استاندار همدان
استاندار همدان با مقدس شمردن سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال گفت: سرمایه گذاران در بخش احداث مراکز اقامتی از آن دسته از سرمایه‌گذاران هستند که با کمترین تسهیلات و کمک از جانب دولت کار را شروع کرده‌اند و درنهایت منجر به اشتغال‌زایی خواهد شد و این ارزشمند است.
کد خبر: ۳۷۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 17 February 2017
صنعت گردشگری تلفیقی از فعالیت‌ها، خدمات و زیرساخت‌های مختلف است که از مهم‌ترین آن‌ها مراکز اقامتی و هتل‌ها است. اهمیت هتل‌داری و جایگاه ویژه آن در صنعت گردشگری و نقش آن در جذب گردشگر بر همگان روشن است در جهان کنونی دیگر هتل‌داری یک فعالیت صرفاً تجاری نیست بلکه یک فعالیت اقتصادی فرهنگی و یک صنعت است.

به گزارش تابناک همدان، درواقع باید گفت اولین دغدغه گردشگران هنگام ورود به مقصد یافتن محلی جهت اقامت است، نوع و کیفیت خدمات ارائه‌شده در اقامتگاه‌ها اهمیت اساسی داشته و بر ارزیابی از سفر اثرگذار بوده و برای همین باید برای بهبود شرایط اقامتی مسافران و گردشگران در هر شهری تلاش کرد شهر همدان یکی از شهرهایی است که دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب گردشگری ازلحاظ تاریخی، فرهنگی وطبیعی رادار است بنابراین داشتن زیرساخت‌های مناسب یکی از لازمه‌های رونق گردشگری در استان است و مجهز بودن به مراکز اقامتی و تنوع در این امر است که می‌تواند گردشگر را با هر سلیقه و توان اقتصادی را راضی نماید و باعث رونق اقتصادی شود.

خوشبختانه دریکی دو سال گذشته قدم‌های بسیار خوبی درزمینه هتلینگ در استان و افزایش ظرفیت اقامتگاه‌ها برداشته‌شده است که با توجه به آمارهای موجود می‌توان گفت در چهل سال گذشته انقلابی در هتلینگ همدان ایجادشده است.

استاندار همدان در بازدید از هتل‌های در دست اجرای استان همدان گفت: خوشبختانه ۱۰ هتل در دست اجراست که شهرداری همدان عوارضی بابت ساخت هتل‌ها در همدان دریافت نمی‌کند و این هتل‌ها بدون دریافت تسهیلات بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محمد ناصر نیکبخت در جمع مدیران و خبرنگاران حوزه گردشگری بابیان اینکه با بهره‌برداری از این هتل‌ها دو هزار تخت به ظرفیت هتل‌های استان اضافه می‌گردد، افزود: همدان درزمینه گردشگری ظرفیت‌های بسیاری دارد که احداث این هتل‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان است. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت جذب سرمایه‌گذار درزمینه گردشگری خاطرنشان ساخت: سعی شده تا سرمایه‌گذاران را درزمینه گردشگری در همدان جذب کنیم، ضمن اینکه تاکنون وضعیت مطلوبی در بخش هتل و ظرفیت مراکز اقامتی وجود نداشت ولی با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در این راستا خواهیم بود.

 استاندار همدان با مقدس شمردن سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال گفت: سرمایه گذاران در بخش احداث مراکز اقامتی از آن دسته از سرمایه‌گذاران هستند که با کمترین تسهیلات و کمک از جانب دولت کار را شروع کرده‌اند و درنهایت منجر به اشتغال‌زایی خواهد شد و این ارزشمند است.

وی با تأکید به راین مطلب که با افتتاح ده هتلی که در همدان استارت خورده است و با ظرفیتی که ایجادشده می‌توانیم پذیرای گردشگر از دیگر کشورهای جهان باشیم، خاطر نشان ساخت: یکی از مشکلاتی که درزمینه جذب گردشگر در همدان داشتیم نبود هتل و مراکز اقامتی بود که با ایجاد این هتل‌ها همدان از حالت گذری به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها درزمینه گردشگری استان افزود: راه آهن به‌زودی به همدان می‌رسد و پروازهای متعددی هم در فرودگاه بین‌المللی دایر شده است و از بدو ورود بنده به استان در سه سال گذشته 34 میلیارد تومان برای فرودگاه هزینه شده است و اقدامات صورت گرفته نوید بخش این است که رویکرد گردشگر نسبت به استان تغییر خواهد یافت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه در هتلینگ موجود ظرفیت خالی وجود دارد گفت: با برنامه‌هایی که جهت تغییر استان از حالت گذری به مقصد گردشگری داریم قطعاً میزان تخت‌های موجود در آینده کافی نخواهد بود.

در پایان استاندار همدان تأکید کرد: از همه دستگاه‌های خدمات رسان خواهش می‌کنم نگذارند سرمایه‌گذاران وقفه‌ای در کارشان ایجاد شود، و نیازهای آنها را در آن واحد انجام دهند و همکاری لازم را با سرمایه گذار داشته باشند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار