اولین سرمربی استقلال بعد از انقلاب
سرمربی تیم ملی فوتسال هنرمندان سوئد با بیان اینکه سهم من به‌عنوان یک ایرانی معرفی فرهنگ و هنر غنی سرزمینم به جهان است گفت: تیم سوئد را به همدان آورده‌ام تابا معرفی آثار تاریخی آن، هنرمندان سوئدی را با یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی ایران و جهان آشنا کنم.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 18 February 2017
سرمربی تیم ملی فوتسال هنرمندان سوئد با بیان اینکه سهم من به‌عنوان یک ایرانی معرفی فرهنگ و هنر غنی سرزمینم به کشورهای دیگر است گفت: تیم سوئد را به همدان آورده‌ام تابا معرفی آثار تاریخی آن, هنرمندان سوئدی را با یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی  ایران و جهان آشنا کرده و بگویم که این سرزمین دارای فرهنگ و هنر غنی و کهنی است.

عباس رضوی در گفتگو با تابناک همدان، از شرایط فوتبال ایران بعد از انقلاب سخن گفت و افزود: بعد از انقلاب اسلامی شرایط فوتبال کشور به تأسی از سایر بخش‌های خاص شده بود و وضعیت استقلال و پرسپولیس نامشخص بود و در این موقعیت من هدایت تیم جوانان استقلال را بر عهده گرفتم و پس‌ازآن سرمربی تیم بزرگ‌سالان نیز شدم.

رضوی بابیان اینکه بعد از سرمربی آبی پوشان از وطن مهاجرت کردم اظهار کرد: در دربی سال ۶۵سرمربی بودم همچنین در واشاش مجارستان سرمربی تیم امید این باشگاه شدم و پس‌ازآن دستیار میسوری کارما مربی بزرگ مجارستانی در تیم بزرگ‌سالان واشاش شدم و بعدازآن به الشعب امارات رفتم که درنهایت به سوئد مهاجرت کردم. در سال ۱۳۶۸ واشاش مجارستان را به تهران آوردم و ۳ بازی دوستانه برگزار کردیم که خوشبختانه ما جزو اولین تیم‌های خارجی بودیم که بعد از انقلاب برای مسابقات دوستانه به ایران آمدیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۸۵ سرمربی راه‌آهن شدم ابراز کرد: خوشبختانه تیم منتخب هنرمندان سوئد را به ایران آوردم و این بار هم به دلیل اینکه میزبانی این مسابقات امسال به عهده همدان است راهی همدان شدیم.

سرمربی تیم هنرمندان سوئد با اشاره به اینکه تصویر ذهنی خوبی از ایران برای سوئدی‌ها ساخته‌شده اضافه کرد: همچنین موفق شدم که تیم واشاش مجارستان را برای بازی در بم و کمک به زلزله‌زدگان بیاورم.

رضوی که برای دومین بار است به همدان سفر می‌کند به خاطره خوبی که در همدان برای او شکل‌گرفته اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه به علت تحریم از سوی آمریکا تعدادی از بهترین بازیکنان ما به خاطر نخوردن مهر ایران بر پاسپورت خود ما را همراهی نکردند و ما مجبور به آغاز بازی با تیم تقریباً نیمه‌کاره شدیم.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان ارق ایرانی بودنم علی‌رغم این مشکلات سعی کردم که تیم را به همدان بیاورم ابراز کرد: حتی یکی از خواننده‌های خارجی به نام دوگه برای ایران شعر سروده و نام همدان را هم در شعرش آورده است در جمع ما حضور دارد.

سرمربی تیم هنرمندان سوئد از دیگر هنرمندان حاضر در این جمع را استاد خوشنویس، استاد سنتور، برشمرد و ادامه داد: من در سوئد سکونت دارم اما ایران را فراموش نکرده و حتی کتاب فارسی در مورد فوتبال نوشته‌ام که امید است به‌زودی چاپ شود.

وی نسبت به تغییرات در فوتبال خاطرنشان ساخت: زمانی بود که بعضی تیم‌ها برای ایران عددی نبودند اما متأسفانه امروزه همان تیم‌ها مدعی ما هستند و باید بگویم که در فوتبال نه تنهاپیش رفت نکرده‌ایم بلکه عقب‌ هم افتاده‌ایم و کار سختی را در پیش روداریم تا از این وضعیت خارج شویم.

رضوی در خصوص عدم پیشرفت فوتبال در ایران اظهار کرد: در هر کاری اگر اصولی و با برنامه‌ریزی درست عمل نشود رشد صورت نمی‌گیرد فوتبال باید در مدرسه و از کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

وی بابیان اینکه در آموزش پرورش ما به‌این‌علت که به ورزش بها نمی‌دهند مشکل است گفت: همچنین باشگاه‌های ما هویت ورزشی ندارند.

این سرمربی به اشتیاق و علاقه مردم برای فوتبال اشاره کرد و افزود: این اشتیاق مردم ثروت بزرگی برای ایران است حتی در آکادمی که برای استقلال فراخانی داده بودیم بیش از دو هزار نفر ثبت‌نام کردند و این در دنیا بی‌نظیر است که این‌همه مردم برای یک بازی آن‌قدر برای حضور در استادیوم اشتیاق از خود نشان می‌دهند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار