نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما نباید از سایر ملت‌ها تقلید کنیم چرا که داشته‌های ایران به گونه‌ای است که می‌توان آن را صادر کرد، بیان کرد: به جای اینکه جنگل‌ها را حفظ کرد متاسفانه آنها را تخریب کرده و آپارتمان‌سازی انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 22 February 2017
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان این که زیباسازی شهرسازی در همدان دیده نمی‌شود گفت: حفظ محیط زیست با شعار ممکن نیست و باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان اظهار داشت: آمار سرطان روز به روز افزایش می‌یابد چرا که به اندازه کافی به تغذیه اهمیت نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سبزی در فرهنگ ایرانی کم شده و مردم بیشتر از غذاهایی همچون سوسیس و کالباس استفاده می‌کنند افزود: بوعلی سینا خواص طبی و پزشکی 8 هزار گونه گیاه را شناسایی کرده است ولی چه استفاده‌ای از این مسائل شده است.

محمدی با اشاره به اینکه جامعه عقب مانده در خواب باید در زمینه استفاده از مواد غذایی تغییراتی ایجاد کند، گفت: به دنیا آمدن فرزندان با معلولیت به سبب بی‌مبالاتی پدر و مادر است.

وی با بیان اینکه معرفی همدان به عنوان شهر سبز به چه دلیل بوده است گفت: اینکه ما برای شهر سبز چه اقدامی انجام داده‌ایم مهم است، داشتن آب و هوای مطلوب که دستاورد انسانی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما نباید از سایر ملت‌ها تقلید کنیم چرا که داشته‌های ایران به گونه‌ای است که می‌توان آن را صادر کرد، بیان کرد: به جای اینکه جنگل‌ها را حفظ کرد متاسفانه آنها را تخریب کرده و آپارتمان‌سازی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از دنیا در ناامنی به سر می‌برد، بیان کرد: وقتی همدان به عنوان شهر سبز معرفی شده مدیران و مردم چه اقدامی می‌توانند انجام دهند، جمعیت حاضر در این همایش عهد کنند تا در این شهر یک نهال بکارند.

محمدی با اشاره به اینکه اگر جمعیت شهر همدان نهال‌کاری کند 600 هزار اصله نهال در همدان کاشته می‌شود، افزود: متاسفانه در شهرسازی همدان زیباسازی دیده نمی‌شود و شورای شهر و شهرداری در این زمینه باید گام‌های اساسی بردارد.

وی تاکید کرد: اگر بناست همدان از نظر بین‌الملل شهر سبز باشد باید شهر، نما، فضای سبز، ادب، کسبه و ارتباطات بین‌المللی باشد تا بتوان در این راستا گام برداشت.

به گزارش تسنیم نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار از روز دوم اسفند در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

در این همایش تفاهم‌نامه همدان پایلوت شهر سبز پایدار تمدید و قرارداد ساخت سه نیروگاه خورشیدی بین بخش خصوصی و شهرداری همدان به امضا رسید که براساس آن باید تا 6 ماه آینده باید این نیروگاه‌ها احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار