دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج از ۲۵ تا ۳۰ بهمن به میزبانی بندرعباس برگزار شد، در بین ۹۰۰ طرح ارسالی نمایشنامه‌نویسی، بعد از کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی در مناطق کشور تعداد ۱۲۰ نمایشنامه تولیدو مورد داوری قرار گرفتند که خوشبختانه دو متن از همدان جزو کاندیدهای ۱۲ نفره بودند.
کد خبر: ۳۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 21 February 2017
در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج که از ۲۵ تا ۳۰ بهمن‌ماه به میزبانی بندرعباس برگزار شد از بین ۹۰۰ طرح ارسالی نمایشنامه‌نویسی، بعد از کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی درمناطق کشور تعداد ۱۲۰نمایشنامه تولیدوهمه این نمایشنامه‌ها به بخش نمایشنامه‌نویسی و مورد داوری قرار گرفتند که خوشبختانه دو متن از همدان جزو کاندید های ۱۲ نفره بودند.

به گزارش تابناک همدان؛ نمایشنامه پاس دوم که به زندگی رزمندگان پرداخته بود در کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی جشنواره شرکت فعال داشت و این نمایشنامه مقام چهارم را از آن خود نمود و در کنار متنون منتخب دیگر به‌صورت مجموعه به چاپ خواهد رسید.

همچنین استان همدان نیز با دو نمایش «خط سوم» به کارگردانی «فؤاد ابراهیمیان»،«به خاطر مروارید» به کارگردانی «نسا بخشی» در بخش بچه‌های مسجد این جشنواره شرکت داشت غیررقابتی بود وبا دو نمایشنامه از بهنام میرزایی و روح‌الله صالحی در این جشنواره حضور چشم‌گیری داشتند.

در این جشنواره از همدان فؤاد ابراهیمیان کاندیدای کارگردانی، مرضیه درخشان  کاندیدای بازیگری زن و تقدیر نمایشنامه‌نویسی از بهنام میرزایی صورت گرفت.

کارگردان نمایش خط سوم در گفتگو با تابناک همدان، در خصوص استقبال از این نمایش گفت: با توجه به اینکه سالن اجرای نمایش خط سوم، سالنی بزرگ بود و همچنین  اجرای آخر جشنواره هم بود، مخاطبین بسیاری از سران بند عباس، مهمانان صاحب‌نام، هنرمندان، سرداران و بزرگان سیاست‌گذار و مخاطبین عام موفق به تماشای این نمایش شدند.

فؤاد ابراهیمیان بابیان اینکه تنوع در نمایش‌ها زیاد بود ادامه داد: قوت و ضعف در نمایش‌ها دیده می‌شد اما داوری به‌دوراز سلیقه نیست چراکه  نمایش‌هایی  که در این جشنواره حائز رتبه شده‌اند شاید در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه نشوند و بالعکس این موضوع اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: بعضی از رسانه‌ها به دنبال سیاه نمایی در حوزه فرهنگ و هنر بوده و بعضی از دوستان متأسفانه با انتشار بعضی تیترهای زرد از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار