مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز گفت: 2 نیروگاه های خورشیدی در همدان بهره برداری شده و سه نیروگاه جدید نیز در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 21 February 2017
سرمایه گذار طرح نیروگاه های هفت مگاواتی همدان گفت: سرعت اجرا و بهره برداری از طرح های نیروگاه خورشیدی در همدان 2 برابر آلمان است.

به گزارش ایرنا؛ امیر سامری در جریان بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار همدان از نیروگاه خورشیدی اظهارکرد: یک نیروگاه هفت مگاواتی در آلمان در مدت چهار ماه احداث می شود در حالیکه در این مدت زمان 2 نیروگاه هفت مگاواتی در همدان اجرا و بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: همدان بهترین ظرفیت ها را برای سرمایه گذاری خارجی دارد به گونه ای که با همکاری و تعامل مطلوب استاندار همدان و دیگر مدیران اجرایی در روند ساخت نیروگاه خورشیدی با هیچگونه مشکلی مواجه نشدیم.

این سرمایه گذار بیان کرد: این نیروگاه خورشیدی باید پس از 4.5 سال باید سرمایه هفت میلیون یورویی را برگردانده و پس از آن به سود دهی برسد.

سامری اظهار کرد: به منطور حفاظت از محیط زیست در نصب پایه های این نیروگاه از سیمان استفاده نشده تا پس از پایان عمر مفید این نیروگاه که 20 سال است بتوان بدون آسیب به محیط طبیعی این تجهیزات را جمع آوری کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز گفت: 2 نیروگاه های خورشیدی در همدان بهره برداری شده و سه نیروگاه جدید نیز در حال اجرا است.

حاجی رصا تیموری افزود: در این طرح ها از برق و هیچ منابع سوختی استفاده نشده است و این نیروگاه ها به طور کامل از نطر زیست محیطی پاک است.

وی افزود: یک قرارداد 20 ساله با سرمایه گذار این طرح منعقد شده که هر کیلووات پنج هزار و200 ریال از این سرمایه گذار خریداری شده سپس با احتساب یارانه هر کیلووات 600 ریال در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این نیروگاه از سوختی استفاده نمی کند این موضوع در صرفه جویی انرژی تاثیر مثبت داشته و از سوی دیگر به طبیعت آسیبی وارد نمی کند.

وی بیان کرد: 30 درصد از تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح هفت مگاواتی همدان از داخل کشور تامین شده و در ساخت نیروگاه های بعدی هدف تامین 100 درصد تجهیزات از داخل کشور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار