رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان گفت: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان این استان، این بانک آمادگی بخشش جرائم تأخیر مشتریانی که بدهی خود را تا پایان سال جاری تسویه می نمایند، را دارد.
کد خبر: ۳۷۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 14 February 2017
رییس شعب بانک توسعه صادرات استان همدان گفت: اجرایی شدن برجام موجب گشایش در اعتبار اسنادی و فراهم شد.

به گزارش ایرنا؛ صفر قره داغی در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش جهادی دولت تدبیر و امید در ایجاد و برقراری روابط کارگزاری بین الملل پس از برجام و برقراری ارتباط مجدد با سیستم سوئیفت، مقدمات نقل و انتقالات ارزی و گشایش اعتبار اسنادی در بانک توسعه صادرات فراهم شد. 

وی اضافه کرد: در راستای گشایشهای ایجاد شده پس از برجام و برای تسهیل انجام امور بانکی مشتریان در حوزه بین الملل، در حال حاضر این بانک در بیش از 40 کشور با بیش از 100 بانک در قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی روابط بانکی و کارگزاری برقرار کرده است. 

وی بیان کرد: بانک توسعه صادرات شعبه همدان نیز با اتصال به شبکه سوئیفت، توانایی و آمادگی لازم برای نقل و انتقالات ارزی مشتریان در کوتاه ترین زمان و با امنیت کامل را دارد. 

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان افزود: همچنین امکان گشایش انواع اعتباراسنادی برای کالاهای مجاز بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده توسط بانک مرکزی ، در بانک توسعه صادرات استان همدان وجود دارد. 

قره داغی اظهار کرد: پیش از اجرایی شدن برجام هیچگونه نقل و انتقالی انجام نمی شد ولی هم اینک ارز به راحتی دریافت شده و در صورت صادرات اگر ارز را در کشورهای مورد نظر به حساب این بانک واریز کنند با نرخ آزاد و به روز ریال دریافت می کنند. 

وی حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی را از اولویت های این شعبه دانست و گفت: به منظور واردات ماشین آلات 2 واحد تولیدی در این استان، 14 میلیارد ریال گشایش اعتبار اسنادی صورت گرفته است. 

**بخشش جرائم بدهی مشتریان خوش حساب 

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان همدان گفت: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان این استان، این بانک آمادگی بخشش جرائم تأخیر مشتریانی که بدهی خود را تا پایان سال جاری تسویه می نمایند، را دارد. 

قره داغی اظهار کرد: بانک توسعه صادرات همدان در تداوم مسیر اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار و حمایت از فعالان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی 193 میلیارد ریال تسهیلات ریالی امسال پرداخت کرده است. 

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری از محل منابع تخصیصی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این بانک، بیش از یک میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به چهار شرکت توسط این شعبه پرداخت شده است. 

به گفته وی متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات ایران اگر برای پوشش وثایق اقدام به ارائه ضمانتنامه صندوق ضمانت صادرات نمایند از 2 درصد تخفیف در نرخ سود تسهیلات برخوردار خواهند شد. 

با توجه به پتانسیل های خوب صادراتی در استان همدان و لزوم حمایت از صادرکنندگان این استان، بانک توسعه صادرات ایران در سال 1379 اقدام به تأسیس شعبه در استان همدان نمود. 

تشکیل این بانک موجب شده است فعالان حوزه صادرات، حامی و پشتیبانی قوی را در کنار خود داشته باشند چراکه این بانک همواره از تمام بخشهای اقتصادی که پتانسیل صادراتی دارند با ابزارهای متنوع تأمین مالی حمایت می نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار