رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رشد اقتصادی نباید موجب تخریب عرصه های سرزمینی، تولید کانونهای جدید گرد و غبار، فرسایش خاک به خاطر چرای بیش از حد دام و فعالیت‌های ناپایدار معدنی و تخریب هایی که به علت بی توجهی به محیط زیست در سواحل رخ می دهد شود چون این مسائل سبب بروز خسارتهای جبران ناپذیر به اقتصاد کشور می شود.
کد خبر: ۳۸۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 21 February 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه محیط زیست هوشمندانه ترین تدبیر برای حرکت های آغاز شده در دولت برای حفظ محیط زیست است.

به گزارش ایرنا؛ معصومه ابتکار در شورای اداری استان همدان افزود: دولت یازدهم از آغاز بکار، معضلات زیست محیطی را به خوبی تشخیص داد. 

وی اضافه کرد: این دولت بر این اعتقاد بود که اگر توجهی به این معضلات نشود آنها به یک بحران های ملی تبدیل می شوند. 

وی یادآوری کرد: این در حالی است که دولت قبل که این مساله را تشخیص نداده و در اولویت قرار نداد که این امر منجر به فرصت سوزی شد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: رئیس جمهوری به خوبی شرایط زیست محیطی کشور را تشخیص داده به گونه ای که نخستین مصوبه این دولت احیای دریاچه ارومیه و توجه جدی به معضلات زیست محیطی کشور بود. 

ابتکار اضافه کرد: این تصمیم ها در حالی اتخاذ شد که سال 92 کشور در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشت و در اوج بحران اقتصادی بود. 

وی گفت: دولت در زمان شکل گیری با ابتدایی ترین مسائل مواجه بوده و وضعیت تجارت، تورم، شرایط عمومی جامعه و مسائل سیاسی و اجتماعی مردم در بدترین وضعیت بود. 

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: رئیس جمهوری به خوبی تشخیص دادند که محیط زیست از اهمیت و اولویت مهمی برخوردار بوده و نباید فرصت را از دست داد. 

ابتکار اظهارکرد: همه بخشهای کشور برای جبران فرصت های از دست رفته تلاش کردند تا روند سقوط آزاد شاخص های زیست محیطی را کند و کنترل کنند. 

وی بیان کرد: بر این اساس دولت یازدهم به تمام دستگاه ها تاکید کرد که حرکت در مسیر اقتصاد سبز، ارتقای شاخص های زیست محیطی و توسعه پایدار را در اولویت قرار دهند. 

به گزارش ایرنا، وی افزود: البته رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم توسعه کشور نباید ملازم با آلودگی هوا، آب، خاک و غذا باشد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رشد اقتصادی نباید موجب تخریب عرصه های سرزمینی، تولید کانونهای جدید گرد و غبار، فرسایش خاک به خاطر چرای بیش از حد دام و فعالیت‌های ناپایدار معدنی و تخریب هایی که به علت بی توجهی به محیط زیست در سواحل رخ می دهد شود چون این مسائل سبب بروز خسارتهای جبران ناپذیر به اقتصاد کشور می شود. 

ابتکار افزود: امروزه کشورها به خوبی می دانند که رشد اقتصادی باید بدون آلودگی و تخریب محیط زیست باشد و آن را رشد اقتصادی سبز می نامند. 

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی، رونق بخش های تولید، صنعت، کشاورزی، دامداری و معدن همراه با مهار و کنترل آلودگی و تخریب محیط زیست هنر است تا به سمت ارتقای شاخص های کیفیت زندگی در شهرها برویم. 

وی گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در زمینه محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب، ایشان بهترین دلگرمی را برای این حرکت دولت ایجاد کردند. 

وی افزود: این سیاست‌های کلی بسیار هوشمندانه تنظیم شد و مرحوم آیت‌الله رفسنجانی که تا آخر عمر کنار انقلاب، امام راحل، رهبری فرزانه انقلاب و مردم بودند در مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه‌ای به سیاست های محیط زیست داشتند. 

معاون رئیس جمهوری گفت: در برنامه ششم توسعه کشور توجه جدی به مساله محیط زیست و شاخص های توسعه پایدار شده است. 

ابتکار بیان کرد: ابلاغ سیاست کلی محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب و رویکرد زیست محیطی دولت با برنامه جهانی توسعه پایدار و دستور کار 2030 همگام شده است. 

وی اضافه کرد: باید در 17 محور توسعه پایدار، بتوان شاخص‌های رشد اقتصادی و توسعه پایدار انسانی را در کنار بهبود وضعیت محیط زیست در نظر گرفت. 

ابتکار افزود: این شاخص ها بسیار با شاخص های سیاستهای کلی همخوانی دارد و یک فرصت استثنایی برای ایران است تا بتواند با همگرایی ملی در بین قوای سه گانه، نیروهای مسلح و جریانهای اجتماعی و سیاسی و همگرایی جامعه جهانی، شاخص های زیست محیطی را ارتقا دهد. 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه به منظور شرکت در همایش شهر سبز پایدار با استقبال استاندار وارد همدان شد و پس ازبازدید از نیروگاه های خورشیدی همدان با حضور در گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

وی در ادامه این سفر یک روزه با حامیان دولت دیدار و نشست برگزار کرده سپس در نشست شورای اداری حضور یافته و پس از آن برای سخنرانی در جمع فرهنگیان، نخبگان و فرهیختگان عازم شهرستان ملایر شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار