رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: در باشگاه ها مشاوری برای استفاده از داروها و مکمل های غذایی وجود ندارد وما ۲۰۰ کلاس عملی در نحوه ی استفاده از دارو ها را در سال جاری برگزار کرده ایم.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 25 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، سعید کاظمی در جمع مربیان ،رزشکاران و پاشگاه داران هفت استان جنوبی و غربی کشور در هتل پارسیان اظهار کرد:  مکمل های غذایی جز جدانشدنی تغذیه ورزشکاران است که جایگزین مواد غذایی طبیعی ورزشکاران شده است که حدود استفاده از آن باید رعایت شود.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: مصرف  مکمل های غذایی  در ورزشکاران سبب افزایش وتغییر حجم عضله شده که در سرعت و قدرت عضله ها نقش موثری دارند.
وی با بیان اینکه دسته بندی مکمل ها بر اساس عملکرد آن هاست که در سیستم هوازی یا بی هوازی اثر خود رانشان می دهند، افزود: تقسیم بندی مکمل ها براساس خواص و عملکرد بر سوخت وساز در بدن شکل می گیرد.
این مسئول درادامه گفت:  مصرف دارو های ناشناخته ممنوع است مگر خلاف آن ثابت شود که علل گرایش ورزشکاران به مکمل های غذایی  جنبه روانشناختی دارد  که باید بررسی شود.
کاظمی جبران کمبودهای رژیم غذایی با شیوه زندگی و برآورده کردن نیازهای غیر معمول ناشی از تمرینات سنگین و مسابقه های مکرر و .... را از علل گرایش ورزشکاران به مکمل ها دانست و گفت:  ۶۸درصد مربیان در استفاده ورزشکاران از مکل ها نقش داشته اند.
وی تاکید کرد: تغییر ترکیب و انداز بدن  از مهمترین انگیزه ورزشکاران رشته ی پرورش اندام در استفاده از مکمل های غذایی است که ۵۰درصد جمعیت ورزشکاران  از مکمل ها استفاده می کنند  که براساس تحقیقات ۳۵درصد از ورزشکاران رشته های مختلف از مکمل ها استفاده می کنند.
کاظمی با اشاره به اینکه براساس تحقیق دانشگاه ورزش کلن آلمان بر روی ۶۳۴ نمونه مکمل ورزشی از ۱۳ کشور جهان ۹۴مورد حاوی پرو هورمون هایی هست که برچسب روی مکمل قید نشده است، اضافه کرد:  ۳۷ مکمل در گروه پرو هورمون  و ۴۳مورد حاوی کراتین بوده است.
وی گفت:  ۱۲ مورد از مکمل های غذایی  و داروها تقویت کننده ذهنی در بین دانشگاهیان و کنکوری ها شیوع پیدا کرده است که ۱۲ مورد اسیدهای آمینه شاخه داربه طور تصادفی انتخاب و علل احتمالی  مثبت شدن غیر عمدی آزمایش دو پینگ در اثر مصرف مکمل ها تولیدکننده نام ماده ممنوعه را بر روی جعبه نمی نویسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار