیری صرف زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی موجود است.

محسن بیگی تصریح کرد: اگر افراد یک جامعه با تفکر، تحقیق و پژوهش تصمیم بگیرند و حرکت کنند آینده آن جامعه آینده روشنی خواهد شد و انتخاب ها و انتصاب ها بر اساس شایسته سالاری و درمسیر درست صورت می گیرد.

وی با عنوان این سوال که چرا پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: یک ساعت تفکر بهتر هفتاد سال عبادت است»، گفت: عبادت بدون تفکر و آگاهی مورد قبول واقع نمی شود و ارزش معنوی ندارد.

محسن بیگی از آموزش و پرورش به عنوان یک سیستم به هم پیوسته نام برد و تصریح کرد: حذف نگاه جزیره ای و حاکم کردن مدیریت صحیح در مدارس و ادارات آموزش و پرورش لازمه دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و و پرورش استان کرمان بر استفاده از مشارکت مالی مدارس در فعالیت ها و برنامه های مدارس تاکید کرد و گفت: باید نیرو های توانمند با تفکر پژوهشی در پژوهشسراهای دانش آموزی ساماندهی شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار