مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان نیز از فعال‌سازی ۲۴ ساعته پارکینگ‌های طبقاتی شهر از پانزدهم اسفند تا بیست و یکم فروردین‌ماه سال آتی خبر داد و گفت: درزمینه رنگ‌آمیزی تابلوهای جهت‌نما و نیوجرسی‌ها و نوسازی مسیر دوچرخه‌رو نیز وارد عمل خواهیم شد.
کد خبر: ۳۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 25 February 2017
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری همدان از آماده‌سازی ۲۲ نقطه شهر همدان برای توزیع میوه شب عید خبر داد.

به گزارش مهر، پیام رفتاری در ستاد تسهیلات نوروزی همدان با اشاره به توزیع کالاهای اساسی از بیست و پنجم اسفند در فروشگاه‌های شهروند گفت: غرفه‌های توزیع سبزه و ماهی قرمز در ۹ نقطه شهر آماده‌سازی خواهد شد.

پیام رفتاری افزود: همچنین ۲۲ نقطه شهر همدان از بیست و پنجم اسفندماه به منظور توزیع میوه دولتی آماده‌سازی می‌شود.

وی از تشدید نظارت و برخورد با وانت‌بارهای مزاحم در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: دو فروشگاه شهروند که امسال در کوی فرهنگیان و دیزج افتتاح شدند طی روزهای پیش رو فعال خواهند شد.

وی از نقشه‌برداری پروژه بزرگ میدان میوه و تره‌بار و خاکبرداری آن طی اواخر اسفند خبر داد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه در راستای فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی و کمیته اسکان و رفاه مسافران، تاکنون سه جلسه استانی، پنج جلسه شهرستانی و یک جلسه داخلی برگزار شده است، گفت: در حوزه معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

محمد قدیمی با بیان اینکه امسال ستاد اجرایی خدمات سفر در حوزه معاونت فرهنگی مستقر می‌شود، اظهار داشت: به منظور ارائه عملکرد آبرومند از سوی ستاد تسهیلات نوروزی و کمیته اسکان و رفاه مسافران، نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای متولی هستیم.

اجرای ۱۳ برنامه طی ایام نوروز در محل آرامگاه باباطاهر

وی همچنین از اعلام آمادگی «شرکت آوای هنرور» به منظور اجرای ۱۳ برنامه در ایام نوروز در محل آرامگاه باباطاهر و همچنین دایر نمودن غرفه‌های نمایشگاهی در همان محل خبر داد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه عملیات استقبال از بهار در حوزه خدمات شهری شهرداری کلید خورده است، گفت: ۲۴ مورد شرح وظایف طی مدت تعریف شده از سوی این حوزه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حسین خانجانی افزود: در این رابطه، حوزه خدمات شهری، در بحث پاکسازی و امحای پوسترها و تبلیغات محیطی، پاکسازی زمین‌های حاشیه مسیرهای اصلی و فرعی شهر، آماده‌سازی و تنظیف معابر شهری، لایروبی جوی‌ها و رفع نواقص دریچه‌ها، پر کردن مسیرهای حفاری و جلوگیری از حفاری‌های جدید، اتلاف حیوانات ولگرد، لکه‌گیری معابر اصلی و فرعی، جمع‌آوری متکدیان و خودروهای اسقاطی، کمک به شستشو و رنگ‌آمیزی جداول، نصب مخازن زباله و ترمیم و اصلاح خرابی‌های پیاده‌روها وارد عمل خواهد شد

عقد قرارداد با ۱۵ شرکت پیمانکاری کاشت و نگهداری فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد استقبال از بهار با ۱۵ شرکت پیمانکاری کاشت و نگهداری و ۴ شرکت ترمیم گل و گیاه وارد همکاری شد، گفت: در این رابطه بهره‌گیری از ۴۵۰ نیروی پیمانکار، ۲۲ نیروی کارشناس و ۳۰ نیروی کارشناس تحت نظارت پیمانکاران مدنظر است.

معراج عاشورلو ادامه داد: در همین زمینه عملیات سازمان در بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع مساحت و ۳۰ هکتار فضای سبز انجام می‌شود که از هشتم اسفندماه کار به صورت ویژه آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: از پانزدهم اسفندماه نیز عملیات کاشت ۲ میلیون بوته بنفشه، ۸ هزار گل لاله، ۸ هزار بوته پامچال و ۵۲ هزار گونه همیشه‌بهار آغاز می‌شود.

عاشورلو از به کارگیری ۳۰ تن مالچ رنگی به منظور طراحی فضای سبز شهری و همچنین رنگ‌آمیزی جداول خبر داد و اعلام کرد: در روز درختکاری نیز برنامه‌های ویژه‌ای عملیاتی خواهد شد.

نمادهای نوروزی از سوی شهروندان و مسافران مورد استقبال قرار گرفت

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته نمادهای نوروزی از سوی شهروندان و مسافران مورد استقبال قرار گرفت، گفت: در نوروز گذشته ۷۳ نقطه شهر به منظور نصب نمادهای نوروزی مدنظر قرار گرفت که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال این نقاط را به ۱۰۰ مورد خواهیم رساند.

وحید علی‌ضمیر افزود: فراخوان طراحی نماد امسال با استقبال خوبی از سوی هنرمندان مواجه شد به طوری که بیش از ۴۷۰ طرح به دبیرخانه مربوطه ارسال شد.

وی از ورود سازمان زیباسازی به منظور جداره‌سازی، امحای دیوارنوشته‌ها و انجام ۱۰ مورد نقاشی دیواری خبر داد و گفت: اگرچه طی سال‌های اخیر نصب تابلوهای جهت‌نما مورد توجه قرار گرفته اما تعداد محدودی از نقاط که فاقد تابلوی جهت‌نما هستند نیز در آستانه نوروز امسال دارای تابلو خواهند شد که این مستلزم صرف ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

علی‌ضمیر همچنین از رنگ‌آمیزی وسایل بازی، مبلمان و نیمکت‌های شهری و نورپردازی شاخص به ویژه پیاده‌راه بوعلی نیز خبر داد.

وی در خصوص تقاطع پیامبر اعظم(ص) نیز بیان کرد: در رابطه با جداره‌سازی این زیرگذر نیز با صرف ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار وارد عقد قرارداد شدیم.

فعال‌سازی ۲۴ ساعته پارکینگ‌های طبقاتی شهر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز از فعال‌سازی ۲۴ ساعته پارکینگ‌های طبقاتی شهر از پانزدهم اسفند تا بیست و یکم فروردین‌ماه سال آتی خبر داد و گفت: در زمینه رنگ‌آمیزی تابلوهای جهت‌نما و نیوجرسی‌ها و نوسازی مسیر دوچرخه‌رو نیز وارد عمل خواهیم شد.

احسان صباغی افزود: همچنین در زمینه پارک‌های حاشیه‌ای مکانیزه با شرکت مربوطه قرارداد بسته‌ایم که در سال آتی شاهد تغییر عملکرد پارکبان‌ها و نوع پوشش آنها خواهیم بود.

وی از فعال شدن مراکز معاینه فنی از هفته آینده خبر داد و گفت: این مراکز در پنج خط اقدام به خدمت‌رسانی خواهند کرد، ضمن اینکه یک مرکز جدید نیز به عنوان اولین مرکز در غرب کشور برای خودروهای سی‌ان‌جی دارای کنترل و در صورت معیوب بودن مخزن به صورت رایگان فعال می‌شود.

وی همچنین خواستار تأمین اعتبار به منظور نوسازی روکش پل‌های عابر پیاده سطح شهر، نظیر پل عابر پیاده بلوار ارتش و مسیر پایانه روستایی و روبه‌روی مجیدآباد شد و گفت: خریداری و اصلاح این نوع روکش‌ها نیازمند ۱۱۵ میلیون تومان اعتبار است.

خریداری ۸۰۰ میلیون تومان رنگ و تجهیزات به منظور انجام عملیات در طرح استقبال از بهار

وی از خریداری ۸۰۰ میلیون تومان رنگ و تجهیزات به منظور انجام عملیات در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: به منظور خط‌کشی و کف‌نویسی معابر شرایط فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز با اشاره به حضور این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران از پنجم تا نهم اسفندماه سال جاری گفت: در راستای استقبال از بهار، فعالیت‌های سازمان از بیست و هشتم اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

بابک مهدی‌آزاد ادامه داد: در بحث آموزش شهروندان به صورت توزیع بروشور، نصب بنر و پوستر از پانزدهم اسفندماه وارد عمل می‌شویم و ۲۰ هزار کیسه زباله نیز در راستای استقبال از مسافران نوروزی برای توزیع در اختیار معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به ۳ برابر شدن حجم زباله‌ها از پانزدهم اسفندماه، اعلام کرد: سایت دفع و دفن زباله به منظور پذیرش زباله شهروندان آماده‌سازی شده است.

به‌کارگیری ۷۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی در پنجشنبه پایانی سال

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان نیز با اشاره به به‌کارگیری ۷۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی در پنجشنبه پایانی سال گفت: در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم اسفند با تمام توان به منظور جابه‌جایی مردم وارد عمل می‌شویم.

محمد پوروخشوری افزود: همچنین با توجه به اینکه در ایام پایانی سال حجم ترددهای درون‌شهری افزایش می‌یابد، افزایش شیفت کاری را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: نظافت سایه‌بان‌های ایستگاه‌های اتوبوس و شستشوی اتوبوس‌های درون‌شهری نیز از برنامه‌هاست.

وی همچنین از به کارگیری ۸ دستگاه اتوبوس به منظور خدمت‌رسانی به گردشگران خبر داد و گفت: شیفت‌بندی نیروی کاری نیز انجام شده است.

پایانه امام حسین(ع) افتتاح می شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهری و حومه شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه شیفت‌بندی نیروها در ایام نوروز و پیش از آن عملیاتی می‌شود، گفت: تا پایان هفته آتی پایانه امام حسین(ع) افتتاح می شود که این پایانه با مساحت ۳۰ هزار مترمربعی، نقش مؤثری در استقرار خودروهای سنگین خواهد داشت.

مهران حاجیان افزود: همچنین در آستانه نوروز، ۵ پایانه و توقفگاه شهری شامل پایانه شاهد، امام حسن(ع) و سه پایانه بزرگ در شهرک صنعتی الوند فعال خواهند شد.

وی همچنین از آمادگی سه شبکه بازرسی به منظور بازرسی از میادین، تقاطع‌ها و حاشیه راه‌ها در راستای جلوگیری از فعالیت خودروهای خرده‌فروش خبر داد و گفت: به دنبال جلوگیری از آلودگی صوتی، ترافیکی و بصری در سطح شهر هستیم.

حاجیان همچنین از آمادگی ۲۵ شرکت تحت مدیریت این سازمان به منظور مدیریت خودروهای کارگاهی و سنگین خبر داد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه اساس طرح استقبال از بهار فعالیت‌های سازمان‌ها در دو بخش انجام می‌شود، گفت: از بیستم تا بیست و نهم اسفندماه با افزایش حجم مسافران نوروزی مواجه هستیم.

امسال ۷۰ درصد فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود

ایرج ملک‌محمدی با بیان اینکه امسال ۷۰ درصد فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود، اظهار داشت: سهمیه‌بندی سوخت ناوگان حمل و نقل برون‌شهری انجام شده و در این رابطه افزایش سهمیه را شاهد بودیم.

وی همچنین در زمینه تنظیف، رنگ‌آمیزی، شستشوی پایانه‌ها و به ویژه پایانه بزرگ همدان نیز وعده‌هایی داد و گفت: کاشت ۳۵ هزار بنفشه در محوطه پایانه و طراحی و نصب بنرها در محوطه سه پایانه شهر، توزیع بسته‌های نوروزی و برپا کردن سفره‌های هفت‌سین هم در پایانه‌ها در دستور کار است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان نیز از راه‌اندازی پویش شهروندی با موضوع ایمنی و پاکسازی شهر خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن چهارشنبه پایانی سال، به دنبال برگزاری مسابقه عکس و فیلم با حضور مردم به منظور کاهش آسیب‌ها و تخریب‌ها در این ایام هستیم.

بیتا روحی افزود: در آستانه نوروز به دنبال برگزاری مانور لحظه صفر برای سنجش آمادگی نیروهای شهرداری در ایام نوروز هستیم.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان نیز با اشاره به اجرای طرح ام‌وی‌پی‌ام در روزهای پیش رو در شهرداری همدان گفت: براساس اجرای این طرح، قراردادهای مربوطه منعقد شده است.

مهدی مجیدی ادامه داد: با اجرای این طرح سیم‌کارت‌های جدید در اختیار مدیران شهرداری قرار خواهد گرفت و بر این اساس، ارتباط ‌های داخل شبکه برای مدیران زیرمجموعه شهرداری با حداقل هزینه محاسبه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار